تیتر امروز

هشدار اردن؛ نتانیاهو می‌خواهد آمریکا را وارد تقابل با ایران کند
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار اردن؛ نتانیاهو می‌خواهد آمریکا را وارد تقابل با ایران کند

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش
یادداشت اختصاصی دیدار؛ چالش ایران و اسرائیل از زاویه‌ای دیگر

شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش

برخی حقایق، معادلات، ملاحظات، مراودات و هماهنگی‌های خاص بین‌المللی در میانه‌های آتش بین ایران و اسرائیل، جان مایه یادداشت اسفندیار عبداللهی است که آینده روابط ایران با آمریکا و اسرائیل را تصویر...
اسپانیا، رفت و برگشت در دویست و پنجاه صفحه

اسپانیا، رفت و برگشت در دویست و پنجاه صفحه

ارزاقی، رمان‌نویسی است که از ابتدا درد و دغدغه مهاجرت داشته و در تک‌تک آثارش این دغدغه‌مندی ملموس است؛آنچه می‌خوانید توضیحی است که حامد شجاعی بر سفرنامه این نویسنده نوشته است.

یک کشتی تفریحی مانع پرتاب موشک اسپیس ایکس شد

اسپیس ایکس مجبور شد به خاطر یک کشتی تفریحی پرتاب ماهواره ایتالیایی را برای رصد زمین برای چهارمین بار به تاخیر بیندازد.

کد خبر: ۱۲۰۴۹۴
۱۳:۰۷ - ۱۱ بهمن ۱۴۰۰

یک کشتی تفریحی مانع پرتاب موشک اسپیس ایکس شد

دیدارنیوز ـ به نقل از اسپیس، موشک فالکون ۹ اسپیس ایکس روز گذشته آماده بود ماهواره CSG-۲ را از مقر فضایی کیپ کاناورال به مدار زمین ببرد. اما یک کشتی تفریحی در منطقه ممنوعه کیپ کاناورال در حال تردد بود و نتوانست در زمان پرتاب موشک از آنجا خارج شود.

یک کشتی تفریحی مانع پرتاب موشک اسپیس ایکس شد

جسی اندرسون مدیر تولید اسپیس ایکس در این باره گفت: موشک و بار آن کاملاً سالم هستند. به غیر از اختلال مذکور، همه چیز برای پرتاب به موقع آماده بود.

اکنون قرار است موشک مذکور امروز ساعت ۲۳:۱۱ دقیقه به وقت گرینوویچ به فضا پرتاب شود. قسمت اول این موشک نیز مدت کوتاهی پس از پرتاب آن در کیپ کاناورال فرود می‌آید.

دوشنبه چهارمین روز متوالی بود که اسپیس ایکس مجبور شد پرتاب ماهواره CSG-۲ را به تعویق بیندازد. دلیل ۳ بار تاخیر قبلی آب و هوای بد بود.

ماهواره مذکور بخشی از برنامه «نسل دوم کازمو- اسکای مد» است که با همکاری آژانس فضایی ایتالیا، وزارت دفاع، وزارت آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی انجام می‌شود. برنامه مذکور شامل دو ماهواره است که با استفاده از راداری مخصوص زمین را مطالعه می‌کنند.

برچسب ها: فضانوردی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی