تیتر امروز

رستوران بزنیم؟!
بازار کار و آینده رستوران داری

رستوران بزنیم؟!

در هر قسمت از پریسکوپ ۲ مهمان داریم که یکی علاقه‌مند و دیگری متخصص در یک مسیر شغلی است که در قالب گفت‌وگو آینده آن حرفه را به چالش می‌کشیم.
نزاع دسته جمعی اصولگراها! برسر بهارستان دوازدهم
دیدارنیوز آخرین تحولات انتخاباتی را بررسی کرد:

نزاع دسته جمعی اصولگراها! برسر بهارستان دوازدهم

بسیاری از تحلیلگران و منتقدان می‌گویند در نبود نیروهای اصلاح‌طلب و اصولگرای میانه‌رو، کار اصولگراها برای سهم‌خواهی در مجلس، به جنجال کشیده خواهد شد.
سهراب مظاهری: بحران‌های سیاسی به فرهنگ و اقتصاد مردم گره خورده/ صدا و سیما رسالت خود را به درستی انجام نداد/ شبکه‌های اجتماعی پویش جامعه را متوقف می‌کند
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

سهراب مظاهری: بحران‌های سیاسی به فرهنگ و اقتصاد مردم گره خورده/ صدا و سیما رسالت خود را به درستی انجام نداد/ شبکه‌های اجتماعی پویش جامعه را متوقف می‌کند

جامعه پلاس عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که در این برنامه در گفت‌وگو با کارشناسان و صاحب نظران چالش‌ها و مشکلات حوزه‌های اجتماعی تحلیل و بررسی می‌شود. شما را به دیدن این سلسله برنامه‌ها...

ترامپ از «بحران اوکراین» علیه بایدن بهره می‌برد

ترامپ از دولت بایدن به دلیل آنچه وسواس به خرج دادن در مورد نحوه محافظت از مرز اوکراین خواند، انتقاد و دولت وی را به چشم بستن بر بحران در مرز ایالات متحده با مکزیک متهم کرد.

کد خبر: ۱۲۰۴۰۷
۱۵:۳۳ - ۱۰ بهمن ۱۴۰۰

ترامپ

دیدارنیوز: دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا بحران اوکراین را دستاویزی قرار داده است تا به جو بایدن مستاجر فعلی کاخ سفید بتازد.

به نقل از راشاتودی، ترامپ در سخنانی در جمع هوادارانش در یک گردهمایی در تگزاس، از بایدن خواست نخست امنیت مرز آمریکا را تضمین کند، قبل از آنکه از تهاجم کشور‌های دیگر سخن بگوید.

ترامپ از دولت بایدن به دلیل آنچه وسواس به خرج دادن در مورد نحوه محافظت از مرز اوکراین خواند، انتقاد و دولت وی را به چشم بستن بر بحران در مرز ایالات متحده با مکزیک متهم کرد.

رئیس جمهوری سابق آمریکا در جمع هواداران خود گفت: همه در واشنگتن در مورد نحو محافظت از مرز اوکراین نگران هستند، اما مهمترین مرز در جهان در حال حاضر برای ما، مرز اوکراین نیست، بلکه مرز آمریکاست.

وی با استناد به شمار بالای مهاجران غیرقانونی که خود را به مرز آمریکا – مکزیک می‌رسانند، هجوم این افراد را به تهاجمی تشبیه کرد که امنیت ایالات متحده را تهدید می‌کند.

وی در ادامه استدلال کرد که بایدن قبلا مرز آمریکا را تسلیم کرده است و اکنون از سراسر جهان طوری به این مرز نفوذ می‌کنند که گویی آمریکا در میدان نبرد شکست خورده است.

ترامپ افزود: قبل از آنکه رهبران ما از تهاجم کشور‌های دیگر سخن گویند، باید جلوی تهاجم به این کشور را بگیرند. وی پیشنهاد داد که آمریکا بر شمار نظامیان خود در مرز جنوبی اش بیفزاید، به جای آنکه نظامیان آمریکایی را در نزدیکی روسیه مستقر کند.

وی گفت: قبل از آنکه بایدن نیرو‌ها را برای دفاع از یک مرز در اروپا گسیل کند، باید نیرو‌ها را برای دفاع از مرز ما همین جا در تگزاس اعزام کند.

وی در حالی به این مساله اشاره داشت، که بایدن به رسانه‌ها گفته بود نیرو‌های آمریکایی به زودی به شرق اروپا اعزام می‌شوند.

هفته گذشته پنتاگون تقریبا ۸ هزار و ۵۰۰ نیرو را در حالت آمادگی بالا به منظور اعزام آن‌ها به منطقه قرار داد.

در حالی که پنتاگون احتمال مداخله نظامی آمریکا در عملیات رزمی در اوکراین را منتفی دانسته، ژنرال‌های ارشد آمریکایی تصویر بدی از عواقب درگیری تمام عیار بالقوه بین کی یف و مسکو ترسیم کرده و در مورد پیامد‌های وحشتناک و تلفات قابل توجه حاصل از درگیری هشدار داده اند، حتی با وجودی که روسیه بار‌ها هر گونه برنامه برای حمله به همسایه اش را رد کرده است.

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین نیز گزارش رسانه‌ها مبنی بر قریب الوقوع بودن حمله روسیه به کشورش را رد کرد و از سیاستمداران و رسانه‌های غربی خواست وحشت غیرضروری ایجاد نکنند.

مسکو بار‌ها اعلام کرده است که قصد حمله به اوکراین را ندارد، اما سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز جمعه هشدار داد: تا آنجا که به فدراسیون روسیه بستگی دارد، جنگی روی نخواهد داد. ما خواهان جنگ نیستیم. اما اجازه نخواهیم داد منافع مان گستاخانه پایمال و نادیده گرفته شود.

استقرار ۱۵۰ هزار نظامی روس در مرز اوکراین اواخر سال گذشته میلادی آغاز شد، در حالی که روسیه می‌خواست اوکراین از پیوستن به ناتو منع شود و ائتلاف ناتو عملیات نظامی اش در شرق اروپا را کاهش دهد.

در همین حال، واشنگتن و دیگر متحدان غربی هشدار داده اند که کرملین در صورت تصمیم به پیگیری تهاجم نظامی به اوکراین، با تحریم‌های اقتصادی ویرانگری روبه رو می‌شود.

منبع: ایرنا
برچسب ها: ترامپ
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی