تیتر امروز

سمانه نایینی:
گفت‌وگوی ویژه دیدارنیوز با یک فعال حوزه روابط عمومی سمن‌ها

سمانه نایینی: "جمع‌آوری" مناسب پسماند است نه کارتن‌خواب‌ها و کودکان کار/ ناکارآمدی شهرداری به سازمان‌های مردم نهاد آسیب زد/ خلع سواد رسانه‌ای پاشنه آشیل روابط عمومی‌ها است

امروز ۲۷ اردیبهشت ماه روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی‌هاست و این روز بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز در گفت و گویی با یکی از فعالان حوزه روابط‌عمومی سمن‌ها، چالش‌ها و کاستی‌های این حوزه را بررسی کند.
تلاش کن! طلاش کن

تلاش کن! طلاش کن

رویکرد پریسکوپ برآن است که دغدغه و علاقه مندی‌های نسل z رو با تجربه و دانش نسل‌های قبل‌تر ادغام کند تا نتایج جالب و جدیدی در راستای اهداف شغلی هر دو نسل برسد. در قسمت سوم این برنامه چشم پریسکوپ...
رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه
گفت‌وگوی دیدار در برنامه جامعه‌پلاس با وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی

رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان رضا صالحی امیری، وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی بود؛ او از دلایل فرار نخبگان گفت و تاکید کرد که به همین دلیل سالیانه ۱۵ میلیارد دلار سرمایه از...
همه چیز در مورد سویه امیکرون

از ایزوله ۵ روزه تا ماسکی که به تنهایی موثر نیست

رئیس بخش بیماری‌های عفونی بیمارستان ولیعصر (عج) بیرجند با بیان اینکه افرادی که سه نوبت واکسن تزریق کرده‌اند، به نوع شدید کرونا مبتلا نمی‌شوند، گفت: اگر فردی مبتلا به این بیماری باشد باید پنج روز کامل ایزوله شود تا بیماری را به دیگران منتقل نکند.

کد خبر: ۱۲۱۱۳۹
۰۹:۴۳ - ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
نکته هایی در مورد سویه اومیکرون
دیدارنیوز ـ مسعود ضیایی، شب گذشته ۱۷ بهمن به رسانه‌های گروهی اعلام کرد: در خصوص شرایطی که امیکرون در پیک ششم ایجاد کرده است، همه می‌دانند که واگیری این بیماری خیلی زیادتر است و شاید شدت عوارض آن کمتر باشد؛ وقتی تعداد مبتلایان زیاد می‌شود، درصدی هم عارضه دار می‌شوند و باعث می‌شود تا اتفاقی که در سایر کشور‌ها افتاد تکرار شود.
 
وی با اظهار اینکه موارد بستری در بیمارستان افزایش پیدا کرده است و بیمارانی نیز در آی سی یو بستری هستند، افزود: خوشبختانه کسانی که سه نوبت واکسن را دریافت کرده‌اند و یا از نوبت دوم آنان کمتر از سه ماه گذشته است ابتلاء خیلی شدید را تجربه نمی‌کنند.
 
وی با تاکید بر اینکه مهمترین مسئله واکسیناسیون و تکمیل کردن نوبت‌های واکسن کرونا با هر واکسنی که در دسترس است، خاطرنشان کرد: مسئله بعدی پرهیز از حضور در اجتماعات و دورهمی‌ها است و بسیاری از مبتلایان زمانی که در دورهمی‌ها شرکت کرده یا فرزندی داشته که دارای علائم خفیف بوده و یا خود فرد دچار علائم بوده باعث شده تا مبتلا شوند و یا به سایر افراد انتقال دهند.
 
استاد دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه وقتی در ادارات یا محل کار ماسک را حتی چندلحظه برای خوردن یا آشامیدن برمی داریم می‌توانیم آلوده باشیم و این اتفاق نیز باعث گسترش بیماری شده است، گفت: اگر فردی مبتلا به این بیماری باشد باید پنج روز کامل ایزوله شود تا بیماری را به دیگران منتقل نکند و بعد از این در صورتی که حال عمومی فرد خوب باشد ولازم بود با دو ماسک در محل کار حاضر شود.
 
ضیائی با اظهار اینکه زدن ماسک به تنهایی مانع انتقال نمی‌شود، افزود: این مهم است که هوا جریان داشته باشد و مدت طولانی در یک فضا با فرد مبتلا نباشیم و اگر پزشک پنج روز استراحت تعیین کرده باشد، بعد از این زمان باید تا پنج روز دیگر کاملا مراقب باشیم تا باعث انتقال بیماری نشویم.
 
وی تصریح کرد:اگر فرد مبتلا دچار تب، یا علائم شدید بیماری باشد نباید سرکار رفته و با پزشک خود در تماس بوده تا در صورت نیاز و صلاحدید مدت زمان استراحت تمدید شود.
 
ضیائی یادآور شد: تکمیل واکسیناسیون در اولین فرصت، پرهیز از حضور در اجتماعات، زدن ماسک در همه فضاها، توجه بیشتر به ضدعفونی دست‌ها و پرهیز از دست زدن به چهره و مخاط‌ها برای پیشگیری از ابتلاء و انتقال به امیکرون توصیه می‌شود.
منبع: ایسنا
برچسب ها: کرونا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی