تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
تاریخ‌سازی مرد اسپانیایی در حماسی‌ترین فینال اوپن استرالیا

کامپیوتر‌ها نمی‌دانستند این رافائل نادال است

شانس موفقیت مدودف که در ابتدای بازی ۶۴درصد مقابل ۳۶درصد بود در انتهای ست دوم به عدد ۹۶ رسید. این بدان معنا بود که دیگر شانس چندانی برای تنیسور کهنه‌کار اسپانیایی باقی نمانده است. در این لحظه همه انتظار تسلیم شدن رافا را می‌کشیدند. همه جز خودش! محاسبات کامپیوتری نمی‌توانست به درستی تشخیص دهد آن کسی که در موردش اطلاعات ارایه می‌دهد رافائل نادال، مرد ممکن کردن ناممکن‌ها در دنیای تنیس است.

کد خبر: ۱۲۰۵۲۷
۱۵:۲۵ - ۱۱ بهمن ۱۴۰۰

تنیس آزاد استرالیا نادال

دیدارنیوز: جنجالی‌ترین رقابت‌های تاریخ تنیس آزاد استرالیا که با اخراج جوکوویچ شروع شده بود، با قهرمانی دراماتیک رافائل نادال در فینالی که ۵ ساعت و نیم به طول انجامید به پایان رسید. تنیسور اسپانیایی با کسب دومین عنوان قهرمانی خود در این رقابت‌ها در مجموع به رکورد ۲۱ قهرمانی در تاریخ گرنداسلم‌های تنیس دست یافت و تاریخ‌ساز شد.

فینال تنیس آزاد استرالیا نخستین گرانداسلم فصل، ظهر دیروز به وقت تهران بین رافائل نادال بخت شماره ۶ قهرمانی و دانیل مدودف بخت شماره دو قهرمانی آغاز شد. بخت شماره یک قهرمانی یعنی نواک جوکوویچ صرب پیش از شروع رقابت‌ها به دلیل خودداری از تزریق واکسن کرونا از استرالیا اخراج شد تا این دوره از مسابقات با یک جنجال بزرگ آغاز شده باشد.

مدودف جوان بازی را بهتر از نادال آغاز کرد و در ست نخست با بریک کردن گیم‌های سرو تنیسور نامدار اسپانیایی بازی را ۶ بر ۲ برنده شد. در ست دوم نادال وضعیت بهتری پیدا کرد و به بازی برگشت. قهرمان سال ۲۰۰۹ اوپن استرالیا موفق شد در گیم شماری با حساب ۴ بر یک از حریف پیش بیفتد، اما تنیسور روس با کامبکی عالی بازی را در گیم پنجم به تساوی کشاند و در نهایت در تای‌بریک و در کمال ناباوری برنده این ست لقب گرفت تا در آستانه پیروزی در فینال قرار بگیرد.

شانس موفقیت مدودف که در ابتدای بازی ۶۴درصد مقابل ۳۶درصد بود در انتهای ست دوم به عدد ۹۶ رسید. این بدان معنا بود که دیگر شانس چندانی برای تنیسور کهنه‌کار اسپانیایی باقی نمانده است. در این لحظه همه انتظار تسلیم شدن رافا را می‌کشیدند. همه جز خودش!

محاسبات کامپیوتری نمی‌توانست به درستی تشخیص دهد آن کسی که در موردش اطلاعات ارایه می‌دهد رافائل نادال، مرد ممکن کردن ناممکن‌ها در دنیای تنیس است. رافا از آغاز ست سوم با یک استراتژی متفاوت وارد زمین شد. گرفتن تمام گیم‌های سرو خودش و به دست آوردن تنها یک گیم سرو حریف. نادال ۳۵ ساله که می‌دانست درنهایت ممکن است از لحاظ بدنی کم بیاورد در بیشتر مواقعی که حریف سرویس می‌زد تلاش چندانی از خود نشان نداد و تنها وقتی وارد جنگ شد که شرایط را مهیا دید. نادال در ست سوم تمام گیم‌های سرو خودش را با جنگندگی وحشتناک به دست آورد و در یک لحظه غافلگیری یکی از گیم‌های سرو مدودف را بریک کرد و در نهایت با برتری ۶ بر ۴ در ست سوم به بازی برگشت.

در اینجا نباید از جو سالن مسابقه نیز غافل شد که به وضوح به نفع نادال بود. همین باعث عصبانیت مدودف شد و او چندین بار به طعنه تشویق‌های بی‌امان نادال‌دوستان در ورزشگاه را با حرکات دست و صورتش به تمسخر گرفت.

در ست چهارم نادال با همان استراتژی ست سوم باز هم ۶ بر ۴ پیروز شد. مدودف جوان و کم‌تجربه نسبت به نادال، تسلط بر جریان بازی را از دست داد. او چند بار با داور و چند بار هم با توپ‌جمع‌کن‌ها به مشکل خورد و عصبانیتش را سر آن‌ها خالی کرد.

مهم‌ترین کاری که نادال انجام داد تغییر آهنگ بازی بود. از همان موقع این مدودف بود که دنبال نادال می‌دوید. اما مدودف هم تنیسوری نبود که به راحتی قافیه را ببازد. ست‌های طولانی با گیم‌هایی که هر کدام نزدیک به ۱۰ دقیقه طول کشید نشان‌دهنده عزم تنیسور روس برای قهرمانی در گرانداسلم بود.

کامپیوتر‌ها نمی‌دانستند این رافائل نادال است

در ست پنجم نادال با همان روش دو ست قبل پیش رفت و یکی از گیم‌های سرو حریف را نیز بریک کرد و در حالی که ۵ بر ۴ پیش افتاده بود نوبت گیم سرو خودش رسید. در همین مقطع شانس قهرمانی نادال از ۴درصد به ۷۷درصد رسید. چیزی که هیچ کس باور نمی‌کرد. با این حال مدودف آن‌قدر جنگید تا در کمال ناباوری گیم سرو نادال را بریک کرد و بازی در گیم‌شماری ست پنجم ۵-۵ شد. دو گیم پایانی جایی بود که تنیسور نابغه اسپانیایی هنر واقعی خودش را به نمایش گذاشت و ابتدا با بریک کردن حریف و سپس با گرفتن گیم سرو خودش در حالی که ساعت بازی روی ۵ ساعت و ۳۰ دقیقه ایستاده بود قهرمان تنیس آزاد استرالیا لقب گرفت.

در سکانس پایانی این مسابقه تاریخی نادال تنها ایستاد و خندید. به نظر می‌رسید حتی خود او هم باور نمی‌کرد چنین بازگشت شکوهمندانه‌ای به این بازی و در مجموع دنیای تنیس داشته باشد. در دو سال گذشته خیلی‌ها دوران او را پایان یافته می‌دانستند، اما رافا با ثبت بیست و یکمین قهرمانی خود در رقابت‌های گرانداسلم و عبور از راجر فدرر افسانه‌ای و نواک جوکوویچ صرب که بیشتر از هر کسی منتظر قهرمانی مدودف بود، فصل جدیدی در تاریخ رشته ورزشی تنیس به ثبت رساند.

گزارش از سامان سعادت

منبع: اعتماد
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی