تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری

حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

منابع حاصل از حذف ارز ترجیحی باید به جیب مردم برود

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر گفت: در شرایط سخت اقتصادی باید راهکار مناسب جایگزینی برای حذف ارز ترجیحی اتخاذ شده تا فشار مضاعفی بر مردم وارد نشود و با کوتاه کردن دست دلالان منابع حاصل به جیب مردم برود.

کد خبر: ۱۲۰۲۳۹
۱۱:۴۵ - ۰۹ بهمن ۱۴۰۰

نماینده مجلس

دیدارنیوز: یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: مردم در شرایط سخت اقتصادی به سر می‌برند و ما نباید با اتخاذ تصمیمات غیر کارشناسی در خصوص حذف ارز ترجیحی شرایط را برای آنان سخت‌تر کنیم.

کمال حسین پور با اشاره به حذف ارز ترجیحی برای تامین کالا‌های اساسی در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، بیان کرد: ما شاهد بودیم در سال‌های اخیر ارز ۴۲۰۰ تومانی برای تامین کالا‌های اساسی و نهاده‌های دامی در نظر گرفته شده بود، اما متاسفانه سوء استفاده‌های زیادی از این ارز ترجیحی صورت گرفت. همان طوری که در طول چند سال اخیر شاهد بودیم تخصیص این ارز ترجیحی آن طور که مورد نظر بود به معیشت مردم کمک نکرد.

وی در ادامه اظهار کرد: متاسفانه در طول این سال‌ها این ارز ۴۲۰۰ تومانی به جیب مردم نرفت بلکه به جیب افراد دیگری رفت. مردم در طول این سال‌ها آنطور که باید و شاید از کمکی که دولت برای بهبود معیشت آنان در نظر گرفته بود بهره‌مند نشدند. هدف از حذف ارز ترجیحی نیز با هدف کمک به مردم صورت خواهد گرفت. ما در بودجه‌های گذشته هزینه زیادی را متقبل می‌شدیم تا کالای اساسی به قیمت مناسب به دست مردم برسد، اما سیاست ما چندان موفق نبود.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:در شرایط سخت اقتصادی باید راهکار مناسب جایگزینی برای حذف ارز ترجیحی اتخاذ شده تا فشار مضاعفی بر مردم وارد نشود و با کوتاه کردن دست دلالان منابع حاصل به جیب مردم برود از سوی دیگر حذف ارز ترجیحی نباید بار هزینه‌ای دیگری را به مردم تحمیل کند. مردم در شرایط سخت اقتصادی به سر می‌برند و ما نباید شرایط را برای آنان سخت‌تر کنیم. قطعا باید راهکار‌های جایگزین مناسبی در نظر گرفته شود تا فشاری به مردم وارد نشود. امروز برخی از افرادی که از حذف ارز ترجیحی متضرر می‌شوند دارند فضای جامعه را متشنج می‌کنند که با حذف ارز ترجیحی قیمت‌ها افزایش چشم گیری خواهد داشت؛ در حالی که اینگونه نیست و باید اطلاع رسانی دقیق صورت گیرد.

وی در ادامه تاکید کرد: همان طوری که رئیس جمهور نیز در گفت و گوی تلویزیونی با مردم تاکید کردند، باید حتما راهکار‌های جایگزین مناسب در نظر گرفته شود و دهک‌های آسیب پذیر نیز مشخص شوند. اکنون دو راهکار جایگزین مطرح شده است. یکی تخصیص منابع به صورت یارانه نقدی در اختیار مردم و دیگری دادن بن کارت به مردم است. اما نحوه اجرای این موضوع نیز بسیار مهم است. دولت باید حتما روش اجرایی مناسبی را برگزیند. مجلس نیز در این حوزه دغدغه دارد. مجلس و دولت در حال رایزنی با یکدیگر هستند تا بهترین روش جایگزین انتخاب شود.

منابع حاصل از حذف ارز ترجیحی باید به جیب مردم برود

وی افزود: هدف ما این است که منابع ارز ترجیحی به جیب مردم برود و دست دلالان و رانت خواران از این منابع بریده شود. از نظر بنده اگر این منابع به صورت یارانه نقدی به مردم داده شود، نتیجه بهتری خواهد داشت. این گونه مردم می‌توانند پول خودشان را مدیریت کنند. البته بحث تورم نیز در این بین حائز اهمیت است. باید بررسی کارشناسی صورت گیرد تا مناسب‌ترین راهکار جایگزین شود. در طول سالیان گذشته سیاست‌های خوبی نیز اتخاذ شده است، اما در اجرا با شکست روبه رو شده است. بررسی کارشناسی بسیار حائز اهمیت است و باید تصمیمی کارشناسانه در این حوزه اتخاذ شود.

منبع: ایسنا
برچسب ها: ارز 4200
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی