تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

رونمایی از آن‌چه بر هنرمند نابغه در تیمارستان گذشت

«باد زرد وینسنت ونگوگ» که با چهار پرسوناژ دوران اقامت ونگوگ در تیمارستان سنت‌رمی را در سال ۱۸۹۰ تصویر می‌کند از جمله نمایشنامه‌هایی است که روز پنجشنبه سی‌ام دی در تالار مشاهیر مجموعه تئاتر شهر رونمایی می‌شوند.

کد خبر: ۱۱۹۴۴۵
۱۴:۲۲ - ۲۹ دی ۱۴۰۰

رونمایی از آن‌چه بر هنرمند نابغه در تیمارستان گذشت

دیدارنیوز ـ به نقل از روابط‌عمومی مجموعه تئاتر شهر، چهار نمایشنامه «باد زرد وینسنت ونگوگ» به قلم علیرضا کوشک‌جلالی، «سیزده نمایشنامه کوتاه و کم‌حرف» به قلم منوچهر اکبرلو و حامد نصرآبادیان، «حر ریاحی» به قلم عبدالرزاق عبدالواحد با ترجمه‌ای از سیدمهدی حسینی‌نژاد، «تن‌ها گریخته» و «بزن بریم» به قلم کاریل چرچیل با ترجمه‌ای از پریسا سالاری که به همت نشر «آماره» منتشر شده‌اند، ساعت ۱۶ روز پنجشنبه سی‌ام دی‌ماه در تالار مشاهیر مجموعه تئاتر شهر رونمایی می‌شوند.

در این مراسم شهرام احمدزاده، منتقد و پژوهشگر، محسن عظیمی، نویسنده و پژوهشگر تئاتر و هومن بنائی، نویسنده و مدرس به معرفی کتاب‌های «باد زرد وینسنت ونگوگ»، «سیزده نمایشنامه کوتاه و کم‌حرف»، «حر ریاحی»، «تن‌ها گریخته» و «بزن بریم» خواهند پرداخت.

در توضیحات تکمیلی این چهار نمایشنامه آمده است: نمایشنامه «باد زرد وینسنت ونگوگ» با چهار پرسوناژ دوران اقامت ونگوگ در تیمارستان سنت‌رمی را در سال ۱۸۹۰ تصویر می‌کند. در این اثر وظیفه هنرمند و تضاد ایده‌آل‌های او با واقعیت‌های اجتماع مورد بررسی قرار می‌گیرد. نمایشنامه «حر ریاحی» نگاهی تازه به حر و واقعه عاشورا است که شمر را تا به امروز می‌رساند و حسین (ع) را در همه پدیده‌ها تکثیر می‌کند. «تن‌ها گریخته» و «برن بریم» هم آثار سورئالی هستند که در آن‌ها رابطه پیچیده بین عناصر مختلف، تمایزات و تناقضات به بازی گرفته شده است و از زندگی روزمره محافظه‌کارانه فاصله دارد. «سیزده نمایشنامه کوتاه و کم‌حرف» نیز آثاری کوتاه و پانتومیم به قلم منوچهر اکبرلو و حامد نصرآبادیان است.

مراسم رونمایی و نمایشنامه‌خوانی و جشن امضاء این آثار روز پنجشنبه سی‌ام دی‌ماه از ساعت ۱۶ الی ۱۸ در مجموعه تئاتر شهر برگزار می‌شود و شرکت برای عموم نیز آزاد است.

برچسب ها: تئاتر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی