تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
در واکنش به نشست روسیه و چین در افتتاحیه المپیک زمستانی

تایوان: پکن به اشاعه اخبار جعلی عادت دارد

وزارت خارجه تایوان در بیانیه‌ای اعلام کرد، تداوم "ادعای نادرست" چین درباره این جزیره که بخشی از چین است، دقیقا عادت پکن در اشاعه اخبار جعلی است.

کد خبر: ۱۲۰۸۵۵
۱۰:۴۳ - ۱۶ بهمن ۱۴۰۰

چین روسیه

دیدارنیوز: تایوان امروز (شنبه) زمان شراکت "بدون محدودیت" بین چین و روسیه در آغاز بازی‌های المپیک زمستانی را "تحقیرآمیز" خواند و گفت که دولت چین با این کارش روح بازی‌ها را شرمسار کرده است.

به نقل از خبرگزاری رویترز، چین و روسیه در نشست رهبرانشان چند ساعت پیش از آغاز بازی‌های المپیک زمستانی پکن از یکدیگر در مساله اوکراین و تایوان دفاع کرده و قول همکاری بیشتر در مقابل غرب را دادند.

روسیه حمایت خود را از موضع پکن در قبال تایوان با بیان اینکه این جزیره بخش جدایی ناپذیر چین است، ابراز داشت و اعلام کرد که مخالف استقلال این جزیره است.

وزارت خارجه تایوان نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد، تداوم "ادعای نادرست" چین درباره این جزیره که بخشی از چین است، دقیقا عادت پکن در اشاعه اخبار جعلی است.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد: این نه تنها انزجار مردم تایوان و نفرت از استکبار و قلدری دولت چین را افزایش می‌دهد، بلکه به وضوح چهره شوم تجاوزگری، توسعه طلبی و آسیب رساندن به صلح رژیم کمونیستی چین را هم به همه کشور‌های جهان عرضه می‌کند.

در ادامه بیانیه وزارت خارجه تایوان همچنین ذکر شده است، در زمانیکه نگاه جهانیان بر بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن و تشویق وزرشکاران حاضر در این رویداد جهانی ورزشی متمرکز است، دولت پکن از نشست با روسیه برای گسترش و توسعه استبداد استفاده کرده است. این توهین به روح صلح آمیز بازی‌های المپیک است و از سوی مردم تایوان رد می‌شود و کشور‌های دموکراتیک نیز آن را تحقیر می‌کنند.

آمریکا نیز این دیدار میان شی جینپینگ و ولادیمیر پوتین، روسای جمهوری چین و روسیه را مورد انتقاد قرار داد و گفت، رئیس جمهوری چین باید از این نشست به عنوان راهی برای کاهش تنش‌ها در اوکراین استفاده می‌کرد.

منبع: ایسنا
برچسب ها: تایوان
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی