تیتر امروز

سازمان‌ها و نهادینه شدن دروغ

سازمان‌ها و نهادینه شدن دروغ

اینکه در جامعه انسانی صداقت و شفافیت چه تاثیراتی در سلامت و آرامش اجتماعی دارد نکته‌ای است که می‌توان اهمیت و اعتبار آنرا در وضعیت مقابل آن یعنی میزان تشویش و تخریب ناشی از دروغ و دروغگویی ارزیابی...
بچه‌ها! نخندین!
افاضات اضافه

بچه‌ها! نخندین!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت از حمایت مردم و خواص از یک طرح جدید نوشته و ترانه‌ای هم به گوشش رسیده که می‌گفت: "بچه‌ها! نخندین!"

دومین حمله موشکی یمن به امارات

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن اعلام کرد که یگان موشکی ارتش یمن محل تجمع عناصر مزدور امارات و تروریست‌های داعش را در شهرستان عسیلان (شبوه) با موشک بالستیک هدف قرار داده است.

کد خبر: ۱۲۰۴۰۳
۱۵:۰۷ - ۱۰ بهمن ۱۴۰۰

حمله موشکی

دیدارنیوز: سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن از حمله موشکی جدید نیرو‌های ارتش این کشور به مواضع عناصر مزدور امارات عربی متحده در استان شبوه و کشته و زخمی شدن آن‌ها خبر داد.

سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن بعد از ظهر امروز یکشنبه اعلام کرد که یگان موشکی ارتش یمن محل تجمع عناصر مزدور امارات و تروریست‌های داعش را در شهرستان عسیلان (شبوه) با موشک بالستیک هدف قرار داده است.

او در حساب توییتری خود نوشت که این عملیات دقیق بوده و در اثر آن، ده‌ها تن از عناصر تروریستی و مزدور امارات کشته یا زخمی شده و پنج خودرو متعلق به آن‌ها منهدم شده است.

این دومین عملیات موشکی ارتش یمن علیه عناصر وابسته به امارات در استان شبوه طی هفته اخیر است. در حمله دیروز شنبه نیز مواضع و محل تجمع این عناصر هدف حمله موشکی قرار گرفت و به گفته یحیی سریع، ۴۰ نفر از آن‌ها کشته یا زخمی شدند.

امارات از حدود یک ماه پیش شبه نظامیان مورد حمایت و آموزش خود موسوم به «تیپ‌های العمالقه» را از ساحل الحدیده راهی استان شبوه کرد تا از این استان فشار بر روی شهر مأرب را برداشته و محاصره این شهر را بشکنند.

این عناصر طی این مدت دو شهرستان از شبوه (عسیلان و بیحان) و یک شهرستان مأرب (حریب) را اشغال کردند که این اشغالگری هزینه سنگینی برای آن‌ها داشت و نزدیک به نیمی از این عناصر کشته یا زخمی شدند.

ارتش یمن در واکنش به بازگشت مجدد امارات به جنگ یمن و اقدامات اشغالگران اماراتی‌ها در جنوب این کشور، دو عملیات بازدارندگی در عمق خاک امارات (طوفان یمن یک و طوفان ین دو) را انجام دادند که در اثر این عملیات، برخی از مناطق حساس امارات از جمله پالایشگاه المصفح هدف قرار گرفت.

گفته می‌شود امارات بعد از این عملیات‌ها از عناصر مزدور خود خواسته از مناطق تحت اشغال خود عقب نشینی کنند؛ ادعایی که دولت نجات ملی یمن آن را دروغین و نیرنگی بیش نمی‌داند و بر تداوم عملیات‌های خود علیه ابوظبی تا خروج کامل آن از جنگ در یمن تأکید کرده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی