تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

رییس پلیس راهور تهران: ماشین نخریده، متهم به باج‌دادن به خودروسازان هستیم

محمدحسین حمیدی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در پاسخ به سوال اعضا شورای شهر تهران درباره نحوه صدور مجوز خط ویژه، راه‌های اخذ جرائم، آلاینده‌های هوا، و... توضیحاتی ارائه داد.

کد خبر: ۱۱۹۷۷۲
۱۵:۴۲ - ۰۳ بهمن ۱۴۰۰

رییس پلیس راهور تهران

دیدارنیوز ـ محمدحسین حمیدی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ پس از استماع سوالات اعضای شورای شهرتهران گفت: شما از تاثیر خودروسازان بر افزایش آلودگی هوا گفتید و اینکه پلیس باید برخورد کند باید بگویم، اولین آسیب آلودگی هوا ماموران راهنمایی و رانندگی هستند.

وی ادامه داد: پیشنهاد ما برای جابه جایی حمل و نقل این است که کل سیستم جا به جا شود.

حمیدی درباره علت صدور مجوز برای مدیرعامل یک شرکت خودروساز گفت: دستورالعمل خط ویژه طبق قالب بررسی می‌شوند.

وی ادامه داد: ما نقد کلی به این سیستم داریم. اصل خط ویژه اشکال دارد و، اما آیا نمی‌شود همه را از آنجا عبور داد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ درباره اجرای راهی به جز ثبت جرائم نقدی گفت: راه حلی به جز جریمه نقدی برای کنترل تخلفات پیدا نکرده ایم.

وی در باره آلایندگی خودرو‌ها پاسخ داد: بیشترین فرسودگی مربوط به خوردو‌های خدماتی شهرداری، ون، اتوبوس و تاکسی هاست.

حمیدی درباره افزایش کار فرهنگی نیز توضیح داد: حجم کار‌های فرهنگی پلیس قابل مقایسه با گذشته نیست در حالیکه بسیاری از کار‌ها در صداسیما با هزینه انجام می‌شود.

وی درباره صنوف مزاحم نیز گفت: کار‌های زیادی صورت گرفته است، اما شهر ما شهری است که خیلی از زیرساخت‌ها در آن صورت نگرفته است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به اینکه صنف حمل و نقل اینترنتی پاسخگو به هیچ جا نیستند اعلام کرد: بالغ بر ۳۰۰ هزار موتورسیکلت و خودرو دراین قالب در حال تردد در تهران هستند در حالیکه هیچ نظارتی بر روی آن‌ها نیست.

وی افزود: وزارت صمت و کشور برای ایجاد اشتغال بدون گواهینامه، بیمه و پلاک درحال کار است و ما هم مدعی رسیدگی به آن هستیم.

حمیدی تاکید کرد: اگر حمل و نقل عمومی گسترش یابد، مسافربر شخصی که از این خلا استفاده می‌کند، حذف می‌شود. اما باید توجه داشته باشیم در خلاء حمل و نقل عمومی مسافربر شخصی در باران و برف به کمک حمل و نقل می‌آید.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ حضور مسافربر‌های با پلاک غیر بومی به دلیل خلاء‌ها عنوان کرد.

وی گفت: می‌گویید از خودروساز ماشین بگیریم، ما ماشین نخریده متهم به باج دادن هستیم، اما وقتی پلیس صدایش بلند شده یعنی رانتی در کار نیست ما هم برای دریافت خودرو در صف قرعه کشی می‌ایستیم.

حمیدی به اجرای طرح موتوریار اشاره کرد و گفت:‌۱۷۳ هزار نفر متخلف تحت عنوان به کار گرفته شده اند، گفت: برقی کردن موتورسیکلت‌ها به صورت جدی در شواری عالی ترافیک دنبال می‌شود.

به گفته وی بخشی از علت افزایش ترافیک به دلیل افزایش جمعیت است و به سیاست گذاری‌های کلان بارگذاری جمعیت بازمی گردد و پلیس نقشی در آن ندارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی