تیتر امروز

هشدار اردن؛ نتانیاهو می‌خواهد آمریکا را وارد تقابل با ایران کند
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار اردن؛ نتانیاهو می‌خواهد آمریکا را وارد تقابل با ایران کند

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش
یادداشت اختصاصی دیدار؛ چالش ایران و اسرائیل از زاویه‌ای دیگر

شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش

برخی حقایق، معادلات، ملاحظات، مراودات و هماهنگی‌های خاص بین‌المللی در میانه‌های آتش بین ایران و اسرائیل، جان مایه یادداشت اسفندیار عبداللهی است که آینده روابط ایران با آمریکا و اسرائیل را تصویر...
اسپانیا، رفت و برگشت در دویست و پنجاه صفحه

اسپانیا، رفت و برگشت در دویست و پنجاه صفحه

ارزاقی، رمان‌نویسی است که از ابتدا درد و دغدغه مهاجرت داشته و در تک‌تک آثارش این دغدغه‌مندی ملموس است؛آنچه می‌خوانید توضیحی است که حامد شجاعی بر سفرنامه این نویسنده نوشته است.

حسن خمینی: مردم به مذاکره‌کنندگان اعتماد دارند

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی گفت: همه جامعه باید به مسئولین وزارت امور خارجه و مذاکره کنندگان اعتماد داشته باشند چرا که در این سال‌ها هم قوت به دست آورده‌اند و هم در امانت‌شان کسی شک ندارد.

کد خبر: ۱۲۰۹۲۰
۱۴:۰۰ - ۱۶ بهمن ۱۴۰۰

مذاکرات وین

دیدارنیوز: حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی تاکید کرد: در مقطعی بسیار مهم هستیم و چشم امید جامعه به قوت و امانت دوستانی است که در حوزه روابط خارجی به دنبال رفع مشکلات هستند؛ مردم به مذاکره‌کنندگان اعتماد دارند.

حسین امیرعبداللهیان که صبح امروز همراه با مدیران ارشد دستگاه دیپلماسی برای تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل در حرم بنیانگذار انقلاب اسلامی حضور یافته بود در سخنانی گفت: پیش از هرچیز ایام خجسته دهه فجر را خدمت حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین حاج سیدحسن خمینی تبریک عرض می‌کنم. با همکارانم حسب وظیفه برای تجدید میثاق با آرمان‌های امام در این محل مقدس حضور پیدا کردیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی در جمع وزیر امور خارجه و مدیران ارشد این وزارت خانه گفت: امروز روز شهادت امام هادی (ع) است و عرض ادب و احترام خدمت این امام همام داریم. در قرآن آیه‌ای در رابطه با داستان حضرت موسی و دختران شعیب وجود دارد. تعبیری را قرآن از سوی یکی از این دختران یاد می‌کند که درس آموز است. می‌فرماید به پدرش که موسی را اجیر کن و به خدمت بگیر که بهترین فرد و قوی و امین است. در فارسی اجیر بار معنایی خوبی ندارد، اما همین جا یعنی خدمتکار. اینگونه بحث شده که همکار باید قدرتمند و امین باشد. مولفه قدرت به فراخور زمان تغییر می‌کند؛ گاهی فقط به زور بازو بود الان شاید قوت به فکر باشد. کسی که به عنوان مشاور به کار گرفته می‌شود قدرت فکرش باید بیشتر باشد، اما این قدرت در ورزشکار متفاوت است.

وی ادامه داد: کسی که مسئولیتی را می‌پذیرد باید قدرت این کار را داشته باشد. اگر کسی قدرت کاری را ندارد، نباید این مسئولیت را بپذیرد و اگر قدرت داشت و پذیرفت باید همه قدرت خود را در این کار عملی کند. صفت بعدی امانت است؛ امین هم باید خیرخواه باشد و هم صادق باشد. کسی که در جایگاهی قرار می‌گیرد اگر امین باشد همه انرژی خود را به نفع آن کار استفاده و معطوف می‌کند.

وی افزود: در مقطعی بسیار مهم هستیم و چشم امید جامعه به قوت و امانت دوستانی است که در حوزه روابط خارجی به دنبال رفع مشکلات هستند. عمق تاثیرگذاری این حوزه و دشمنی دشمنان هم مشخص است و شرق و غرب از آغاز انقلاب اسلامی با این انقلاب دشمنی کرده‌اند که البته سردمدار این دشمنی از ابتدا آمریکا و سردمداران آن بوده است.

تولیت آستان امام (ره) گفت: همه جامعه باید به مسئولین وزارت امور خارجه و مذاکره کنندگان اعتماد داشته باشند چرا که در این سال‌ها هم قوت به دست آورده‌اند و هم در امانت‌شان کسی شک ندارد. امام در سال‌های پایانی تعبیر لطیفی داشتند که برای حفظ اسلام باید گاهی آبرو بدهیم؛ اسلام قربانی می‌خواهد و قربانی شدن برایش زیباست. به یکی از مسئولین گفتند مسئولیت نپذیر که وجاهت ملی را از دست می‌دهی و آن مسئول هم گفته بود این وجاهت را برای قبر نمی‌خواهم و باید برای مردم خرج کنم. جایگاه مسئولیت جایگاه تصمیم‌های شجاعانه است.

وی افزود: جامعه باید به مسئولین اعتماد داشته باشند و این اعتماد وجود دارد. آقای وزیر در مسئولیت‌های قبلی و حال توانمندی‌های خود را نشان داده‌اند و مردم به ایشان اعتماد دارند.

منبع: ایلنا
برچسب ها: حسن خمینی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی