تیتر امروز

صدای پای شهرنو در «جدال قالیبافی‌ها و صبح ایرانی‌ها»
«دیدارنیوز» آخرین اختلافات پساانتخاباتی اصولگرا‌ها را بررسی می‌کند:

صدای پای شهرنو در «جدال قالیبافی‌ها و صبح ایرانی‌ها»

جدال اصولگراها در فضای پساانتخاباتی همچنان ادامه دارد و بنا به گفته دبیرکل صبح ایران، قالیبافی‌‎ها از هر فرصتی استفاده می‌‎کنند تا آنها را تخریب کنند.
رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه
گفت‌وگوی دیدار در برنامه جامعه‌پلاس با وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی

رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان رضا صالحی امیری، وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی بود؛ او از دلایل فرار نخبگان گفت و تاکید کرد که به همین دلیل سالیانه ۱۵ میلیارد دلار سرمایه از...
رفتار دوگانه با «زاکانی» و «نجفی»!
«دیدارنیوز» در گفت‌وگو با «نژادبهرام» خلاء شفافیت در شهرداری تهران را بررسی می‌کند:

رفتار دوگانه با «زاکانی» و «نجفی»!

یک سیاستمدار در واکنش به قرارداد مبهم شهرداری معتقد است که اگر نیروهای اصلاح‌طلب در راس مدیریت شهری بودند، رسانه‌های مخالف خیلی جدی به موضوع ورود می‌کردند.

کارشناس مسائل هسته‌ای: توافق موقت کذب است

محمد قادری، کارشناس مسائل هسته‌ای گفت: توافق موقت موضوعی ساختگی و کذب است که با اهداف عملیات روانی در برخی رسانه‌ها به ویژه رسانه‌های غربی منتشر می‌شود.

کد خبر: ۱۱۸۵۵۷
۱۳:۲۵ - ۲۱ دی ۱۴۰۰

مذاکرات وین

دیدارنیوز: یک کارشناس مسائل هسته‌ای گفت: هدف اخبار ساختگی مثل نزدیک بودن حصول توافق این است که افکار عمومی ایران را نسبت به مذاکرات شرطی کرده و تیم مذاکرات ایران را در هر صورت مقصر جلوه دهد.

محمد قادری، درباره روند کلی مذاکرات وین که در حال برگزاری است و حاشیه‌سازی رسانه‌های غربی پیرامون مذاکرات خاطرنشان کرد: روند مذاکرات گرچه کند، اما رو به جلو و مثبت ارزیابی می‌شود، زیرا طرف غربی مذاکرات به این جمع‌بندی رسیده که با اعمال فشار و تهدید و عملیات روانی نمی‌تواند تیم ایران را منفعل کند.

وی گفت: بر اساس متن جدید یعنی متن ۶ ژوئن که با اعمال نظرات ایران به‌روزرسانی شده، مذاکرات در حال انجام است. این روند کلی حاکم بر مذاکرات است، اما به هیچ وجه، بحث توافق موقت یا شمارش معکوس برای رسیدن به توافق مطرح نیست.

این کارشناس مسائل بین الملل، بحث توافق موقت را فضاسازی رسانه‌ای عنوان کرد و افزود: متاسفانه برخی رسانه‌های داخلی هم به اشتباه به بحث توافق موقت دامن زدند. روند کلی مذاکرات مثبت است، اما بحث‌های مهمی وجود دارد که هنوز در مورد آن جمع بندی نشده است.

قادری گفت: توافق موقت موضوعی ساختگی و کذب است که با اهداف عملیات روانی در برخی رسانه‌ها به ویژه رسانه‌های غربی منتشر می‌شود. این اخبار کاملا هدفمند طراحی شده اند، زیرا وقتی صحبت از حصول توافق موقت یا شمارش معکوس برای حصول توافق می‌شود فضای افکار عمومی داخل کشور نسبت به مذاکرات شرطی می‌شود و این هدفی است که آن‌ها دنبال می‌کنند.

وی با بیان اینکه یکی از اهدافی که غربی‌ها دنبال می‌کنند شرطی کردن افکار عمومی داخل کشور است، گفت: گرچه در مورد پیش نویس و فرایند مذاکرات توافق صورت گرفته و اکنون مشخص است که در مورد چه موضوعاتی باید صحبت شود، ولی در مورد اصل موضوعات، هنوز هیچ توافقی اعم از کلی، موقتی یا چندمرحله‌ای صورت نگرفته است.

این کارشناس مسائل راهبردی، شرطی کردن افکار عمومی داخل کشور را هدف فضاسازی‌ها عنوان کرد و افزود: در نهایت، اگر ایران و چهار به‌علاوه یک به توافق برسند، در افکار عمومی، اینگونه القا خواهد شد که ایران مجبور به عقب‌نشینی شد و اگر هم مذاکرات به بن بست برسد و توافقی صورت نگیرد آنوقت اعلام می‌کنند که ایران به دلیل اینکه خواسته‌های حداکثری داشته مانع حصول توافق شده و به این ترتیب سناریوی مطلوب غرب اجرایی می‌شود.

قادری تصریح کرد: هدف طرح توافق موقت است که هم در صورت حصول توافق و هم در صورت عدم حصول توافق، جمهوری اسلامی ایران را بازنده و مقصر معرفی کنند بنابراین این فضاسازی‌ها را باید کاملاً رد کرد.

وی، نقش آفرینی مقامات و دیپلمات‌های سعودی، کره‌ای و رژیم صهیونیستی در حاشیه مذاکرات وین را یادآور شد و گفت: رایزنی این مقامات، بازی در پازل عملیات روانی طرف غربی ارزیابی می‌شود. طرف غربی سعی دارد از طریق فضا‌های خارج از اتاق مذاکرات، روند گفتگو‌ها را تحت تاثیر قرار دهد و این بخش از کار را علاوه بر رسانه‌های غربی، بر عهده بازیگران خارج از متن توافق یا خارج از اتاق توافق و مذاکرات گذاشته است.

این کارشناس سیاست خارجی با بیان اینکه بین رژیم صهیونیستی، عربستان سعودی و کره جنوبی تقسیم کار تعریف شده‌ای وجود دارد، افزود: انتشار اخبار جعلی در کنار تهدید جمهوری اسلامی نقش رژیم صهیونیستی در مذاکرات است.

قادری تصریح کرد: کره ای‌ها با حضور در وین، بخشی از پازل آمریکایی‌ها را تکمیل کردند و خواستند به افکار عمومی این موضوع را القا کنند که آمریکا خواهان حصول توافق است و حتی کره به عنوان یکی از بدهکاران بزرگ ایران را هم فراخوانده شده تا حسن نیتش را ثابت کند. این در حالی است که اساسا اینطور نیست وتمامی این اقدامات در چارچوب عملیات روانی و با پیوست رسانه‌ای انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه رژیم سعودی دنبال گرفتن سهم خود از مذاکرات وین است، خاطرنشان کرد: ریاض تلاش می‌کند خواسته هایش از مذاکرات را از کانال تروئیکای اروپایی پیگیری کند.

این کارشناس مسائل بین الملل گفت: باید به شدت مراقب اینگونه فضاسازی‌ها و نقش آفرینی‌ها باشیم، چون این‌ها اساساً با این هدف انجام می‌شود که چه در صورت حصول توافق و چه در صورت عدم حصول توافق، ایران را نزد افکار عمومی داخل به عنوان یک بازنده یا مقصر معرفی کنند.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی