تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

جزییات پروتکل‌های بهداشتی در کلاس‌های حضوری دانش‌آموزان

بهمن خدادادیان کارشناس مسئول بهداشت محیط الزامات یا همان پروتکل‌های بهداشتی در سطح مدارس، را توضیح داد.

کد خبر: ۱۲۰۳۰۰
۱۵:۲۰ - ۰۹ بهمن ۱۴۰۰

جزییات پروتکل‌های بهداشتی در کلاس‌های حضوری دانش‌آموزان

دیدارنیوز ـ بهمن خدادادیان کارشناس مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه در تشریح این الزامات یا همان پروتکل‌های بهداشتی در سطح مدارس، گفت: بخش عمده اجرای این پروتکل‌ها به مسئولین مدرسه برمی گردد که باید شرایط مناسبی را برای حضور دانش آموزان فراهم کنند.

وی افزود: اولین نکته مهم در بحث حضور در کلاس درس، رعایت فاصله اجتماعی در کلاس هاست و طبق پروتکل‌های اعلام شده باید برای هر دانش آموز حدود چهار متر مربع فضا ایجاد شود.

وی تصریح کرد: در برخی شرایط که نیاز به حضور بیشتر دانش آموزان در کلاس درس است، تا حداقل فاصله ۱.۵ متر هم بلامانع است، به شرط آنکه حتما تهویه مناسب در کلاس درس برقرار باشد.

این کارشناس بهداشت گفت: تهویه کلاس‌های درس باید بصورت مناسب صورت گرفته و باید معلم و دانش آموزان حتما از ماسک استفاده کرده و مسئولین مدارس باید بر این مهم نظارت داشته باشند.

وی یادآور شد: چیدمان صندلی‌ها هم در کلاس باید طوری باشد که از حداکثر فضا استفاده شده و صندلی‌ها فاصله لازم را با هم داشته باشند.

خدادادیان اظهار کرد: نکته مهم بعدی بحث سرویس بهداشتی مدارس است که باید سرویس مدارس حتما تمیز بوده و حتما در آن‌ها مایع دستشویی وجود داشته باشد.

این کارشناس بهداشت بر تعطیلی بوفه تمام مدارس تاکید کرد و افزود: حساسیت ویژه‌ای در این زمینه وجود داشته و اگر بوفه‌ای باز باشد، قطعا با آن برخورد خواهد شد.

وی با تاکید بر لزوم واکسیناسیون تمام معلمان، گفت: از معلمان برای ورود به مدرسه کارت واکسن دیجیتال درخواست شده و تمام معلمان باید برای حضور در مدرسه واکسن تزریق کرده باشند.

خدادادیان یادآور شد: تزریق واکسن برای دانش آموزان بالای ۱۲ سال هم الزامی است.

وی یادآور شد: به زودی واکسیناسیون دانش آموزان ۹ تا ۱۲ سال هم شروع می‌شود که فعلا تزریق واکسن برای این رده سنی در صورت رضایت والدین انجام خواهد گرفت و فعلا اجباری نیست.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی