تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.

فوران عظیم آتشفشان تونگا و نگرانی از وقوع سونامی

سازمان هواشناسی ژاپن هشدار سونامی خود برای استان ایواته را به سطح توصیه تغییر داده است که به معنی لغو این هشدار است. با این حال، با برقرار ماندن این توصیه در سراسر کشور، سازمان هواشناسی از ساکنان مناطق ساحلی می‌خواهد که مراقب باشند.

کد خبر: ۱۱۹۰۶۴
۱۴:۵۱ - ۲۶ دی ۱۴۰۰

آتشفشان تونگا

دیدارنیوز: فوران یک آتشفشان در اقیانوس آرام باعث نگرانی از وقوع سونامی و توصیه مقامات دولتی به تخلیه ۲۳۰ هزار نفر از ساکنان منطقه شد.

به نقل از ان اچ کی، در پی فوران عظیم روز شنبه یک آتشفشان زیرآبی در تونگا در اقیانوس آرام جنوبی، برای بسیاری از مناطق ساحلی ژاپن نیز هشدار سونامی صادر شده است.

پیشتر، سازمان سازمان هواشناسی ژاپن برای جزایر آمامی و جزایر توکارا در استان کاگوشیما در جنوب غرب کشور هشدار سونامی صادر کرده بود، اما اکنون، این هشدار را به توصیه تغییر داده است.

اواخر شامگاه شنبه به وقت محلی، یک موج سونامی به بلندی یک متر و ۲۰ سانتیمتر در جزیره آمامی اوشیما مشاهده شد. اوائل بامداد یکشنبه نیز یک موج سونامی به بلندی یک متر و ۱۰ سانتیمتر در بندر کوجی استان ایواته مشاهده شد.

مادامی که هشدار سونامی برقرار باشد، خدمات حمل و نقل ریلی و دریایی همچنان معلق خواهد بود.

تا ساعت ۱۱ بامداد یکشنبه به وقت ژاپن، برای مناطق ساحلی ۷ استان فرمان تخلیه صادر شده بود. آئوموری، ایواته، میاگی و چیبا در میان این استان‌ها هستند.

منبع: تسنیم
برچسب ها: سونامی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی