تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

نیویورک‌تایمز: روزانه ۴۰۰۰ مهاجر افغان به ایران سفر می‌کنند

یک نشریه آمریکایی اعلام کرد روزانه حدود ۴۰۰۰ مهاجر افغان به ایران سفر می‌کنند و بسیاری از مهاجرانی که وارد ایران می‌شوند، به دنبال عبور از مرز‌های ترکیه و از آنجا برای پناهندگی به اروپا هستند.

کد خبر: ۱۲۱۰۷۶
۱۴:۳۱ - ۱۷ بهمن ۱۴۰۰

نیویورک‌ تایمز

دیدارنیوز: نشریه آمریکایی نیویورک‌تایمز در تحلیلی به روند مهاجرت افغان‌ها به ایران پرداخت.

به نقل از نیویورک‌تایمز، بیش از یک میلیون افغان طی چهار ماه گذشته مهاجرت کرده‌اند و اکثر آن‌ها از مناطق مرزی عبور کرده و وارد ایران و پاکستان شده‌اند.

گزارش‌ها برآورد می‌کند که روزانه حدود ۴۰۰۰ نفر به ایران سفر می‌کنند. بسیاری از مهاجرانی که وارد ایران می‌شوند، به دنبال عبور از مرز‌های ترکیه و از آنجا برای پناهندگی به اروپا هستند.

نیویورک‌تایمز می‌گوید مهاجرت دسته جمعی هشدار‌ها را در منطقه و همچنین اروپا در مورد تکرار بحران مهاجران در سال ۲۰۱۵ به صدا درآورده است، زمانی که بیش از یک میلیون نفر، عمدتا سوری، از اروپا درخواست پناهندگی کردند.

در این گزارش آمده است: «اگرچه بسیاری به دلیل بحران اقتصادی فوری تصمیم به ترک این کشور گرفته‌اند، اما چشم‌انداز حکومت‌داری بلندمدت طالبان از جمله محدودیت‌ها بر زنان و ترس از مجازات به فوریت آن‌ها افزوده است.»

مدافعان حقوق پناهندگان در ایران نسبت به وضعیت پناهندگان افغان در ایران ابراز نگرانی کردند.

پناهجویان افغان در ایران با چالش‌های مختلفی مانند عدم دسترسی به کار و کارت شناسایی پناهندگان مواجه هستند. نقیب‌الله راسخ، یک فعال حقوق پناهندگان، گفت: یک پناهنده همیشه در معرض خطر اخراج است.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی