تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

تجهیز همه مشترکان بزرگ برق به کنتور هوشمند تا پایان سال جاری

مدیرکل هوشمندسازی و فناوری نوین توانیر گفت: تا پایان امسال تمامی مشترکان باقیمانده در صنعت، کشاورزی، ادارات و بخش‌های بزرگ تجاری، مجهز به کنتور هوشمند شده و مشترکان پرمصرف بخش خانگی نیز تا پایان تابستان کنتور‌های هوشمند را دریافت خواهند کرد.

کد خبر: ۱۲۰۸۸۰
۱۱:۵۲ - ۱۶ بهمن ۱۴۰۰

تجهیز همه مشترکان بزرگ برق به کنتور هوشمند

دیدارنیوز ـ هادی مدقق در گفت و گویی تلویزیونی، با اشاره به تعداد کنتور‌های هوشمند نصب شده در کشور اظهار کرد: در حال حاضر برای یک میلیون مشترک، کنتور هوشمند نصب شده است که عمده این مشترکان در بخش‌های صنعتی، کشاورزی، ادارات و مشترکان بزرگ تجاری است و بخشی از مشترکان خانگی نیز از این کنتور‌های نسل جدید استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به انواع کنتور‌های برق تصریح کرد: اولین نسل کنتور‌های مورد استفاده همان کنتور‌های الکترومکانیکی است که از سال ۱۳۸۴ خط تولید و واردات آن متوقف شد.

مدقق با بیان این که نسل دوم کنتورها، دیجیتال هستند، ادامه داد: از سال ۱۳۸۴ تاکنون نزدیک به ۲۰ میلیون کنتور دیجیتال نصب شده است که برخی از مشترکان به اشتباه این کنتور‌های دیجیتال را هوشمند می‌دانند، اما در حقیقت نسل سوم همراه با توسعه فناوری ارتباطات که در دنیا مورد استفاده قرار گرفته است، به عنوان کنتور‌های هوشمند محسوب می‌شوند که از امکانات آن می‌توان به دریافت و تبادل اطلاعات از طریق مودم برای رصد و ارائه گزارش لحظه‌ای به مشترکان اشاره کرد.

مدیرکل هوشمندسازی و فناوری‌های نوین توانیر یادآور شد: ایران در دسته اولین کشور‌های منطقه بود که این طرح را شروع کرد، اما هنوز در سطح وسیعی برای مشترکان نصب نشده است. هم اکنون شرکت‌های تولیدکننده نسل سوم کنتور از حمایت‌های فنی و فضای کسب و کار توسط توانیر بهره‌مند شده‌اند و خط دانش فنی و نرم افزاری آن کاملاً بومی سازی شده است. کنتور‌های هوشمند برای افزایش کیفیت برق‌رسانی طراحی شده است که با کنترل و بررسی ولتاژ شبکه از بسیاری از صدمات به وسایل برقی جلوگیری خواهد کرد.

مدقق با بیان اینکه نصب کنتور‌های هوشمند همراه با مودم ساخت داخل، برای مشترکان تک فاز خانگی و تجاری حدود ۷۵۰ هزار تومان هزینه دارد که بر اساس بودجه ۱۴۰۰، مشترکان می‌توانند هزینه این کنتور‌ها را در اقساط ۲۴ ماهه بپردازند، گفت: برای مدیریت مصرف در ادارات دولتی مقرر شده است که میزان مصرف این سازمان‌ها پس از پایان زمان اداری به ۱۰ درصد میزان مصرف آن‌ها محدود شود.

وی با اشاره به برنامه کوتاه مدت توانیر برای جایگزینی کنتور‌های هوشمند در شبکه اظهار کرد: تا پایان امسال تمامی مشترکان باقیمانده در صنعت، کشاورزی، ادارات و بخش‌های بزرگ تجاری مجهز به کنتور هوشمند شده که با توجه به سهم مصرف آن‌ها می‌توان ۵۵ درصد مصرف برق شبکه برق را مدیریت کرد.

به گفته مدیرکل هوشمندسازی و فناوری‌های نوین توانیر در ادامه این برنامه، مشترکان پر مصرف خانگی نیز تا تابستان سال آینده کنتور هوشمند دریافت خواهند کرد.

منبع: ایسنا
برچسب ها: بحران برق
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی