تیتر امروز

رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه
گفت‌وگوی دیدار در برنامه جامعه‌پلاس با وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی

رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان رضا صالحی امیری، وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی بود؛ او از دلایل فرار نخبگان گفت و تاکید کرد که به همین دلیل سالیانه ۱۵ میلیارد دلار سرمایه از...
شهرنویی‌ها! واژه‌ای که در «جدال قالیبافی‌ها و صبح‌ ایرانی‌ها» به کار رفت
«دیدارنیوز» آخرین اختلافات پساانتخاباتی اصولگرا‌ها را بررسی می‌کند:

شهرنویی‌ها! واژه‌ای که در «جدال قالیبافی‌ها و صبح‌ ایرانی‌ها» به کار رفت

جدال اصولگراها در فضای پساانتخاباتی همچنان ادامه دارد و بنا به گفته دبیرکل صبح ایران، قالیبافی‌‎ها از هر فرصتی استفاده می‌‎کنند تا آنها را تخریب کنند.
رفتار دوگانه با «زاکانی» و «نجفی»!
«دیدارنیوز» در گفت‌وگو با «نژادبهرام» خلاء شفافیت در شهرداری تهران را بررسی می‌کند:

رفتار دوگانه با «زاکانی» و «نجفی»!

یک سیاستمدار در واکنش به قرارداد مبهم شهرداری معتقد است که اگر نیروهای اصلاح‌طلب در راس مدیریت شهری بودند، رسانه‌های مخالف خیلی جدی به موضوع ورود می‌کردند.

نیویورک‌تایمز: روزانه ۴۰۰۰ مهاجر افغان به ایران سفر می‌کنند

یک نشریه آمریکایی اعلام کرد روزانه حدود ۴۰۰۰ مهاجر افغان به ایران سفر می‌کنند و بسیاری از مهاجرانی که وارد ایران می‌شوند، به دنبال عبور از مرز‌های ترکیه و از آنجا برای پناهندگی به اروپا هستند.

کد خبر: ۱۲۱۰۷۶
۱۴:۳۱ - ۱۷ بهمن ۱۴۰۰

نیویورک‌ تایمز

دیدارنیوز: نشریه آمریکایی نیویورک‌تایمز در تحلیلی به روند مهاجرت افغان‌ها به ایران پرداخت.

به نقل از نیویورک‌تایمز، بیش از یک میلیون افغان طی چهار ماه گذشته مهاجرت کرده‌اند و اکثر آن‌ها از مناطق مرزی عبور کرده و وارد ایران و پاکستان شده‌اند.

گزارش‌ها برآورد می‌کند که روزانه حدود ۴۰۰۰ نفر به ایران سفر می‌کنند. بسیاری از مهاجرانی که وارد ایران می‌شوند، به دنبال عبور از مرز‌های ترکیه و از آنجا برای پناهندگی به اروپا هستند.

نیویورک‌تایمز می‌گوید مهاجرت دسته جمعی هشدار‌ها را در منطقه و همچنین اروپا در مورد تکرار بحران مهاجران در سال ۲۰۱۵ به صدا درآورده است، زمانی که بیش از یک میلیون نفر، عمدتا سوری، از اروپا درخواست پناهندگی کردند.

در این گزارش آمده است: «اگرچه بسیاری به دلیل بحران اقتصادی فوری تصمیم به ترک این کشور گرفته‌اند، اما چشم‌انداز حکومت‌داری بلندمدت طالبان از جمله محدودیت‌ها بر زنان و ترس از مجازات به فوریت آن‌ها افزوده است.»

مدافعان حقوق پناهندگان در ایران نسبت به وضعیت پناهندگان افغان در ایران ابراز نگرانی کردند.

پناهجویان افغان در ایران با چالش‌های مختلفی مانند عدم دسترسی به کار و کارت شناسایی پناهندگان مواجه هستند. نقیب‌الله راسخ، یک فعال حقوق پناهندگان، گفت: یک پناهنده همیشه در معرض خطر اخراج است.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی