تیتر امروز

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.

آمادگی مجلس برای تصویب لایحه به کارگیری «سلاح»

موسوی، نماینده تهران در مجلس گفت: به محض اصلاح این لایحه توسط ستاد کل نیرو‌های مسلح و رفع اشکالات آن، مجلس آن را به صورت ویژه در دستور کار قرار خواهد داد تا این قانون به نحوی موثر در تامین امنیت کشور اصلاح شود.

کد خبر: ۱۲۱۱۴۷
۱۰:۱۵ - ۱۸ بهمن ۱۴۰۰

مجلس شورای اسلامی

دیدارنیوز: سخنگوی هیئت رئیسه مجلس از آمادگی قوه مقننه برای تصویب لایحه به کارگیری سلاح پس از اصلاحات توسط ستاد کل نیرو‌های مسلح خبر داد.

سیدنظام الدین موسوی سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی درباره اصلاح قانون به کارگیری سلاح توسط نیرو‌های مسلح در موارد ضروری در توضیح سابقه این لایحه، گفت: لایحه اصلاح قانون بکارگیری سلاح توسط ماموران نیرو‌های مسلح در موارد ضروری توسط دولت وقت در شهریور سال ۹۵ تقدیم مجلس نهم و به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ارجاع شده است.

وی با بیان اینکه این لایحه در مجالس نهم و دهم تعیین تکلیف نشده است، افزود: با تغییر مجلس در سال ۱۳۹۹ این لایحه مجددا اعلام وصول و در دستور کار مجلس قرار گرفت، اما با توجه به تغییر دولت، بر اساس قانون آیین نامه داخلی مجلس مقرر شد دولت جدید در خصوص لوایح در دستور کار مجلس اعلام تصمیم کند که دولت در آذر امسال موافقت خود را برای ادامه رسیدگی به این لایحه اعلام کرد و مصوبه کمیسیون امنیت ملی نیز در نوبت رسیدگی مجلس قرار گرفت.

نماینده تهران در مجلس تاکید کرد: البته براساس دیدگاه‌های کارشناسی در خصوص این لایحه نکات حائز اهمیت وجود دارد؛ از جمله اینکه در این لایحه باید ملاحظات حقوقی و قضایی متعددی در نظر گرفته شود و در همین رابطه معاون حقوقی قوه قضاییه در پنجم بهمن ماه جاری (دوهفته پیش) به صورت رسمی اشکالات لایحه را اعلام و در خصوص رفع مشکلات حقوقی و قضایی این لایحه اعلام نظر کرده است.

سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس با تاکید بر اینکه با توجه به اعلام نظر معاونت حقوقی قوه قضائیه به نظر می‌رسد که صرف نظر از جنبه انتظامی و امنیتی کاربرد سلاح، توجه به سایر جنبه‌های به کارگیری سلاح نیز مدنظر قرار گیرد، افزود: توجه به سوابق این لایحه نشان دهنده این است که مجلس یازدهم تاخیر در رسیدگی خود نداشته و هم اکنون نیز مصوبه کمیسیون طبق آیین‌نامه داخلی در نوبت رسیدگی قرار دارد.

موسوی با تاکید بر آمادگی کامل مجلس برای اصلاح قانون مذکور به نفع نیرو‌های مسلح و تامین امنیت کشور خاطرنشان کرد: براساس ایراد‌های مطرح شده از سوی نهاد‌های ذیربط، به نظر می‌رسد لازم است که ستاد کل نیرو‌های مسلح در هماهنگی با معاونت حقوقی دستگاه قضایی در لایحه تقدیمی اصلاحات لازم را به عمل آورد و لایحه را مطابق شرایط جدید به روز کند تا با رفع نواقص شاهد اصلاحات جدی و موثر در این قانون باشیم.

وی تاکید کرد: به محض اصلاح این لایحه توسط ستاد کل نیرو‌های مسلح و رفع اشکالات آن، مجلس آن را به صورت ویژه در دستور کار قرار خواهد داد تا این قانون به نحوی موثر در تامین امنیت کشور اصلاح شود.

منبع: تسنیم
برچسب ها: سلاح گرم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی