تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

خط و نشان «لیز تراس» برای چین و روسیه

لیز تراس، وزیر خارجه انگلیس خطاب به سران روسیه و چین مدعی شد که متحدان لندن در دفاع از دموکراسی در برابر دیکتاتوری یکپارچه هستند.

کد خبر: ۱۱۹۵۷۴
۱۰:۲۲ - ۰۲ بهمن ۱۴۰۰

لیز تراس

دیدارنیوز: وزیر خارجه انگلیس در تلاش برای ایجاد اختلاف در میان کشور‌های منطقه ایندوپاسیفیک، آن‌ها را به اتحاد در مقابل روسیه و به ویژه چین فراخواند.

به نقل از رویترز، لیز تراس وزیر خارجه انگلیس خطاب به سران روسیه و چین مدعی شد که متحدان لندن در دفاع از دموکراسی در برابر دیکتاتوری یکپارچه هستند.

تراس که در همراهی با «بن والاس» وزیر دفاع انگلیس به استرالیا رفته است، از متحدان لندن به عنوان «دنیای آزاد» نام برد و مدعی شد که آن‌ها باید پاسخگوی تهدید‌های جهانی باشند و پیوندهایشان را با دموکراسی‌های مستقر در عرصه راهبردی ایندوپاسیفیک محکمتر کنند تا به این ترتیب، توان مقابله با نیرو‌های مهاجمی را داشته باشند که مقاصد خود را از راه ایجاد وابستگی‌های اقتصادی تأمین می‌کنند.

وزرای خارجه و دفاع انگلیس که با هدف انجام مشورت‌های سالانه به استرالیا رفته اند، درباره قرارداد آکوس که در مشارکت با آمریکا به تحویل زیردریایی‌های هسته‌ای به دولت کانبرا منجر می‌شود هم صحبت کرده اند.

این درحالی است که طرفین به رغم رد ادعا‌ها مبنی بر تدارک ساخت پایگاه نظامی انگلیس در استرالیا، از سرمایه گذاری برای ایجاد زیرساخت‌هایی در منطقه با هدف مقابله با نفوذ چین خبر دادند.

همچنین، آن‌ها در بیانیه‌ای مشترک، با تکرار ادعای تدارک روسیه برای حمله به اوکراین، از حمایت قاطع خود از دولت کی یف خبر دادند.

تراس در همین رابطه مدعی شد که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه باید پیش از انجام یک خطای راهبردی فاحش، از مرز اوکراین عقب نشینی کند.

ادعا‌های وزیر خارجه انگلیس درحالی مطرح می‌شود که روسیه بار‌ها هرگونه تدارک برای حمله به اوکراین را رد کرده، اما هشدار می‌دهد که عضویت این کشور در ناتو را برنمی تابد.

رجزخوانی‌های تراس علیه چین و روسیه در حالی است که انگلیس با تغییر شعار خود از «بریتانیای کبیر» به «بریتانیای جهانی» که دو عبارت (Great Britain) و (Global Britain) را در تقابل با هم قرار می‌دهد، همزمان با تلاش برای احیای امپراطوری خود از راه مشارکت در عرصه راهبردی ایندوپاسیفیک، به دنبال پاک کردن حافظه تاریخی جهان از رفتار‌های دوره استعمار است.

منبع: مهر
برچسب ها: انگلیس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی