تیتر امروز

«جوانی جمعیت ایران» از رویا تا واقعیت
«دیدارنیوز» در گفت‌وگو با آسیب‌شناس اجتماعی بررسی می‌کند:

«جوانی جمعیت ایران» از رویا تا واقعیت

عضو هیات علمی دانشگاه علامه‌طباطبایی معتقد است تا زمانی که چالش‌های درمانی، آموزشی و رفاهی را حل نکنند نمی‌توان انتظار افزایش جمعیت داشت.
سیل غارتگر اومد، از تو رودخانه گذشت ...
دیدار آنچه در مشهد اتفاق افتاد را بررسی می‌کند

سیل غارتگر اومد، از تو رودخانه گذشت ...

چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت، مشهد، ساعت حدود دو بعدازظهر؛ باران شروع می‌شود، سیل می‌آید، ۹ نفر جان خود را از دست می‌دهند، اما مدیران شهری می‌گویند: آبگرفتگی بود نه سیل!.
هم تشکر می‌کنیم و هم حمایت!
افاضات اضافه

هم تشکر می‌کنیم و هم حمایت!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت به «حماسه» بزرگ اخیر در کشور اشاره کرده و گفته بابت این اتفاقات ما فقط باید متشکر باشیم و حمایت کنیم.

عراق بدهی خود را به ایران پرداخت کند

یک کارشناس امور انرژی عراق اعلام کرد، دولت باید برای حل بحران تامین گاز از جانب وزارت نفت و واردات آن از ایران از طریق پرداخت بدهی‌های خود به منظور تضمین واردات پایدار گاز وارد عمل شود.

کد خبر: ۱۱۸۹۳۵
۱۵:۱۹ - ۲۵ دی ۱۴۰۰

ایران

دیدارنیوز: کارشناس امور انرژی عراق امروز شنبه کارآمدی پروژه‌های انرژی‌های تجدیدپذیر و اتصال خط برق این کشور به شبکه برق کشور‌های عرب حوزه خلیج فارس و مصر برای تامین برق عراق را زیر سوال برد و تاکید کرد، بغداد بهتر است بدهی خود به ایران بابت گاز جهت نیروگاه‌های حرارتی را پرداخت کند.

«فرات الموسوی» کارشناس امور انرژی عراق امروز در گفتگو با پایگاه خبری «بغداد الیوم» گفت: دولت و وزارت برق عراق اخیرا به پروژه‌های انرژی‌های تجدید پذیر روی آورده و چند قرارداد با شرکت‌های جهانی به امضا رسانده اند.

وی افزود: به ثمر رسیدن این پروژه‌ها نیاز به ساختار زیربنایی و مدت زمانی طولانی دارد و این پروژه‌ها به هیچ شکل نمی‌تواند میزان برق مورد نیاز عراق را تامین کند.

الموسوی درباره اتصال خط برق عراق به شبکه برق کشور‌های عرب خلیج فارس گفت: در این زمینه چند مشکل وجود دارد. درست است که اتصال خطوط برق بین عراق و کویت در حال حاضر تکمیل شده است، اما به خاطر اختلاف بر سر قیمت تولید هر کیلووات برق اجرایی نشده است.

وی گفت: دولت روی پروژه اتصال شبکه برق مصر به عراق نیز کار می‌کند و انجام این پروژه دو میلیارد و ۲۲۰ میلیون دلار هزینه دارد که مبلغی بسیار هنگفت است و از این رو بهتر بود که وزارت برق عراق به جای این راه حل‌های ساده که نیاز عملی عراق به برق را تامین نمی‌کند، بدنبال احداث نیروگاه‌های برق در عراق می‌بود.

وی افزود: بسیاری از افراد از وجود فشار‌های خارجی برای ادامه بحران برق عراق صحبت می‌کنند، اما این ادعا ثابت نشده است و فقط اهرم فساد برای فرار از مسئولیت خود در داخل کشور این بهانه را مطرح می‌کنند.

الموسوی گفت: دولت باید برای حل بحران تامین گاز از جانب وزارت نفت و واردات آن از ایران از طریق پرداخت بدهی‌های خود به منظور تضمین واردات پایدار گاز وارد عمل شود.

دولت عراق با توجه به فرسودگی شبکه برق رسانی و ساختار زیربنایی خود و تامین گاز نیروگاه‌های برق حرارتی هم اکنون مقادیری از نیاز خود به برق و گاز را از ایران تامین می‌کند.

منبع: ایرنا
برچسب ها: عراق
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی