تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

کوبا: تحریم‌های آمریکا بی‌رحمانه است

رئیس جمهوری کوبا، تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه کشورش را «سیاست بی‌رحمانه و منسوخ» توصیف و به شدت آن‌ها را محکوم کرد.

کد خبر: ۱۲۰۴۷۳
۱۱:۴۴ - ۱۱ بهمن ۱۴۰۰

تحریم‌های آمریکا

دیدارنیوز: رئیس جمهوری کوبا، به مناسبت شصتمین سالروز اعمال تحریم‌های واشنگتن علیه هاوانا، تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه کشورش را «سیاست بی‌رحمانه و منسوخ» توصیف و به شدت آن‌ها را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری افه، «میگل دیاز کانل» رئیس جمهوری کوبا همزمان با برگزاری مراسم مردمی در نقاط مختلف کوبا علیه تحریم‌های اقتصادی تجاری آمریکا، در صفحه توئیتر خود نوشت: ۶۰ سال مقاومت را سپری کردیم و از مطالبه خود برای پایان دادن به این سیاست وحشتناک و منسوخ خسته نمی‌شویم.

علاوه بر حضور کوبایی‌ها در این مراسم اعتراض آمیز، کوبایی‌های حاضر در سایر نقاط جهان مانند میامی آمریکا، بلژیک، بولیوی، ایتالیا و تونس نیز تظاهرات خودرویی علیه سیاست تحریمی واشنگتن برگزار کردند.

این ابتکار عمل، برای نشان دادن صدمات و آسیب‌هایی بود که اقدامات قهری و تحریم‌های ظالمانه آمریکا بر ملت کوبا وارد آورده است.

نخستین تحریم‌های اقتصادی واشنگتن علیه هاوانا، در فوریه ۱۹۶۲ (اسفند ۱۳۴۰) با امضای «جان اف. کندی» رئیس جمهوری وقت آمریکا اجرا شد. این تحریم‌ها با گذشت سال‌های طولانی در دوره‌های ریاست جمهوری بعدی آمریکا همچنان ادامه پیدا کرد به تدریج تشدید شدند. سیاست تحریمی آمریکا علیه کوبا، در دوره «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری سابق آمریکا با اعمال بسته تحریمی جدید با شدت بیشتری دنبال شد و در دوره جو بایدن، رئیس جمهوری کنونی آمریکا نیز همچنان باقی است.

تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی آمریکا با همراهی متحدان اروپایی و بین المللی آن، در حالی علیه ملت‌های مظلوم اعمال می‌شود که «بردلی بلانکنشیپ» کارشناس آمریکایی، این تحریم‌ها را برگرفته از خوی گانگستری واشنگتن توصیف کرد.

منبع: ایرنا
برچسب ها: کوبا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی