تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
واکنش جلالی به سفر رئیس جمهور به روسیه؛

جلالی: برخی افراد مرتبا می‌گویند روس‌ها قابل اعتماد نیستند

کاظم جلالی، سفیر ایران در مسکو درباره سفر رئیس جمهور به روسیه گفت: برخی افراد در داخل کشور مرتبا می‌گویند روس‌ها قابل اعتماد نیستند و یا از مسائل گذشته ایران با روسیه حرف می‌زنند.

کد خبر: ۱۱۸۳۹۱
۱۰:۲۷ - ۲۰ دی ۱۴۰۰

جلالی

دیدارنیوز: سفیر ایران در مسکو گفت: سفر رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران به روسیه نقطه عطفی در روابط نوین بین دو کشور است.

«بدون خط خوردگی» رادیو گفتگو در خصوص ابعاد سفر رئیس جمهور به روسیه با کاظم جلالی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو به صورت تلفنی گفتگو کرد.

کاظم جلالی سفر رئیس جمهور به روسیه را از ابعاد مختلف دارای اهمیت دانست و با بیان اینکه نسبت به این سفر حساسیت و حتی بعضا بغض وجود دارد، گفت: جمهوری اسلامی ایران در طول دوران پس از انقلاب بر روی استقلال خود تاکید کرد و از طرف دیگر در مقابل هژمونی غرب که آمریکا سمبل آن محسوب می‌شود ایستادگی کرده است.

وی با تصریح بر اینکه ایران برای ایستادگی در مقابل غرب هزینه‌های مختلفی نیز پرداخت کرده است، اظهار کرد: حرف جمهوری اسلامی ایران از روز نخست نه شرقی و نه غربی بود. اما بعد از اینکه شرق فروپاشید و غرب در تدارک جشن یک جانبه گرایی خود بود، ایران اعلام کرد یک جانبه گرایی را در عرصه جهانی بر نمی‌تابد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو عقب نشینی آمریکا در منطقه غرب آسیا را نتیجه مقاومت ایران دانست و عنوان کرد: این یک موفقیت بزرگی برای جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود. امروز شاهد رویارویی فدراسیون روسیه با غرب هستیم و این کشور تلاش دارد کشور‌های جدا شده از جماهیر شوروی را از غرب جدا نگه دارد و به همین جهت شاهد درگیری‌ها در حوزه اوکراین هستیم و در نتیجه تقابل امروز روسیه با غرب یک تقابل جدی است.

وی به دیگر کشور توسعه یافته در شرق یعنی چین اشاره و بیان کرد: اقتصاد چین اقتصاد جوانی است و در حال حرکت تبدیل شدن به اقتصاد اول دنیا شدن است. در این مرحله سه قدرت بزرگ به نام چین، روسیه و ایران اگر در کنار یکدیگر قرار بگیرند حتما به نفع غرب نیست و به همین جهت امروز شاهد هستیم وقتی رئیس جمهور ایران قصد سفر به روسیه را دارد حجم زیادی از تبلیغات در رسانه‌های دنیا علیه این سفر صورت می‌گیرد و یا به آن توجه می‌کنند.

جلالی با بیان اینکه سفر حجت الاسلام رئیسی، رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران به روسیه نقطه عطفی در روابط نوین بین دو کشور است، اظهار کرد: برخی افراد در داخل کشور مرتبا می‌گویند روس‌ها قابل اعتماد نیستند و یا از مسائل گذشته ایران با روسیه حرف می‌زنند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه با تاکید بر اینکه باید چهار دوره در روسیه را با یکدیگر تفکیک کرد، گفت: یک دوره تزار است و سوابق بسیار بدی در این دوران برای ایران وجود دارد. دوران دیگر مربوط به اتحاد جماهیر شوروی است و ایران در این دوران علیه مبانی شوروی شکل گرفت، زیرا آن‌ها اعتقاد داشتند دین افیون توده‌ها است.

وی افزود: دوره سوم مربوط به فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در دهه ۹۰ است که در آن زمان تلاش برای نزدیکی به غرب صورت گرفت. اما دوره آقای پوتین، دوره واکنش به دهه قبل در برابر غرب است، زیرا قصد دارند روسیه متحد و مقتدر باشد.

کاظم جلالی با رد این ادعا که جمهوری اسلامی ایران در ذیل قدرت روسیه قرار دارد، تصریح کرد: سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در طول چهل سال گذشته بر مبنای عزت، حکمت و مصلحت بوده است. البته ممکن است گاهی در سیاست خارجی دچار اشتباه شده‌ایم، اما اشتباه از خودمان بوده است و کسی به ایران دستور نداده است.

منبع: تسنیم
برچسب ها: رئیس جمهور
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی