تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

بیمارستان‌های استان بوشهر به حالت آماده‌باش درآمدند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از آماده‌باش بیمارستان‌های دولتی، خصوصی، دانشگاهی و غیردانشگاهی این استان برای ارائه خدمات به مبتلایان کرونا در پیک ششم خبر داد.

کد خبر: ۱۲۰۵۲۳
۱۵:۰۸ - ۱۱ بهمن ۱۴۰۰

بیمارستان‌های استان بوشهر به حالت آماده‌باش درآمدند

دیدارنیوز ـ دکتر حسن ملکی زاده اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود شمار مبتلایان در این پیک بیشتر از پیک پنجم برسد.

وی با اعلام آماده‌باش به همه بیمارستان‌های دولتی و خصوصی استان بوشهر افزود: کلیه مراکز درمانی استان با توجه به افزایش ناگهانی بیماران مبتلا و مراجعه‌کننده آمادگی لازم را باید داشته باشند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بابیان اینکه تسریع در واکسیناسیون گروه‌های هدف امری لازم و ضروری است گفت: مردم شریف استان بوشهر نسبت به واکسیناسیون به‌ویژه دوز سوم واکسن اقدام کنند و همچنین افرادی که هنوز اقدام به تزریق دوز اول یا دوم نکرده‌اند نیز حتماً نسبت به واکسیناسیون دوز اول و دوم اقدام کنند.

ملکی زاده بابیان اینکه بر اساس بررسی‌ها آمار مبتلا به کرونا در استان بوشهر در ۱۰ روز اول بهمن‌ماه نسبت به دی‌ماه افزایش چشمگیری دارد گفت:

وی بیان کرد: آمار‌ها نشان می‌دهد در هفته دوم دی‌ماه ۸۰ مورد، هفته سوم ۱۶۳، چهارم ۲۶۷ و در هفته اول بهمن هزار و ۸۶ مورد ابتلا به کرونا در این استان شناسایی‌شده است.

دکتر ملکی زاده اضافه کرد: در صورت رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی با توجه به بیماری‌زایی و سرعت سرایت‌پذیری سویه اَمیکرون از ویروس کرونا پیش‌بینی می‌شود موارد ابتلا در استان بوشهر افزایش یابد و احتمال می‌رود سیستم بهداشت و درمان این استان را با مشکل روبرو کند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: ۸۴ درصد جمعیت استان بوشهر یک نوبت، ۷۶.۷ درصد هر دو نوبت و ۲۴.۶ درصد هر سه نوبت واکسن خود را تزریق کرده‌اند.

وی یادآور شد: همچنین ۸۴.۱ درصد دانش آموزان استان بوشهر یک نوبت و ۷۰.۴ درصد نیز هر دو نوبت واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

دکتر ملکی زاده بابیان اینکه افرادی که هنوز موفق به مراجعه برای تزریق دوز اول و یا دوم نشده‌اند هر چه زودتر با مراجعه به مراکز واکسیناسیون اقدام بکنند اضافه کرد: تزریق دوز سوم واکسن کرونا برای پیشگیری از خطر مرگ‌ومیر و سرایت‌پذیری اُمیکرون ضروری است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با دعوت از مردم برای تزریق دوز سوم خاطرنشان کرد: هیچ کمبودی در تهیه واکسن وجود ندارد بنابراین مردم شریف استان بوشهر برای حفظ سلامت خود و کمک به مدافعان سلامت حتماً بر اساس اولویت‌های تعیین‌شده و در زمان مقرر برای دریافت دوز شوم واکسن کرونا خود مراجعه کنند.

منبع: ایسنا
برچسب ها: آمار کرونا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی