تیتر امروز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند
رئیس اندیشکده آینده‌اندیشی سیمرغ در گفت‌وگو با دیدارنیوز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند

گفت‌وگوی مهدی مطهرنیا با سرویس بین‌الملل دیدارنیوز حول محور جنگ ایران و اسرائیل و نقش و نقشه آمریکا را ببینید و بخوانید
اینجا جان «کارگر» کالا است!
«دیدارنیوز» به بهانه روز کارگر، آمار ضدو نقیض فوتی های کارگری را بررسی می‌کند:

اینجا جان «کارگر» کالا است!

در این گزارش تنها به گوشه‌ای از نابسامانی حوزه کارگری به ویژه تناقض‌گوی مدیران دولتی در مورد آمار حوادث ناشی از کار خواهیم پرداخت.
فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.

اسکوچیچ می‌ماند یا می‌رود؟

از نظر دسته‌ای از هواداران و کارشناسان، صعود به جام‌جهانی پایان ماموریت سرمربی کروات در ایران خواهد بود. او اگرچه این ماموریت را به بهترین نحو ممکن انجام داده، اما این مساله دلیلی بر این نیست که این ماموریت در جام‌جهانی هم تمدید شود.

کد خبر: ۱۲۰۲۹۳
۱۴:۵۰ - ۰۹ بهمن ۱۴۰۰

تیم ملی ایران

دیدارنیوز: بعد از روز‌های شیرین صعود زودهنگام تیم ملی، سوال تکراری اسکوچیچ می‌‎ماند یا می‌رود مجددا خودنمایی می‌کند.

اسکوچیچ می‌ماند یا می‌رود؟ این سوالی است که گویا قرار نیست هیچ جواب بلندمدتی برای آن پیدا شود و هر اتفاقی که بیفتد باز هم پای سرمربی کروات روی لبه تیغ است. در حالت عادی باید بتوان گفت کارنامه‌ای مشابه کارنامه دراگان اسکوچیچ در مقدماتی جام‌جهانی برای هر مربی دیگری می‌توانست مهر تضمینی باشد پای حکم ماندنش. در مورد دراگان، اما این‌طور نیست و همچنان او و طرفداران تیم ملی باید به دنبال جواب سوال او می‌ماند یا می‌رود باشند.

اسکوچیچ می‌رود

از نظر دسته‌ای از هواداران و کارشناسان، صعود به جام‌جهانی پایان ماموریت سرمربی کروات در ایران خواهد بود. او اگرچه این ماموریت را به بهترین نحو ممکن انجام داده، اما این مساله دلیلی بر این نیست که این ماموریت در جام‌جهانی هم تمدید شود. آن‌ها اعتقاد دارند که حضور در جمع ۳۲ تیم برتر دنیا و جنگیدن با آن‌ها نیاز به یک نام بزرگتر و یک مربی کارآمدتر دارد. به خصوص که این‌بار رویای صعود از گروه برای عده‌ای جدی‌تر از همیشه شده و اعتقاد دارند که عمر زمان راضی بودن به حضور در مرحله گروهی به سر آمده است. برای رسیدن به این رویا هم یک مربی بزرگ در حد نام‌های حاضر در قطر لازم است و اسکوچیچ با هر نتیجه و عملکردی آن مربی موردنظر نیست. این گروه اعتقاد دارند که فدراسیون باید هر چه زودتر مذاکراتش را با نام‌های بزرگ و آشنا آغاز کرده و عملیات قطر را از همین حالا استارت بزند.

اسکوچیچ می‌ماند

کیفیت یک اثر مهم‌تر از نام پدیدآورنده آن است. این اعتقادی است که دسته دوم دارند و براساس آن می‌گویند اسکوچیچ یا هر نام دیگر وقتی توانسته تیم ملی را به راحتی و با ۱۴ بازی بدون باخت به قطر ببرد پس شایستگی ماندن را هم دارد. در این میان این عده البته، بعضی‌ها هم شاید خیلی با ماندن اسکوچیچ موافق نباشند، اما می‌دانند که در صورت رفتن او قرار نیست نام شگفت‌انگیزی از فدراسیون بیرون بیاید و به همین دلیل ماندن این مربی جواب پس داده را به ریسک آمدن یک مربی بزرگ ترجیح می‌دهند. در هر صورت این هواداران و کارشناسان ماندن اسکوچیچ امتحان پس‌داده و موفق را بهتر از هر تغییری می‌دانند.

فدراسیون چه می‌گوید؟

شهاب‌الدین عزیزی خادم این روز‌ها به واسطه عملکرد اسکوچیچ روز‌های خوبی را می‌گذراند. صعود مقتدرانه و سریع به جام‌جهانی اتفاق کمی نیست که به لطف سرمربی کروات در کارنامه کاری رئیس فدراسیون ثبت خواهد شد. به همین دلیل واضح است که او حداقل در ظاهر مدتی را به حمایت از کادرفنی تیم ملی بپردازد حتی اگر در پشت پرده اتفاقات دیگری بیفتد. عزیزی خادم در آخرین اظهارنظرش در این مورد گفت: «مگر اسکوچیچ رفته و بازی‌ها تمام شده است؟ برای ما رفتن به جام جهانی انجام شد و بازی‌های جام جهانی تمام نشد. آنقدر سرعت صعود ما بالا بود که حالا به سه چهار ماه جلوتر نگاه می‌کنیم. از چه کنم چه کنم به جام جهانی رسیدیم و ستاد جام جهانی از فردا با قدرت کار خود را آغاز می‌کند و ما نگاهی ویژه به قطر داریم. من نظرم را می‌دهم، ولی هر تصمیمی به صورت دسته جمعی گرفته می‌شود، تمام ارکان فدراسیون کمک کردند تا تیم ملی در آرامش باشد».

عزیزی‌خادم در حالی از نظر خودش و دیگر اعضای فدراسیون برای ماندن یا رفتن اسکوچیچ صحبت می‌کند که این مربی براساس قراردادش نه تنها در جام‌‎جهانی بلکه حتی در جام‌ملت‌های آسیا هم مربی تیم ملی است. مبلغ قرارداد او البته به گونه‌ای است که بعید به نظر می‌رسد فدراسیون‌نشینان را نگران کند. با این حال اگر قرار باشد که فدراسیون به قرارداد سرمربی‌اش پایبند باشد باید او را سرمربی تیم ملی ایران در جام‌جهانی دانست. اگر هم تصمیمی غیر از این باشد، غرامت؛ حاشیه‌ها و هزینه‌های مادی و معنوی زیادی شاید به عزیزی‌خادم تحمیل شود. از صحبت‌های رئیس فدراسیون هم نمی‌توان به نتیجه‌ای رسید. برای اینکه او بعد از پایان مرحله قبلی هم در مورد ماندن یا رفتن سرمربی تیم ملی همین حرف‌ها را زده بود. آن دفعه قابل پیش‌بینی بود که اسکوچیچ در میانه راه صعود برکنار نشود، اما این بار احتمال هر اتفاقی را باید درنظر گرفت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی