تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

ایران صفر ـ چین تایپه ۵؛ پایان آرزوی بزرگ!

در آخرین بازی از مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا فوتبال زنان، بازی ایران و چین تایپخ در ورزشگاه پاتیل مومبای هندوستان برگزار شد و ایران نتوانست به امتیاز دست پیدا کند.

کد خبر: ۱۲۰۱۳۸
۱۷:۴۹ - ۰۶ بهمن ۱۴۰۰

ایران صفر ـ چین تایپه ۵؛ پایان آرزوی بزرگ!

دیدارنیوز ـ سرویس ورزشی: پس از حذف هند از گردونه رقابت‌ها، رقابت‌های گروه اول در جام ملت‌های فوتبال زنان آسیا با انجام یک مسابقه در روز پایانی دنبال خواهد شد و آن‌هم مسابقه تیم ملی فوتبال زنان ایران و تیم ملی فوتبال زنان چین‌تایپه است؛ دوئلی سرنوشت‌ساز در راه تعیین‌تکلیف 3 تیم باقیمانده برای صعود به مرحله یک چهارم نهایی.

چین‌تایپه با سابقه سه قهرمانی در آسیا به دنبال صعودی مقتدرانه به مرحله حذفی است و می‌تواند حتی با تساوی به عنوان تیم دوم گروه خود را به مرحله بعدی برساند، در مقابل زنان فوتبال ایران با سودای ثبت اولین صعود تاریخ به مرحله حذفی جام ملت‌ها، پا به میدان مسابقه امروز گذاشته‌اند و برد یا تساوی می‌تواند حکم صعود شاگردان مریم ایراندوست را بدون اما و اگر امضا کند.

به لحاظ آمادگی جسمانی، زنان فوتبال ایران دو مسابقه مقابل هند و چین برگزار کرده‌اند اما در مقابل چین‌تایپه تنها یک مسابقه برابر چین داشته و دیدارش برابر هند برگزار نشد تا آن‌ها با آمادگی بیشتری پا به مسابقه امروز بگذراند.

ترکیب تیم ملی ایران: زهره کودایی، فاطمه امینه برازجانی، فاطمه عادلی، ملیکا متولی، بهناز طاهرخانی، ملیکا محمدی، یاسمن فرمانی، زهرا سربالی، زهرا معصومی، هاجر دباغی و افسانه چترنور

دقایق حساس:

دقیقه 2: روی ارسال توپ از نقطه کرنر توسط یاسمن فرمانی، ملیکا متولی با ضربه سر توپ را روانه دروازه چین‌تایپه کرد که واکنش به موقع دروازه حریف مانع از ثبت گل برای ایران شد.

گل اول چین تایپه: در دقیقه 4 روی تعلل خط دفاعی ایران توپ توسط لی شو چین به کاپیتان این تیم رسید و لای لی چین از میان مدافعان ایران به توپ ضربه زد و گل اول بازی را به سود تیمش به ثمر رساند.

دقیقه 15: بعد از فشار تیم چین تایپه در دقایق اولیه، دختران ایران توانستند حریف را عقب برانند و بازی در میانه میدان بیشتر دنبال می‌شود. 

دقیقه 21: چن ین پینگ مهاجم چین‌تایپه با حرکتی انفرادی از میان 5 مدافع ایران خود را در موقعیت تک به تک با زهره کودایی قرار داد که با واکنش به موقع این دروازه‌بان مانع از فروپاشی دوباره دروازه ایران شد.

دقیقه 27: به نظر می‌آید هوای شرجی در مومبای کمی روی عملکرد بازیکنان ایران تاثیر گذاشته است. کرنر به سود ایران با با برخورد به دست بازیکن حریف ادامه می‌یابد اما داور اعتقادی به خطا ندارد. سومین پنالتی هم سودی برای زنان ایران ندارد. 

گل دوم چین تایپه: در دقیقه 31 کرنر چین تایپه با برگشت توپ توسط مدافعان همراه می‌شود اما بازیکن ارسال کننده مجددا توپ را روی دروازه فرستاد تا مهاجم تایپه در نزدیکی تیر دروازه توپ را وارد دروازه کند. 

دقیقه 35: بازیکنان ایرانی با برتری تکنیکی توپ را به محوطه جریمه حریف رساندند اما فرصت مناسب را چترنور به گلر حریف کوبید. 

گل سوم چین تایپه: در دقیقه 40 خط حمله زهردار تایپه به گل سوم رسید. نفوذ به محوطه جریمه و شوت با واکنش کودایی روبرو شد اما در ریباند مهاجم دوم کار را تمام کرد. 

دقیقه 45: با وجود تلاش‌های فردی بازیکنان ایران در 5 دقیقه پایانی، دروازه چین تایپه باز نشد. سرعت بازیکنان ایران کمتر است و در مقابل ریتم تیمی تایپه بالاست. 

نیمه دوم

تیم ملی ایران در ابتدای نیمه دوم سعی کرد با تمرکز بیشتر و دواندن توپ، راه به دروازه حریف لاتجربه و قدرتمند خود بیابد.  

دقیقه 51: شوت از راه دور بازیکن حریف از نزدیکی دروازه کودایی به بیرون رفت.

گل چهارم چین تایپه: در دقیقه 65 بر اثر خطای مدافع ایران روی مهاجم تایپه، داور نقطه پنالتی را نشان داد و کاپیتان آبی‌ها گل چهارم را به ثمر رساند. 

گل پنجم چین تایپه: در دقیقه 77 حمله بازیکنان حریف با برخورد توپ به دفاع ایران تبدیل به یک پاس به مهاجم حریف شد و هوئی بازیکن شماره 9 تایپه به سادگی دروازه ایران را باز کرد. بازیکنان ایران آشکارا خسته و کم‌توان شده‌اند.

دقیقه 83: حمله ایران با سانتر به محوطه جریمه تایپه مبدل شد اما ضربه سر هاجر دباغی هم منجر به اولین گل ایران در این بازی‌ها نشد.

دقیقه 91: شوت زمینی مهاجم تایپه از کنار دروازه ایران به بیرون رفت.

دقیقه 93: همکاری دو بازیکن تایپه مننجر به گل شد اما داور اعلام آفساید کرد.

با به صدا درآمدن سوت پایان مسابقه، کار تیم ملی زنان ایران در جام ملت‌های آسیا با 12 گل خورده و بدون گل زده تمام شد و از بداقبالی، یک امتیاز به دست آمده مقابل هندوستان نیز  محاسبه نشد. با این حال دختران فوتبال ایران همه تلاش خود را در اولین حضور خود در این رقابت‌ها به کار بستند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی