تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

گفتگوی بایدن با مشاوران امنیتی خود درباره اوکراین

کاخ سفید درباره دیدار رئیس جمهور آمریکا با تیم امنیتی خود گفت: بایدن با تیم امنیت ملی خود به طور حضوری و مجازی در «کمپ دیوید» دیدار کرد تا در مورد ادامه اقدامات تهاجمی روسیه برضد اوکراین گفتگو کند.

کد خبر: ۱۱۹۶۹۰
۱۰:۱۳ - ۰۳ بهمن ۱۴۰۰

آمریکا

دیدارنیوز: سرویس مطبوعاتی کاخ سفید اعلام کرد که پس از دیدار وزیران خارجه آمریکا و روسیه در «ژنو»، رئیس جمهور آمریکا با تیم امنیت ملی این کشور درباره اوضاع در اوکراین تشکیل جلسه داده است.

به نقل از اسپوتنیک، سرویس مطبوعاتی کاخ سفید خبرداد که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا با اعضای تیم امنیت ملی دولت خود از جمله «جیک سالیوان» تشکیل جلسه داده است.

کاخ سفید در این باره اعلام کرد: رئیس جمهور بایدن با تیم امنیت ملی خود به طور حضوری و مجازی در «کمپ دیوید» دیدار کرد تا در مورد ادامه اقدامات تهاجمی روسیه برضد اوکراین گفتگو کند.

جلسه مذکور یک روز پس از دیدار «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا با «سرگئی لاوروف» همتای روس وی تشکیل شده است.

سرویس مطبوعاتی کاخ سفید در ادامه می‌افزاید: رئیس جمهور بایدن در جریان وضعیت فعلی عملیات نظامی روسیه در مرز‌های اوکراین قرار گرفت و در مورد تلاش‌های کنونی ما برای کاهش تنش‌ها از طریق دیپلماسی و همچنین از طریق طیف وسیعی از اقدامات بازدارنده مان که در هماهنگی کامل با متحدان و شرکای ما قرار دارند، از جمله ارسال کمک‌های امنیتی به اوکراین که در حال انجام است، گفتگو کرد.

کاخ سفید در پایان افزود: رئیس جمهور بایدن بار دیگر تاکید کرد که اگر روسیه بیش از این به اوکراین دست اندازی کند، ایالات متحده با متحدان و شرکای خود عواقب سریع و شدید این اقدام را بر روسیه تحمیل خواهند کرد.

طبق اعلام کاخ سفید، سالیوان و «استیو ریچتی» مشاور دیگر تیم امنیت ملی، به طورحضوری در کمپ دیوید به بایدن پیوستند، در حالی که سایر مقامات تیم یادشده از طریق ویدئو-کنفرانس در این جلسه شرکت کردند.

وزیر خارجه آمریکا روز جمعه و در پایان دیدار خود با همتای روس در شهر ژنو در سوئیس، اعلام کرده بود که هرگونه ورود روسیه به خاک اوکراین با واکنش سریع و یکپارچه از سوی واشنگتن و متحدانش مواجه خواهد شد.

وزیر خارجه روسیه نیز پس نشست یادشده گفته بود: مسکو قصد حمله به اوکراین را ندارد؛ اروپا و آمریکا فکر می‌کنند جایگاه ویژه‌ای دارند و هرکاری بخواهند می‌توانند انجام دهند.

تنش‌ها بین آمریکا و روسیه بر سر بحران اوکراین بالا گرفته است. واشنگتن در این رابطه مسکو را متهم به آماده شدن برای حمله به اوکراین می‌کند، درحالی که کرملین با رد این اتهام می‌گوید که آمریکا از چنین برچسب زنی‌هایی برای پیشبرد اهدافش در شرق اروپا استفاده می‌کند.

منبع: مهر
برچسب ها: جو بایدن
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی