تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

در ناهار مشترک دبیر و لالوویچ چه گذشت؟

علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی کشورمان در سفری که درباره آن اطلاع رسانی نشده بود، به دیدار نناد لالوویچ رئیس اتحادیه جهانی کشتی رفت تا درباره مسائل مختلف به گفتگو بپردازد.

کد خبر: ۱۱۸۸۷۰
۱۱:۰۸ - ۲۵ دی ۱۴۰۰

کشتی ایران

دیدارنیوز: رئیس فدراسیون کشتی ایران طی سفر ۳۰ ساعته خود به صربستان، جلسه‌ای سه ساعت و ۴۵ دقیقه‌ای و ناهار مشترکی با نناد لالوویچ رئیس اتحادیه جهانی داشت.

علیرضا دبیر بدون اطلاع‌رسانی قبلی در صربستان حضور پیدا کرد تا علاوه بر جلسه با رئیس فدراسیون این کشور، با نناد لالوویچ رئیس UWW دیدار و گفتگو کند.

دیداری که این بار با رئیس اتحادیه جهانی، نه در سوئیس و مقر اتحادیه، که در وطن لالوویچ اتفاق افتاد. مردی که چند سالی است می‌خواهد کشتی کشورش را احیا کند و در این مدت میزبانی مسابقات مهمی را خصوصا در ایام کرونا برعهده گرفته است؛ جام جهانی کشتی آزاد و فرنگی ۲۰۲۰ آنهم در وقتی که خیلی از کشور‌ها برخلاف روس‌ها و اتحادیه جهانی مخالف برگزاری مسابقات بین‌المللی به خاطر شیوع وحشتناک کرونا در جهان بودند، رقابت‌های امید‌های ۲۰۲۱ جهان و حالا جهانی ۲۰۲۲ بزرگسالان جهان.

در این نشست که هماهنگی‌های آن از مدت‌ها قبل صورت گرفته بود، علیرضا دبیر و نناد لالوویچ جلسه‌ای سه ساعت و ۴۵ دقیقه‌ای با هم داشتند و در مورد مسائل مختلف کشتی ایران و جهان صحبت شد.

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در این نشست به آن پرداخته شد، موضوع بدون نماینده بودن ایران در هیئت رئیسه اتحادیه جهانی کشتی بود. ایران با عباس جدیدی و حمید سوریان به دنبال راهیابی به شورای کشتی آسیا و هیئت رئیسه اتحادیه جهانی بود که اولی در انتخابات شرکت کرده و به رای لازم نرسید، اما دومی به دلیل آنچه که ارزیابی او و فدراسیون کشتی مبنی بر نداشتن رای در کنگره انتخاباتی بود، در انتخابات شرکت نکرد.

به این ترتیب بعد از استعفای رسول خادم از ریاست فدراسیون کشتی و عضویت در هیئت رئیسه اتحادیه جهانی، ایران نماینده‌ای در این بخش ندارد، درصورتیکه با توجه به جایگاه کشتی ایران در جهان که در مسابقات ۲۰۲۱ اسلو بار دیگر با شکست کشتی‌گیران نامدار جهان، به رقابت سنتی و دیرینه با کشتی روسیه و آمریکا بازگشتیم، این انتظار وجود دارد که ایران نیز در هیئت رئیسه UWW عضو موثری داشته باشد.

جدای از درخواست میزبانی مسابقات مهم، رئیس فدراسیون کشتی که سال ۲۰۰۰ قهرمان المپیک سیدنی شده به احیای کشتی در رسانه‌های تصویری و مکتوب و همچنین فضای مجازی اشاره کرد و توضیح داد که کشتی اکنون چه جایگاهی در بین مردم دارد.

چیزی که اتحادیه جهانی کشتی برای بقای این رشته در المپیک به آن احتیاج مبرمی دارد. پیش از این نیز بار‌ها و بار‌ها روی سالن‌های پر از تماشاگر و مخاطبان پرتعداد کشتی در کشور‌های صاحب کشتی، برای حفظ کشتی در بازی‌های المپیک تاکید شده است.

منبع: تسنیم
برچسب ها: علیرضا دبیر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی