تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

قیمت برنج ایرانی رکورد زد!

بررسی گزارش جدید مرکز آمار ایران در رابطه با وضعیت قیمت برنج نشان می‌دهد که برنج ایرانی در دی ماه سال نسبت به ماه مشابه سال قبل ۶۸.۵ درصد گران شده در حالی که در سال جاری تاکنون چنین درصد افزایش قیمتی برای برنج ثبت نشده بود.

کد خبر: ۱۲۰۷۱۸
۱۱:۳۵ - ۱۴ بهمن ۱۴۰۰

قیمت برنج

دیدارنیوز: با افزایش ۶۸.۵ درصدی قیمت برنج ایرانی، بالاترین حد رشد قیمت آن برای امسال در آمار‌های رسمی ثبت شده است، این روند در بازار نیز مشهود است.

قیمت برنج در سال جاری همواره روند افزایشی طی کرد که هم در بازار و هم در آمار‌های رسمی مشهود بوده است.

گزارش‌های اخیر از بازار نشان داده بود که قیمت برنج ایرانی تا مرز ۹۰ هزار تومان در هر کیلو رسیده است و برنج وارداتی نیز تا حدود ۳۵ هزار تومان قیمت خورده است.

افزایش ۶۸ درصدی قیمت برنج ایرانی

بررسی گزارش جدید مرکز آمار ایران در رابطه با وضعیت قیمت برنج نیز نشان می‌دهد که برنج ایرانی در دی ماه سال نسبت به ماه مشابه سال قبل ۶۸.۵ درصد گران شده در حالی که در سال جاری تاکنون چنین درصد افزایش قیمتی برای برنج ثبت نشده بود.

بر اساس این گزارش هر کیلو برنج ایرانی که در دی ماه پارسال به طور متوسط ۳۳.۷ هزار تومان قیمت داشته در آذرماه سال جاری به ۵۱.۶ هزار تومان رسیده است، اما در دی ماه متوسط قیمت تا ۵۷ هزار تومان پیش رفته و حتی تا بیش از ۶۴ هزار تومان هم نرخ رسمی برای آن ثبت شده است.

برنج ایرانی نسبت به آذرماه امسال بیش از ۱۰ درصد گران شده است.

برنج خارجی ۲۱ درصد گران شد

اما در رابطه با وضعیت قیمت برنج خارجی نیز در دی ماه پارسال هر کیلو به طور متوسط ۲۳.۷ هزار تومان بوده و در آذرماه امسال به متوسط تا ۳۰ هزار تومان رسیده است. در دی ماه برنج خارجی در هر کیلو به طور متوسط بیش از ۲۸.۸ هزار تومان و تا ۳۳.۳ هزار تومان هم قیمت خورده است.

بر این اساس برنج خارجی وارداتی نسبت به آذر ماه ۳.۴ و درمقایسه با دی ماه پارسال ۲۱.۸ درصد افزایش قیمت دارد.

گفتنی است که واردات برنج با ارز نیمایی انجام می‌شود و در ۹ ماهه امسال حدود یک میلیون تن به ارزش بیش از ۸۱۸.۸ میلیون دلار واردات آن انجام شده است.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۱
غیر قابل انتشار : ۰
تندیس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
0
1
عده ای در فصل برداشت برنج داخلی در مجلس کمپین حمایت از برنج ایرانی را بعنوان پوست خربزه زیرپای دولت رییسی انداخته و دولت را بر توقف واردات و توزیع برنج خارجی تشویق کردند و با این اتخاذ سیاست نابهنگام موجبات افزایش غیرقابل کنترل انرا فراهم کردند . هرگاه در دولتهای قبل هم این سیاست اتخاذ شده با نظارت دقیق و کنترل بموقع از افزایش قیمت ممانعت شده است اما متاسفانه در این دولت توقف واردات برنج تا همین دوسه هفته قبل هم برقرار بود و از طرفی حذف ارز ترجیحی برنج نیز مازاد بر علت شد .
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی