تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

تذکر ۲ نماینده درباره اظهارات اخیر رئیس اتاق بازرگانی

محسن زنگنه در تذکر شفاهی خطاب به هیات رئیسه مجلس نسبت به اظهارات رئیس اتاق بازرگانی در خصوص مجلس اظهار کرد: انتظار داشتیم هیات رئیسه مجلس در برابر این اظهارات واکنش نشان دهد. آصفری نماینده اراک هم اعلام کرد طرح تحقیق و تفحص از اتاق بازرگانی در کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح است، بیش از ۴۰ نفر این تقاضا را امضا کرده‌اند، اما همچنان به صحن نیامده است.

کد خبر: ۱۱۹۷۱۰
۱۲:۱۴ - ۰۳ بهمن ۱۴۰۰

مجلس اتاق بازرگانی

دیدارنیوز: نمایندگان تربت حیدریه و اراک در مجلس نسبت به اظهارات اخیر رئیس اتاق بازرگانی انتقاد کردند.

محسن زنگنه نماینده تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۳ بهمن) قوه مقننه و در تذکر شفاهی خطاب به هیات رئیسه مجلس نسبت به اظهارات رئیس اتاق بازرگانی در خصوص مجلس اظهار کرد: انتظار داشتیم هیات رئیسه مجلس در برابر این اظهارات واکنش نشان دهد.

وی افزود: مجلس یازدهم از زمانی که شروع به کار کرده است بخش عمده‌ای از مصوباتش در حوزه حمایت از بخش خصوصی، حمایت از تولید و حمایت از بازرگانی بوده است و در همه جلسات کمیسیون‌های تخصصی، نمایندگان اتاق بازرگانی حضور دارند و خود بنده در جلسات مکرر در خدمت آقای شافعی بوده ایم و اظهارات آن‌ها را شنیده ایم.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس تصریح کرد: امروز فردی که خود باید پاسخگو باشد که در جایگاه صدارت بر اتاق بازرگانی چه خدماتی را به تولید، بازرگانی و تجارت داشته است، به جای پاسخگویی به نمایندگان هجمه وارد کند و به نماینده شهرستان خود اساعه ادب کند.

زنگنه تاکید کرد:‌ ای کاش آقای شافعی در خصوص همشهریان خودشان که مافیای زعفران هستند نیز اظهارنظر و علت حمایت خود از این مافیا را بیان می‌کرد.

علی نیک زادثمرین نایب رئیس مجلس در پاسخ به تذکر زنگنه در خصوص اظهارات رئیس اتاق بازرگانی و اینکه چرا هیات رئیسه واکنشی نسبت به این موضوع نشان نداده است، گفت: مجلس در این خصوص عکس العمل نشان داد و با توجه به اینکه اظهارات آقای شافعی رئیس اتاق بازرگانی در هفته سرکشی به حوزه‌های انتخابیه بود با عکس العمل مجلس مواجه و این اظهارات تکذیب شد.

وی با بیان اینکه شأن نماینده و شأن رئیس اتاق بازرگانی مشخص است، تصریح کرد: آقای شافعی در قد و قواره‌ای نیست که بگوید از مجلس پشتیبانی می‌کند، ایشان اشتباه می‌کند که از مجلس پشتیبانی می‌کند. این حرفی که آقای شافعی زده است گنده‌تر از دهانش است.

نایب رئیس مجلس تصریح کرد: دیدگاه مجلس و کمیسیون‌های اقتصادی در قبال بخش خصوصی مبرهن و آشکار است. با توجه به اینکه اتاق بازرگانی رسما این اظهارات را تکذیب کرد باور من این نیست که آقای شافعی این سخنان را گفته باشد. اگر چنین سخنانی گفته شده باشد آقای شافعی باید بداند که شان او این نیست و جایگاه و شان نمایندگان مشخص است.

همچنین محمدحسن آصفری نماینده اراک در مجلس در تذکری در واکنش نسبت به اظهارات رئیس اتاق بازرگانی ایران درباره مجلس یازدهم، بیان کرد: طرح تحقیق و تفحص از اتاق بازرگانی در کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح است، بیش از ۴۰ نفر این تقاضا را امضا کرده‌اند، اما همچنان به صحن نیامده است.

وی تأکید کرد: اگر تحقیق و تفحص انجام می‌شد و موضوع اتاق بازرگانی، درآمد و هزینه‌های آن مورد بررسی قرار می‌گرفت، شاید امروز شاهد چنین گفتمانی از سوی اتاق بازرگانی نبودیم.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی