پرسپولیس و استقلال، پولدار یا بی‌پول؟
آخر تیرماه منتظر شفاف‌سازی سرخابی باشید

پرسپولیس و استقلال، پولدار یا بی‌پول؟

ورود دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بورس حداقل این پیامد را داشت که این باشگاه‌ها باید گزارشی از عملکرد مالی خودشان را به  صورت شفاف به سازمان بورس ارائه دهند تا در معرض دید همگان قرار بگیرد.
پس از کرونا؛ رقابت
از بیماری‌های تازه وارد این روز‌ها چه می‌دانید؟

پس از کرونا؛ رقابت "وبا" و "تب کنگو" در مرگ و میر!

حالا که کرونا عقب نشینی کرده و دیگر توانی برای قدرت نمایی ندارد، شیوع دو بیماری "وبا"، "تب کنگو" و بالا رفتن آمار مبتلایان و مرگ و میر ناشی از ابتلا به این دو بیماری نگرانی جدیدی به جامعه تزریق...
از انتصاب داماد نماینده تا دخالت برای انتصاب اقوام!
دخالت سیدکریم حسینی و عبدالله ایزدپناه در مسائل اجرایی و انتصابات قومی:

از انتصاب داماد نماینده تا دخالت برای انتصاب اقوام!

گزارش‌ها و مستندات رسیده حاکی از دخالت چند نماینده مجلس خوزستانی، در امور اجرایی، انتصابات و فشار برای انتصاب اقوام خود در مراکز اجرایی استان خوزستان است.

پیام تبریک ناسا به مناسبت تولد کاشف "پلوتو"

ناسا با انتشار تصویری در صفحه اینستاگرام خود تولد کاشف سیاره پلوتو را تبریک گفت. پلوتو از زمان کشف تا زمانی که به عنوان یک سیاره کوتوله طبقه‌بندی شود هنوز یک دور کامل به دور خورشید نچرخیده بود.

۱۴:۱۲ - ۱۶ بهمن ۱۴۰۰

پیام تبریک ناسا به مناسبت تولد کاشف

دیدارنیوز ـ ناسا در صفحه خود نوشت: به طور متوسط دمای سطح پلوتو منفی ۲۳۲ درجه سانتی‌گراد است و بنابراین نمی‌تواند میزبان حیات باشد.

امروز ما تولد "کلاید تومبا" (Clyde Tombaugh) کاشف پلوتو را تبریک می‌گوییم. او اولین کسی بود که در سال ۱۹۳۰ در رصدخانه لاول، آریزونا این سیاره کوتوله را رصد کرد. پلوتو توسط "ونیتیا برنی" (Venetia Burney) که در آن زمان ۱۱ ساله بود نامگذاری شد. پیشنهاد او توسط پدربزرگش به رصدخانه منتقل شد.

این تصویر توسط فضاپیمای "نیوهورایزنز" (New Horizons) در انتهای یک پرواز تاریخی ثبت شده است و نمایانگر گذر پرتو‌های خورشیدی از جو پلوتو در فاصله ۲۰۰ هزار کیلومتری است.

دانشمندان باور دارند که مه آبی‌رنگ یک دود فتوشیمیایی است که در اثر واکنش نور خورشید با متان و سایر مولکول‌های جو پلوتو ایجاد شده است. این هیدروکربن‌ها تبدیل به ذرات کوچک مه می‌شوند و نور خورشید را به رنگ آبی پراکنده می‌کنند. فرآیندی مشابه آنچه باعث آبی دیدن شدن مه روی زمین می‌شود.

"نیوهورایزنز" فضاپیمای رباتیک ناسا است که در روز ۱۹ فوریه سال ۲۰۰۶ میلادی به‌سوی کمربند کویپر حرکت کرد. این کاوشگر فضایی نخستین فضاپیمایی است که به سوی پلوتو پرواز کرد و به مطالعه این سیاره کوتوله و پنج قمر تاکنون شناخته شده آن پرداخت.

در روز ۲۵ اکتبر سال ۲۰۱۶، آخرین اطلاعات ثبت شده از گذر این فضاپیما از کنار پلوتو منتشر شد و ناسا اعلام کرد که زین پس اطلاعات بیشتری توسط آن از پلوتو دریافت نخواهد شد.

منبع: ایسنا