تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.
در واکنش به اظهارات نخست‌وزیر پاکستان؛

کرزای: افغانستان به نیروی خارجی نیازی ندارد

رئیس جمهوری سابق افغانستان در واکنش به اظهارات نخست وزیر پاکستان گفت: افغانستان کارشناسان آموزش‌دیده و متخصصی در همه حوزه‌ها دارد که شامل هزاران زن و مرد در داخل و خارج از کشور می‌شود بنابراین، نیازی به حضور نیرو‌های آموزش‌دیده خارجی نیست.

کد خبر: ۱۱۹۰۶۶
۱۴:۵۶ - ۲۶ دی ۱۴۰۰

کرزای

دیدارنیوز: حامد کرزای به اظهارات عمران خان درباره اعزام نیرو‌های خارجی به افغانستان واکنش نشان داد و گفت: کشورم نیازی به نیرو‌های خارجی ندارد.

به نوشته روزنامه افغانستان تایمز، «عمران خان» نخست‌وزیر پاکستان در نشست کمیته مقام‌های ارشد (اپکس) درباره افغانستان به مقام‌های مرتبط گفته بود که همکاری‌های دوجانبه را با کشور‌های همسایه به منظور اجتناب از بروز بحران بشری در افغانستان مورد رسیدگی قرار دهند که شامل اعزام نیرو‌های آموزش‌دیده و متناسب به ویژه در حوزه‌های پزشکی، فناوری اطلاعات، حسابداری و مالی است.

حامد کرزای، رئیس جمهوری سابق افغانستان، اما به این اظهارات واکنش نشان داد و گفت: افغانستان کارشناسان آموزش‌دیده و متخصصی در همه حوزه‌ها دارد که شامل هزاران زن و مرد در داخل و خارج از کشور می‌شود بنابراین، نیازی به حضور نیرو‌های آموزش‌دیده خارجی نیست.

وی همچنین از دولت طالبان افغانستان خواست تا فرصت‌های شغلی و اشتغال کارشناسان جوان را تسهیل بخشیده و بازگشت آن‌ها را از خارج مهیا کنند و افزود: به این ترتیب است که کشور عزیزمان می‌تواند با توانمندی فرزندانش روی پای خودش بایستد.

نخست‌وزیر پاکستان روز جمعه در نشست کمیته مقام‌های ارشد (اپکس) درباره افغانستان از درخواست اخیر سازمان ملل برای کمک به افغانستان استقبال و نسبت به وخامت اوضاع در این کشور ابراز نگرانی کرده بود.

وی گفته بود: در مواقع ضروری افغان‌ها را رها نخواهیم کرد.

دفتر نخست‌وزیر پاکستان نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: عمران خان به گسترش همکاری‌های پاکستان در زمینه‌های راه آهن، معادن، داروسازی و رسانه‌ها با افغانستان تاکید کرده است.

در توییت منتشر شده از سوی دفتر عمران خان نیز آمده است: نخست‌وزیر پاکستان به مسئولان مربوطه گفت تا همکاری دوجانبه با کشور‌های دوست و همچنین جلوگیری از بحران بشری در افغانستان را با اعزام نیروی انسانی کارآمد و آموزش‌دیده به ویژه در حوزه‌های پزشکی، فناوری اطلاعاتی، مالی و حسابداری بررسی کنند.

منبع: ایسنا
برچسب ها: افغانستان
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی