تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

نام «طارمی» در لیست تاریخ‌سازها

تاثیرگذاری مستقیم روی ۵ گل در ۵ بازی، عملکرد فوق العاده طارمی در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی بوده و او، توانسته نقش مهمی در صعود ایران داشته باشد.

کد خبر: ۱۲۰۱۹۷
۰۸:۳۵ - ۰۹ بهمن ۱۴۰۰

تیم ملی ایران

دیدارنیوز: مهدی طارمی بعد از عملکردی رویایی در انتخابی جام جهانی، به لیست زنندگان گل صعود ایران اضافه شده است.

مهاجم شماره ۹ تیم ملی، روز‌هایی به یاد ماندنی را پشت سر می‌گذارد. حتی دعوت نشدن طارمی به اردوی قبلی تیم ملی هم، نتوانست اوضاع را برای او تغییر دهد. طارمی فصل پیش بهترین گل‌ساز فوتبال پرتغال شد، گل او به چلسی جایزه بهترین گل فصل لیگ قهرمانان را به دست آورد و به فهرست کاندیدا‌های نهایی جایزه پوشکاش رسید. حالا طارمی، به همراه تیم ملی به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر رسیده و خودش را برای دومین حضور، در معتبرترین تورنمنت ملی جهان آماده می‌کند. صعودی که طارمی در آن، سهم پررنگی داشته است.

تاثیرگذاری مستقیم روی ۵ گل در ۵ بازی، عملکرد فوق العاده طارمی در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی بوده و او، توانسته نقش مهمی در صعود ایران داشته باشد. بازی اول با سوریه، طارمی سازنده تک گل تیم ملی بود. بازی رفت با عراق، او گل اول را ساخت و گل دوم را زد. بازی با امارات هم، طارمی با فرار و ضربه‌ای به موقع، توانست سه امتیاز بازی را برای تیم ملی بگیرد. تقابل ایران و کره جنوبی، تنها مسابقه‌ای بود که طارمی به میدان رفت و نتوانست گل بزند یا پاس گل بدهد. تلاش او برای گلزنی در این مسابقه، با ممانعت تیر دروازه به نتیجه نرسید. پس از دو بازی غیبت بخاطر اختلافات با کادرفنی، طارمی بازی برگشت با عراق دوباره به ترکیب تیم ملی برگشت و در غیاب چند بازیکن هجومی ایران، با تک گلش پرونده صعود ایران به جام جهانی را بست.

طارمی با گلی که به عراق زد، در لیست زننده‌های گل صعود تیم ملی به جام جهانی قرار گرفت. او ۴ سال قبل هم در بازی صعود ایران، دروازه ازبکستان را باز کرد، اما عنوان «گل صعود»، به سردار آزمون رسید. این بار اما، تک گل طارمی مجوز حضور ایران در جام جهانی را گرفت. جام جهانی ۱۹۷۸ غفور جهانی مقابل استرالیا، جام جهانی ۱۹۹۸ خداداد عزیزی باز هم مقابل استرالیا، جام جهانی ۲۰۰۶ محمد نصرتی مقابل بحرین، جام جهانی ۲۰۱۴ رضا قوچان‌نژاد مقابل کره جنوبی و جام جهانی ۲۰۱۸، سردار آزمون مقابل ازبکستان زننده گل صعود تیم ملی بودند. لیستی که حالا، مهدی طارمی به آن اضافه شده است. عنوانی که شاید، پاداش عملکرد درخشان او در راه رسیدن ایران به قطر باشد.

برچسب ها: مهدی طارمی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی