تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

اولویت لبنان برقراری روابطی قوی‌تر با کشورهای عربی است

میشل عون، رئیس جمهور لبنان گفت: ما بر لزوم داشتن روابطی قوی‌تر با کشور‌های عربی تأکید داریم و اولویتمان نیز ثبات داخلی لبنان است.

کد خبر: ۱۲۰۲۹۱
۱۴:۴۶ - ۰۹ بهمن ۱۴۰۰

لبنان

دیدارنیوز: رئیس جمهور لبنان با تأکید بر اینکه بیروت به دنبال داشتن روابطی قوی‌تر با کشور‌های عربی است، گفت: اولویت ما در حال حاضر حفظ ثبات داخلی در لبنان است.

به نقل از الجزیره، «میشل عون» رئیس جمهور لبنان امروز شنبه سخنانی را در خصوص فعالیت‌های احزاب سنی در این کشور مطرح کرد. وی گفت: ما نمی‌خواهیم سران احزاب سنی فرایند سیاسی در کشور را تحریم کنند.

بر اساس این گزارش، رئیس جمهور لبنان در ادامه افزود: در صورتی که احزاب سنی فرایند سیاسی در کشور را تحریم کنند، لبنان یکی از اقشار تأثیرگذار خود را از دست می‌دهد. این مسأله تهدیدی برای جامعه لبنان به شمار می‌رود.

میشل عون در بخش دیگری از سخناشن به ضرورت تقویت روابط بیروت با کشور‌های عربی اشاره کرد و گفت: ما بر لزوم داشتن روابطی قوی‌تر با کشور‌های عربی تأکید داریم و اولویتمان نیز ثبات داخلی لبنان است.

گفتنی است، پیشتر «بها الحریری» برادر «سعد الحریری» نخست وزیر پیشین لبنان اعلام کرد که قصد دارد در انتخابات پارلمانی آتی در این کشور شرکت کند. این درحالی است که چندی پیش سعد الحریری از عرصه سیاسی کناره گیری کرده بود.

سعد الحریری نخست‌وزیر سابق، پس از یک سِری شکست‌های مالی و سیاسی در سال‌های اخیر، فعالیت‌های سیاسی خود را «تعلیق» کرد. برخی این استعفا را یک ضربه به انتخابات پارلمانی لبنان می‌دانند و اینگونه تفسیر کردند حال که لبنان در یکی از بدترین فروپاشی‌های اقتصادی در تاریخ معاصر بسر می‌برد، حریری که از سوی عربستان حمایت می‌شد، اعتراف کرد که در جلوگیری از سقوط لبنان به سمت یک فروپاشی اقتصادی ویرانگر شکست خورده است.

این دیدگاه هم وجود دارد که این اقدام حریری به معنای بایکوت انتخابات از سوی سُنی‌ها است و احتمال دارد انتخابات به تعویق بیفتد. این حرکت تنش‌های فرقه‌ای را شعله‌ورتر می‌کند. لازم به ذکر است، بنا بر اعلام مقامات لبنانی، انتخابات پارلمانی این کشور در تاریخ ۱۵ ماه مِی سال جاری میلادی (۲۵ اردیبهشت ماه) برگزار خواهد شد.

منبع: مهر
برچسب ها: میشل عون
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی