تیتر امروز

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.

ایران صفر ـ چین ۷؛ عیبی یوخ، فدای سرتان!

دومین بازی تیم ملی فوتبال زنان ایران در چهارچوب جام ملت‌های آسیا، امروز مقابل چین به عنوان یکی از قدرت‌های آسیا برگزار می‌شود. گزارش دیدار را دنبال کنید.

کد خبر: ۱۱۹۷۳۹
۱۳:۵۴ - ۰۳ بهمن ۱۴۰۰

گزارش زنده از هند: ایران صفر ـ چین صفر

 

دیدارنیوز ـ سرویس ورزشی: تیم ملی فوتبال زنان ایران در مقابل تیم قدرتمند و عنوان‌دار چین در ورزشگاه مومبای آرنا بازی می‌کند. بازی بسیار حساس و مهمی که می‌تواند زمینه‌ساز صعود ایران به مرحله بعدی باشد با این نگاه که این نخستین تجربه دختران ایران در این تورنمنت است.

ترکیب تیم ملی ایران به این شرح است:

زهره کودایی، متولی، بنی طالبی، سربالی، افسانه چترنور، بهناز طاهرخانی، چهکندی، محمدی، عادلی، دباغی و صادقی

بازی دو تیم در شرایطی به جریان افتاد که چینی‌ها در دقایق ابتدایی، فشار سنگینی روی دروازه ایران وارد کردند و دختران ایران به صورت منسجم و همه جانبه به دفاع پرداختند تا این فشار را کم کنند. زهره کودایی طبق معمول در جمع کردن توپ‌ها استادانه عمل کرد و تا دقیقه 20 رفته رفته فشار کمتر شد.

گل اول چین: در دقیقه 27 اما حملات چین نتیجه داد. در این دقیقه حرکت پا به توپ مهاجم چین یعنی وانگ شوان با پای چپ شوتی از پشت محوطه جریمه زد و کودایی هر چه تلاش کرد به توپ نرسید تا اولین گل چین به ثمر برسد.

بعد از گل ایران باز هم از سمت راست خود نفوذ کرد اما پاس کات‌بک به یار هم‌تیمی نرسید.

در دقیقه 31 باز هم کرنر نصیب چین شد که بازیکنان ایران دفع کردند و شوت دوم نیز به بیرون رفت.

تا دقیقه 34 بازی، این سرعت خیره‌کننده چینی‌هاست که عامل برتری آنها به شمار می‌رود. با این حال بازیکنان ایران نیز سعی می‌کنند با برگشت توپ به زمین چین فرصت ضدحمله ایجاد کنند.

دقیقه 36: پاس عمقی چینی‌ها در آستانه دروازه با ضربه مهاجم این تیم و دفع کودایی همراه شد. دقیقه‌ای بعد هم باز کودایی راه را بر سانتر زمینی بازیکن چینی بست.

گزارش زنده از هند: ایران صفر ـ چین ۲

دقیقه 40: باز هم حرکت تیمی چین و حمله سریع که با اعلام آفساید از سوی داور بی‌نتیجه می‌ماند.

دقیقه 41: پاس بلند از تیم ایران به سوی دروازه چین با خروج دروازه‌بان این تیم از محوطه جریمه و بیرون زدن توپ همراه شد. بازیکنان ما چشم به ضدحمله دارند.

گل دوم چین: در دقیقه 43، حرکت تیمی چین با یک پاس عمقی درون محوطه جریمه ایران همراه شد و شیائو تک مهاجم این تیم با یک ضربه کودایی را مغلوب کرد.

دقیقه 45: خطای مدافع چین روی بازیکن ایران برای چند ثانیه بازی را متوقف کرد. ضربه کاشته ایران به صورت مستقیم شلیک شد که از کنار دروازه به اوت رفت.

نیمه دوم

بازی دو تیم در نیمه دوم نیز کم و بیش مشابه نیمه اول دنبال شد.

گل سوم چین: در دقیقه 49 چین از روی نقطه پنالتی و باز هم با پای وانگ شوان به گل رسید. 

دقیقه 52: باز هم حمله از چین و سانتر روی دروازه که مدافعان ایران توپ را به بیرون زدند.

گل چهارم چین: چینی‌ها دست‌بردار نیستند. در دقیقه 56باز هم حمله به عمق دفاع و دریافت توپ از وانگ شان‌شوان که با بغل پای او به گل اول کاپیتان بدل شد.

گل پنجم چین: درست مثل گل چهارم، چین با ارسال از سمت راست خود توپ را به محوطه جریمه ارسال کرد و کاپیتان وانگ شان شوان در یک روزنه بین دفاع توپ را گل کرد.

دقیقه 72: یک ضد حمله نصفه و نیمه از تیم ایران. توپ از سمت راست با ضربه‌ای کم جان ارسال شد که به راحتی در اختیار دفاع چین قرار گرفت.

دقیقه 76: حمله چینی‌ها و ارسال توپ در شرایطی رخ داد که به نظر مهاجم حریف در آفساید بود اما داور چنین نظری نداشت. ضربه مهاجم چین را کودایی گرفت.

گل ششم چین: در دقیقه 77 بازی شوت از راه دور تانگ جلوی کودایی به زمین خورد و درون دروازه ایران رفت.

گل هفتم چین: در دقیقه 82 باز هم وانگ شوان موفق به باز کردن دروازه ایران شد.

دقایق پایانی بازی هم با حملات گاه و بیگاه چین دنبال شد و نهایتا بازی با نتیجه 7ـ0 تمام شد. البته که شاید کسی انتظار این نتیجه را برای تیم ملی زنان ایران نداشت اما به لحاظ سابقه و شرایط فیزیکی و تاکتیکی کاملا چین تیم برتر میدان بود.

طبیعتا پس از این بازی باید مربیان و کادر سرپرستی تیم ایران تمام سعی خود را به کار گیرند تا اثر منفی این شکست از ذهن بازیکنان زدوده شود. به هر حال برای رشد و پیشرفت در فوتبال این قبیل شکست‌ها طبیعی است. 

زنان ایران باید پیگیر نتیجه بازی هند و چین تایپه باشند و در عین حال متمرکز برای بازی با چین تایپه در دیدارسوم خود شوند. هنوز هم با کسب یک برد، امکان صعود وجود دارد.

ایران صفر ـ چین ۷؛ عیبی یوخ، فدای سرتان!

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
0
1
این زنان و دختران مایه افتخارند
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی