تیتر امروز

«جوانی جمعیت ایران» از رویا تا واقعیت
«دیدارنیوز» در گفت‌وگو با آسیب‌شناس اجتماعی بررسی می‌کند:

«جوانی جمعیت ایران» از رویا تا واقعیت

عضو هیات علمی دانشگاه علامه‌طباطبایی معتقد است تا زمانی که چالش‌های درمانی، آموزشی و رفاهی را حل نکنند نمی‌توان انتظار افزایش جمعیت داشت.
سیل غارتگر اومد، از تو رودخانه گذشت ...
دیدار آنچه در مشهد اتفاق افتاد را بررسی می‌کند

سیل غارتگر اومد، از تو رودخانه گذشت ...

چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت، مشهد، ساعت حدود دو بعدازظهر؛ باران شروع می‌شود، سیل می‌آید، ۹ نفر جان خود را از دست می‌دهند، اما مدیران شهری می‌گویند: آبگرفتگی بود نه سیل!.
هم تشکر می‌کنیم و هم حمایت!
افاضات اضافه

هم تشکر می‌کنیم و هم حمایت!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت به «حماسه» بزرگ اخیر در کشور اشاره کرده و گفته بابت این اتفاقات ما فقط باید متشکر باشیم و حمایت کنیم.
تنگنا؛ برنامه هشتم ـ بخش اول

گفتگو با علی شکوری‌راد؛ مدافع سرسخت خط امام!

«تنگنا» عنوان برنامه‌ای از مجموعه رسانه‌ای دیدار است که به گفتگوهای صریح با سیاستمداران ایرانی در مورد زندگی سیاسی آن‌ها اختصاص دارد. علی شکوری راد میهمان هشتمین برنامه تنگنا بوده است.

کد خبر: ۱۲۰۷۱۰
۱۶:۵۴ - ۱۴ بهمن ۱۴۰۰

گفتگو با علی شکوری‌راد؛ مدافع سرسخت خط امام!

دیدارنیوز ـ حامد شجاعی: از عضویت در شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت، به عنوان فراگیرترین و به عبارت بهتر تنها تشکیلات دانشجویی مجوزدار در دهه شصت خورشیدی تا دبیر کلی بزرگترین حزب اصلاح‌طلب در نیمه دوم دهه نود، سی سال از عمر پزشکی را در برمی‌گیرد که به نظر می‌رسد مقید و علاقمند به فعالیت‌های تشکیلاتی‌ست.‌

علی شکوری‌راد، در این بازه زمانی بیش از سی ساله به خاطر نقش‌آفرینی در بزنگاه‌های خاص تاریخی نظیر ماجرای عزل آیت‌الله منتظری از قائم‌مقامی رهبری در زمان حیات بنیانگذار جمهوری اسلامی و حمله به سفارت فلسطین در سال ۷۳ تا حضور فعال در ستاد‌های انتخاباتی سیدمحمد خاتمی در جریان مبارزات انتخاباتی سال‌های ۷۶ و ۸۰ و حضور در مجلس معروف ششم در مقام وکالت مردم تهران و تلاش برای اثرگذاری در جریان اختلافات ایجاد شده در دفتر تحکیم وحدت در فاصله سال‌های ۷۹ تا ۸۱ همواره چهره‌ای مورد توجه و موثر بوده است.

شکوری راد پس از چندین سال رخوت تحمیلی در فعالیت‌های سازمانی و تشکیلاتی در مقام یکی از موسسان و چهره‌های کلیدی حزب نوپای اتحاد ملت ایران اسلامی به عرصه فعالیت‌های علنی سیاسی و تشکیلاتی بازگشت و از زمان تاسیس حزب در تابستان سال ۹۴ تا کنگره چهارم آن در پاییز ۱۴۰۰ عهده‌دار مقام دبیرکلی این حزب بود.


آرشیو برنامه تنگنا


اغراق نیست اگر علی شکوری‌راد را که شخصیتی آرام و مبادی آداب دارد در دفاع از آنچه که در ادبیات سیاسی جمهوری اسلامی به عنوان خط امام شناخته می‌شود چهره‌‌ای سرسخت و حتی متعصب بدانیم. اگر چه تاکید دارد که در دفاع و حمایت از این اندیشه به هیچ‌وجه قائل به مشی گله‌دارانه نیست که مترادف با پیروی و حمایت کورکورانه باشد.

در هشتمین تنگنا در یک بعد از ظهر سرد زمستانی میزبان علی شکوری‌راد بودم و علیرغم همه تلاش و علاقه‌ای که برای کنکاش عمیق‌تر در بسیاری از زوایای زندگی سیاسی وی داشتم ضیق وقت، من را از رسیدن به این هدف محروم ساخت. اگر چه در همین شرایط هم گفتگوی من با ایشان بیش از دو ساعت به طول انجامید.

بخش اول تنگنای هشتم با حضور علی شکوری‌راد را ببینید. پزشک سیاستمداری که در رنسانس شخصی خویش، سیر تحولی از جناح‌ چپ دفتر تحکیم وحدت تا جناح راست جبهه مشارکت را تجربه کرده و در دفاع از اصول اعتقادی خویش آنقدر ارتدوکس هست که خواسته یا ناخواسته در نوک پیکان اختلافات اصلاح‌طلبان با دفتر تحکیم وحدت در دهه هشتاد قرار گیرد.

پی‌نوشت: تلاش ما بر این بود که قطع برق در حین ضبط برنامه تاثیری در یکنواختی اجرا و شرایط ضبط نداشته باشد و حصول به این هدف با صبر و حوصله و همراهی آقای دکتر شکوری‌راد ممکن شد.

نخستین بخش گفتگو با علی شکوری راد را در ادامه ببینید:

تهیه کننده و مجری: حامد شجاعی

مشاورین طرح: زهرا توحیدی، حامد سیاسی‌راد، سجاد شجاعی

دکور و تصویر: اشکان اشعریون 

دستیار تولید: محمد بدیعی

تدوین: سجاد پیروانی

برچسب ها: تنگنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی