تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

تیم‌ملیِ کی‌روش یا اسکوچیچ؟

با یک بررسی ساده می‌توان فهمید که هر کسی سرمربی تیم فعلی ایران باشد، ۸ بازیکن ترکیب ثابتش مشخص است و نهایتا ۳ تغییر آن هم بر حسب سلیقه در ترکیب تیم ملی به وجود می‌آید و این بحث‌هایی که در مورد شاکله تیم ملی و اینکه چه کسی این تیم را درست کرده است؛ عبث، بیهوده و غیرکارشناسانه است.

کد خبر: ۱۲۰۳۷۵
۱۳:۰۳ - ۱۰ بهمن ۱۴۰۰

تیم ملی ایران

دیدارنیوز: جنگ هواداران بر سراینکه شاکله تیم ملی فعلی را کارلوس کی‌روش ساخته یا اینکه این بازیکنان محصول حضور دراگان اسکوچیچ در تیم ملی هستند، عجیب‌وغریب است.

تیم ملی با برتری مقابل عراق سریع‌ترین صعود خود به جام جهانی را جشن گرفت. بعد از این صعود دوباره بحث در مورد اینکه این تیم ملی را چه کسی ساخته است در فضای مجازی مطرح شد؛ برخی اعتقاد دارند حضور این بازیکنان حاصل انتخاب‌ها و زحمات کارلوس کی‌روش است که او آن‌ها را به تیم ملی آورد و برخی هم اعتقاد دارند این دراگان اسکوچیچ بود که به بعضی از این بازیکنان فرصت بازی داد. بحث‌هایی که بیهوده است؛ می‌توان با جدیت گفت که هر کسی سرمربی تیم ملی باشد بیش ۱۷ بازیکن دعوت شده‌اش مشخص است و تغییرات کمی لیست‌های مربیان مختلف با هم خواهد داشت و آن هم به سلیقه سرمربی برمی‌گردد.

هر کسی این دروازه‌بان‌ها را انتخاب می‌کند
علیرضا بیرانوند، امیر عابدزاده و پیام نیازمند سه دروازه‌بان تیم ملی هستند که هر سه در اروپا بازی می‌کنند. اختلاف این سه دروازه‌بان با نفرات بعدی خود در این پست به قدری است که هر کسی سرمربی تیم ملی باشد در حال حاضر از این سه نفر در لیست خود استفاده می‌کند. نمی‌توان امتیاز استفاده از سه دروازه‌بانی که هر سه هم لژیونر هستند را به شخص خاصی نسبت داد.

تفاوت در خط دفاعی
خط دفاعی جایی است که سلیقه این دو سرمربی با هم متفاوت است. حضور محمدحسین کنعانی‌زادگان نقطه اشتراک کی‌روش- اسکوچیچ در تیم ملی است و در بحث مدافع میانی دیگر، کی‌روش اعتقادی به شجاع خلیل‌زاده نداشت، اما اسکوچیچ ترجیح می‌دهد از شجاع استفاده کند. در پست دفاع راست هم کی‌روش رامین رضاییان را انتخاب می‌کرد و گزینه اسکوچیچ صادق محرمی است. مدافع چپ هم امیدنورافکن در دوران دراگان تبدیل به بازیکن ثابت تیم ملی شده است.

هافبک‌ها و وینگر‌ها مشترک
آمادگی بالای وحید امیری هر سرمربی‌ای را مجاب می‌کند که در ترکیب تیم خود از او استفاده کند. علیرضا جهانبخش، سامان قدوس و علی قلی‌زاده ۳ لژیونر اروپایی تیم ملی هستند. سعید عزت‌اللهی هم که با توجه به مدل بازی و تجربه‌ای که از حضور در جام جهانی کسب کرده، انتخاب هر کسی برای بازی در پست هافبک دفاعی تیم ملی است. احمد نوراللهی هم که از جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ امارات در لیست تیم ملی قرار داشت، انتخاب هر کسی برای این پست است و با این تفاسیر میانه میدان برای تیم ملی ایران انتخاب‌هایش در بازیکنان اصلی مشخص است و از جمع این بازیکنان، هافبک‌ها و وینگر‌های اصلی انتخاب می‌شوند و اگرهم تغییری در لیست تیم ملی به وجود آید، به بازیکنان ذخیره برمی‌گردد.

سردار- طارمی بدون تغییر
سردار آزمون و مهدی طارمی بدون شک آماده‌ترین لژیونر‌های فوتبال ایران هستند. سردار که به تازگی با بایرلورکوزن قرارداد بسته و از فصل آینده راهی بوندس‌لیگا می‌شود، مهدی هم که روز‌های خوبی را در پورتو دارد و به دنبال اولین قهرمانی همراه با این تیم در لیگ برتر پرتغال است. هیچکس برای خط حمله تیم ملی دست به تغییر این زوج نخواهد زد و طبیعی است در تیم ملی وقتی این دو بازیکن آماده قرار دارند، هر دو در ترکیب اصلی باشند.

با یک بررسی ساده می‌توان فهمید که هر کسی سرمربی تیم فعلی ایران باشد، ۸ بازیکن ترکیب ثابتش مشخص است، چون نمی‌توان از بازیکن‌های آماده‌ای نظیر مهدی طارمی، سردار آزمون، علیرضا جهانبخش، علیرضا بیرانوند یا امیرعابدزاده، محمد حسین کنعانی‌زادگان، وحید امیری، سعید عزت‌اللهی و احمد نوراللهی برای حضور در ترکیب اصلی گذشت و نهایتا ۳ تغییر آن هم بر حسب سلیقه در ترکیب تیم ملی به وجود می‌آید و این بحث‌هایی که در مورد شاکله تیم ملی و اینکه چه کسی این تیم را درست کرده است؛ عبث، بیهوده و غیرکارشناسانه است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی