تیتر امروز

از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب
همافر حقوقدان و سیاستمدار اقتصاد خوانده در تنگنای سی‌ام

از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب

در سی‌امین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان محمود علیزاده طباطبایی، حقوقدان و عضو شناخته‌شده حزب کارگزاران سازندگی بود و از روزهای قبل از انقلاب و ماجرای کودتای نوژه و نقش روس‌ها...
سازمان‌ها و نهادینه شدن دروغ

سازمان‌ها و نهادینه شدن دروغ

اینکه در جامعه انسانی صداقت و شفافیت چه تاثیراتی در سلامت و آرامش اجتماعی دارد نکته‌ای است که می‌توان اهمیت و اعتبار آنرا در وضعیت مقابل آن یعنی میزان تشویش و تخریب ناشی از دروغ و دروغگویی ارزیابی...
تذکر ۲ نماینده مجلس

وزارت خارجه با «دولت حقیر» کانادا برخورد کند

پژمانفر، نماینده مشهد در مجلس در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۶ بهمن) قوه مقننه طی تذکری شفاهی، گفت: دولت حقیر کانادا که هنوز در یوغ بردگی دولت بریتانیا قرار دارد در اقدامی از واژه خلیج عربی در واژگان دستگاه‌های خود استفاده کرده است. وزارت امور خارجه حتما باید با این موضوع برخورد کند.

کد خبر: ۱۲۰۰۵۶
۱۰:۳۷ - ۰۶ بهمن ۱۴۰۰

وزارت خارجه

دیدارنیوز: نماینده مشهد و سرپل ذهاب نسبت به استفاده از واژه جعلی خلیج عربی از سوی وزارت خارجه کانادا واکنش نشان دادند.

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر نماینده مشهد در مجلس در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۶ بهمن) قوه مقننه طی تذکری شفاهی، گفت: دولت حقیر کانادا که هنوز در یوغ بردگی دولت بریتانیا قرار دارد در اقدامی از واژه خلیج عربی در واژگان دستگاه‌های خود استفاده کرده است. وزارت امور خارجه حتما باید با این موضوع برخورد کند.

وی ادامه داد: تا تاریخ بشریت بوده نام خلیج فارس، فارس بوده و متعلق به ایران اسلامی است. "ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست" انتظار می‌رود وزارت خارجه به این موضوع رسیدگی کند.

شهریار حیدری نماینده سرپل ذهاب در مجلس نیز طی تذکری شفاهی گفت: دریای خلیج فارس حتی بر روی قدیمی‌ترین نقشه‌ها با عنوان خلیج فارس ثبت شده است، اگر خود کشور‌های عربی نیز نگاهی به نقشه‌های تاریخی بیندازند با این واقعیت روبرو می‌شوند. بنده در کتابخانه بغداد نیز که یکی از معتبرترین کتابخانه‌های عربی می‌باشد این موضوع را دنبال کردم و متوجه شدم همیشه از این دریا با عنوان خلیج فارس یاد شده است.

وی ادامه داد: هیچ گاه در تاریخ از این دریا با عنوان خلیج عربی یاد نشده است. کشور‌های عربی نباید تحت تأثیر انگلیس، آمریکا و رژیم صهیونیستی که به دنبال ایجاد تفرقه در منطقه هستند، قرار بگیرند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: این کشور‌ها در طول سالیان گذشته به دنبال ایجاد تفرقه بین کشور‌های منطقه بوده اند که یکی از آن‌ها استفاده از عنوان جعلی برای خلیج همیشه فارس است. خلیج فارس برای همیشه خلیج فارس خواهد ماند و خود کشور‌های عربی نیز به این واقعیت واقف هستند. هیچ گاه در نقشه‌های تاریخی از عنوانی غیر از خلیج فارس و یا بحر فارس برای این دریا استفاده نشده است.

روز گذشته صفحه رسمی توئیتر وزارت خارجه دولت کانادا از حمله نیرو‌های انصارالله یمن به پایتخت امارات متحده عربی و تشدید خشونت‌ها ابراز نگرانی کرد. وزارت امور خارجه کانادا حمله نیرو‌های انصارالله را مرگبار خوانده و از عبارت خلیج عربی به جای خلیج فارس استفاده کرده است.

دولت کانادا گفته بیش از ۷۰ غیرنظامی در حمله هوایی به یک بازداشتگاه در یمن کشته شدند و حملات بیشتر در عربستان سعودی، یمن و امارات همچنان ادامه دارد.

در این پیام توییتری کانادا از همه طرف‌ها خواسته با قدرت تنش زدایی کنند و بر حمایت از تلاش‌های فرستاده ویژه سازمان ملل برای یمن تأکید کرده است.

وزیر بهداشت یمن سه شنبه این هفته اعلام کرده پس از بمباران بازداشتگاه «صعده»، ۹۱ نفر جان باختند و ۲۳۶ نفر زخمی و در بیمارستان بستری شدند.

یمن از فروردین ماه ۹۴ مورد حملات عربستان سعودی و برخی کشور‌های عربی قرار گرفت. این اتفاق پس از استعفای عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور وقت یمن رخ داد که از این کشور خارج شده بود.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی