تیتر امروز

از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب
همافر حقوقدان و سیاستمدار اقتصاد خوانده در تنگنای سی‌ام

از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب

در سی‌امین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان محمود علیزاده طباطبایی، حقوقدان و عضو شناخته‌شده حزب کارگزاران سازندگی بود و از روزهای قبل از انقلاب و ماجرای کودتای نوژه و نقش روس‌ها...
چادرها برپا شد؛ مطالبات روی زمین ماند
گزارش تکمیلی دیدارنیوز سه روز بعد از حریق گسترده امامزاده ابراهیم

چادرها برپا شد؛ مطالبات روی زمین ماند

دیدارنیوز در گفت‌وگو با یکی از ساکنین بومی امامزاده ابراهیم از حال و هوای این روزهای منطقه آتش گرفته پرسیده؛ که می‌خوانید.

چرا آلمان به «کی‌یف» سلاح ارسال نکرد؟

صدراعظم آلمان که برای دیدار با «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا به ایالات متحده سفر کرده است، اعلام کرد که محدودیت‌های شدید صادراتی نقش مهمی در تأمین احتمالی تسلیحات برای اوکراین دارد.

کد خبر: ۱۲۱۱۲۷
۰۸:۵۸ - ۱۸ بهمن ۱۴۰۰

بحران اوکراین

دیدارنیوز: صدر اعظم آلمان ضمن تقدیر از مواضع رئیس جمهور آمریکا در قبال بحران اوکراین، گفت که برلین به دلیل وجود و تدوام قوانین سخت گیرانه برای صادرات تسلیحات، از ارسال سلاح به اوکراین معذور است.

«اولاف شولتز» صدراعظم آلمان که برای دیدار با «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا به ایالات متحده سفر کرده است، درمصاحبه‌ای با روزنامه واشنگتن پست اعلام کرد که محدودیت‌های شدید صادراتی نقش مهمی در تأمین احتمالی تسلیحات برای اوکراین دارد.

شولتز در این باره گفت: اولاً اوکراین درخواست ارسال کلاه ایمنی کرد و ما به این درخواست پاسخ دادیم. دوماً، معیار‌ها و اصول سختگیرانه صادراتی در این زمینه وجود دارد که ما هنگام صادرات سلاح به مناطق بحرانی به آن‌ها پایبند هستیم. تداوم محدودیت‌های صادرات تسلیحات آلمان که توسط دولت قبلی تعیین شده بود، همچنان پابرجاست.

وی همچنین با اشاره به اینکه آمریکا مهم‌ترین متحد آلمان در اروپا به شمار می‌رود، از جو بایدن برای مواضح محکم وی در جریان مذاکرات دشوار با روسیه در مورد وضعیت اوکراین تشکر کرد.

صدراعظم آلمان افزود: ما سخت کار کرده ایم تا پیامی روشن را به روسیه ارسال کنیم مبنی بر اینکه اگر در اوکراین مداخله کند، تاوانی سنگین خواهد داد. من واقعاً از کاری که رئیس جمهور بایدن در مذاکرات دوجانبه بین ایالات متحده و روسیه انجام می‌دهد قدردانی می‌کنم. این مذاکرات و دستور کار آن‌ها بسیار دشوار هستند، اما بایدن در این زمینه قدرت و رهبری خود را نشان می‌دهد.

وی همچنین روز گذشته و پیش از سفر خود به واشنگتن، در مصاحبه‌ای با روزنامه آلمانی «ولت آم زونتاگ» اتخاذ سیاستی هماهنگ میان آلمان و آمریکا و همچنین شرکای اروپایی را مهم قلمداد کرده بود.

شولتز با اشاره به اینکه هدف این است که پیامی یکپارچه و منسجم به کرملین منتقل شود، گفته بود: نقض حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین عواقب شدیدی از نظر سیاسی، اقتصادی و ژئو استراتژیک برای روسیه خواهد داشت و همه متحدان اروپایی در این مورد اتفاق نظر دارند.

غربی‌ها و در رأس آن‌ها آمریکا، روسیه را به آماده شدن برای حمله به اوکراین متهم می‌کنند. کرملین، اما با رد این اتهامات از واشنگتن و ناتو خواسته است تا از خطوط قرمز مسکو مانند عضویت اوکراین در ناتو، عبور نکنند.

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی