تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
پشت پرده حضور تماشاگران در بازی با عراق؛

فدراسیون زیرساخت‌های حضور زنان را فراهم نکرده!

فدراسیون فوتبال نتوانسته زیرساخت‌های حضور زنان را فراهم کند. از مدت‌ها پیش قرار بر این بود که جشن صعود به جام جهانی به همراه تماشاچیان برگزار شود؛ هم تماشاچیان مرد و هم تماشاچیان زن.

کد خبر: ۱۱۹۷۰۸
۱۲:۰۳ - ۰۳ بهمن ۱۴۰۰

فدراسیون فوتبال

دیدارنیوز: در حالی که بعد از اعلام رییس‌جمهور، ستاد مقابله با کرونا و وزارت بهداشت مبنی بر برگزاری دیدار ایران و عراق در جام جهانی همه مطمئن شده بودند این اتفاق رخ خواهد داد، به نظر می‌رسد باز هم مساله حضور زنان در استادیوم مشکل‌ساز شده است.

طبق اطلاعاتی که خبرنگار ما به دست آورده فدراسیون نتوانسته زیرساخت‌های حضور زنان را فراهم کند. از مدت‌ها پیش قرار بر این بود که جشن صعود به جام جهانی به همراه تماشاچیان برگزار شود؛ هم تماشاچیان مرد و هم تماشاچیان زن. قرار بود جانی اینفانتینو رییس فیفا هم در این جشن حضور داشته باشد. همه مجوز‌های بهداشتی در این زمینه صادر شد. حتی انسیه خزعلی معاون زنان ریاست‌جمهوری هم اعلام کرد زنان در این بازی در ورزشگاه حضور خواهند داشت.

در ادامه بحث تخصیص ظرفیت استادیوم و دادن ۸۰۰۰ بلیت به مردان و ۲۰۰۰ بلیت به زنان مطرح شد. همه چیز خیلی خوب پیش می‌رفت تا اینکه سخنگوی فدراسیون نسبت به این مساله ابراز بی‌اطلاعی کرد و گفت هیچ چیز قطعی نیست. بعد نوبت به وزیر ورزش رسید که بگوید هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده. درنهایت یکی از اعضای هیات رییسه فدراسیون فوتبال اعلام کرد مصوبه‌ای از جانب ستاد مبارزه با کرونا در این زمینه صادر نشده است!

درنهایت سفر اینفانتینو به تهران هم در هاله‌ای از ابهام قرار گرفت. اصرار دولت و ستاد مقابله با کرونا بر برگزاری بازی با تماشاچی و انکار ماجرا از سوی مقامات ورزشی بسیار عجیب است. فدراسیون‌نشین‌ها با اسم رمز «اومیکرون» همه چیز را در هاله‌ای از ابهام می‌بینند و دولت با بررسی شرایط شیوع بیماری تاکید می‌کند مشکل خاصی وجود ندارد. روز جمعه احمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد در مورد ورود زنان به استادیوم با چرخشی آشکار ضمن پذیرش این مساله گفت باید جایگاه‌های خاصی برای زنان تدارک دیده شود تا مردان هرزه از صدای جیغ ناشی از هیجان زنان و دختران سوءاستفاده نکنند.

پیش از این مقامات دیگری از لزوم جانمایی مکان‌هایی خاص برای زنان به اضافه مسیر ورود و خروج جداگانه در کنار چند امکان دیگر از جمله سرویس‌های بهداشتی مجزا گفته بودند. با این حال فدراسیون در این مدت چند ماه اخیر هیچ اقدامی در این جهت انجام نداده و حالا در فاصله چند روز تا برگزاری بازی و در حالی که دولت همه مجوز‌ها را ازجمله برای ورود زنان صادر کرده، نمی‌داند چه کار باید بکند. به همین دلیل اصرار دارد که شیوع اومیکرون در ایران خطرناک است و بازی با حضور تماشاگران قطعی نیست.

منبع: اعتماد
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی