تیتر امروز

استقبال ايران از مذاکره واقعی با آمریکا/ خط و نشان پزشکیان برای خودروسازان/ باید راهی برای مذاکره پیدا کرد
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

استقبال ايران از مذاکره واقعی با آمریکا/ خط و نشان پزشکیان برای خودروسازان/ باید راهی برای مذاکره پیدا کرد

این صد و سی و دومین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که امروز دوشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۴ با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
زیدآبادی: آنقدر بر سر مجلس فیلتر گذاشتند که امروز صدای رسایی‌ها و ثابتی‌ها را از آن می‌شنویم/ پشت شما، جمهوری اسلامی است!/ عبدالکریمی: پشت من، هیچکس نیست، خداست!/ ناتو، صهیونیست‌ها و رضا پهلوی، نمی‌توانند برای ما دموکراسی بیاورند
در مناظره دو فعال سیاسی در دیدارنیوز مطرح شد

زیدآبادی: آنقدر بر سر مجلس فیلتر گذاشتند که امروز صدای رسایی‌ها و ثابتی‌ها را از آن می‌شنویم/ پشت شما، جمهوری اسلامی است!/ عبدالکریمی: پشت من، هیچکس نیست، خداست!/ ناتو، صهیونیست‌ها و رضا پهلوی، نمی‌توانند برای ما دموکراسی بیاورند

در ادامه سلسله مناظرات دیدارنیوز در خصوص مسائل روز کشور و منافع ملی، میزبان بیژن عبدالکریمی، استاد فلسفه دانشگاه و احمد زیدآبادی، روزنامه نگار و فعال سیاسی بودیم که در ادامه می‌‌خوانید.
سجاد عبدالله‌پور: اگر بپرسید علم بهتر است یا ثروت قطعا می‌گویم علم/ در کار روی اصول اخلاقی‌ا‌م پا نگذاشتم/ فکر می‌کردم در دبی برایم فرش قرمز پهن می‌کنند، اما اینطور نبود
گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین

سجاد عبدالله‌پور: اگر بپرسید علم بهتر است یا ثروت قطعا می‌گویم علم/ در کار روی اصول اخلاقی‌ا‌م پا نگذاشتم/ فکر می‌کردم در دبی برایم فرش قرمز پهن می‌کنند، اما اینطور نبود

دیدارنیوز در یکی از گفت‌و‌گو‌های ویژه خود به سراغ سجاد عبدالله‌پور، مهندس معمار و کارآفرین که این روز‌ها در دبی زندگی می‌کند، رفته و از او درباره لایه‌های پنهان و پیدا مهاجرت و کار کردن در یک...

رییس پلیس راهور تهران: ماشین نخریده، متهم به باج‌دادن به خودروسازان هستیم

محمدحسین حمیدی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در پاسخ به سوال اعضا شورای شهر تهران درباره نحوه صدور مجوز خط ویژه، راه‌های اخذ جرائم، آلاینده‌های هوا، و... توضیحاتی ارائه داد.

کد خبر: ۱۱۹۷۷۲
۱۵:۴۲ - ۰۳ بهمن ۱۴۰۰

رییس پلیس راهور تهران

دیدارنیوز ـ محمدحسین حمیدی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ پس از استماع سوالات اعضای شورای شهرتهران گفت: شما از تاثیر خودروسازان بر افزایش آلودگی هوا گفتید و اینکه پلیس باید برخورد کند باید بگویم، اولین آسیب آلودگی هوا ماموران راهنمایی و رانندگی هستند.

وی ادامه داد: پیشنهاد ما برای جابه جایی حمل و نقل این است که کل سیستم جا به جا شود.

حمیدی درباره علت صدور مجوز برای مدیرعامل یک شرکت خودروساز گفت: دستورالعمل خط ویژه طبق قالب بررسی می‌شوند.

وی ادامه داد: ما نقد کلی به این سیستم داریم. اصل خط ویژه اشکال دارد و، اما آیا نمی‌شود همه را از آنجا عبور داد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ درباره اجرای راهی به جز ثبت جرائم نقدی گفت: راه حلی به جز جریمه نقدی برای کنترل تخلفات پیدا نکرده ایم.

وی در باره آلایندگی خودرو‌ها پاسخ داد: بیشترین فرسودگی مربوط به خوردو‌های خدماتی شهرداری، ون، اتوبوس و تاکسی هاست.

حمیدی درباره افزایش کار فرهنگی نیز توضیح داد: حجم کار‌های فرهنگی پلیس قابل مقایسه با گذشته نیست در حالیکه بسیاری از کار‌ها در صداسیما با هزینه انجام می‌شود.

وی درباره صنوف مزاحم نیز گفت: کار‌های زیادی صورت گرفته است، اما شهر ما شهری است که خیلی از زیرساخت‌ها در آن صورت نگرفته است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به اینکه صنف حمل و نقل اینترنتی پاسخگو به هیچ جا نیستند اعلام کرد: بالغ بر ۳۰۰ هزار موتورسیکلت و خودرو دراین قالب در حال تردد در تهران هستند در حالیکه هیچ نظارتی بر روی آن‌ها نیست.

وی افزود: وزارت صمت و کشور برای ایجاد اشتغال بدون گواهینامه، بیمه و پلاک درحال کار است و ما هم مدعی رسیدگی به آن هستیم.

حمیدی تاکید کرد: اگر حمل و نقل عمومی گسترش یابد، مسافربر شخصی که از این خلا استفاده می‌کند، حذف می‌شود. اما باید توجه داشته باشیم در خلاء حمل و نقل عمومی مسافربر شخصی در باران و برف به کمک حمل و نقل می‌آید.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ حضور مسافربر‌های با پلاک غیر بومی به دلیل خلاء‌ها عنوان کرد.

وی گفت: می‌گویید از خودروساز ماشین بگیریم، ما ماشین نخریده متهم به باج دادن هستیم، اما وقتی پلیس صدایش بلند شده یعنی رانتی در کار نیست ما هم برای دریافت خودرو در صف قرعه کشی می‌ایستیم.

حمیدی به اجرای طرح موتوریار اشاره کرد و گفت:‌۱۷۳ هزار نفر متخلف تحت عنوان به کار گرفته شده اند، گفت: برقی کردن موتورسیکلت‌ها به صورت جدی در شواری عالی ترافیک دنبال می‌شود.

به گفته وی بخشی از علت افزایش ترافیک به دلیل افزایش جمعیت است و به سیاست گذاری‌های کلان بارگذاری جمعیت بازمی گردد و پلیس نقشی در آن ندارد.

ارسال نظرات