تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

کرونا به ۱۹ رسید، قصه ما به سر نرسید!

آمار فوتی‌های کرونا به زیر ۲۰ نفر رسیده و این بهترین خبر طی دو سال گذشته است، اما وزارت بهداشت هشدار داده که گول این آمار را نخورید زیرا هیچ چیز عادی نشده است.

کد خبر: ۱۱۸۱۵۹
۱۲:۵۷ - ۱۸ دی ۱۴۰۰

نمره ۱۹ برای کرونا؛ هیچ چیز عادی نشده است!

 

دیدارنیوزـ نسرین نیکنام: بالاخره بعد از دو سال از کابوس شیوع کرونا آمار فوتی‌ها در هفدهمین روز از ماه دی روی عدد ۱۹ ایستاد و این خبر خوشی برای مردم و کادر درمان بود؛ هر چند که روز شنبه وزارت بهداشت در بیانیه‌ای کاهش آمار فوتی‌ها را به فال نیک گرفت، اما نسبت به عادی انگاری و فراموش کردن رعایت پروتکل‌ها توسط مردم هشدار داد.

البته در همان ماه‌های آغاز کرونا یعنی در اسفندماه ۱۳۹۸ هم فوتی‌ها زیر ۲۰ نفر بود، اما این روند خیلی پایدار نماند و در کمتر از چند ماه فوتی‌های ناشی از کرونا چنان اوج گرفت که تجربه تلخ فوت ۷۰۰ نفر در روز هم در میان آمارها، به ثبت رسید و بی شک برای همیشه نقطه تاریک و همیشگی اوج گیری کرونا در روز‌های بی واکسنی کشور خواهد ماند.

یکی از دلایل کاهش آمار فوتی‌ها دریافت واکسن دو نوبته و در دو ماه اخیر هم دریافت دز سوم بود که تاثیر زیادی هم در کاهش مبتلایان هم فوتی‌ها داشت؛ از سوی دیگر آمار‌ها نشان می‌دهد که ۹۸ درصد جامعه هدف واکسن نوبت اول خود را دریافت کرده اند و حدود ۸۰ درصد هم دز دوم و کسانی هم که بیش از چهار ماه از دریافت دز دوم را گذراندند هم به نوبت دز سوم رسیدند و باید این بوستر یادآور را دریافت کردند.

۲۲ استان بدون فوتی ...

در شبانه روز گذشته در ۲۲ استان کشور، هیچ موردی از مرگ و میر بیماران کرونایی ثبت نشده و در ۴ استان نیز فقط یک مورد فوت گزارش شده است و از سوی دیگر تاکنون ۶ میلیون و ۴۸ هزار و ۹۵۷ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و دو هزار و ۶۰ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

اما علیرغم همه این خبر‌های خوب آمار مبتلایان به امیکرون در روز‌های اخیر افزایش داشته و طبق آمار وزارت بهداشت مجموع مبتلایان به اُمیکرون در کشور به ۴۶۷ مورد رسیده است؛ آمار مبتلایان به امیکرون به تفکیک استان: آذربایجان شرقی ۴، آذربایجان غربی ۱، اصفهان ۳۸، البرز ۴، بوشهر ۹، تهران ۸۵، چهارمحال و بختیاری ۱، خراسان رضوی ۷۸، زنجان ۸، سیستان و بلوچستان ۱۰، فارس ۱۱، قم ۱۱، کردستان ۱، کرمان ۳، کرمانشاه ۱۲، گلستان ۲، مازندران ۳۶، مرکزی ۹، هرمزگان ۱۲۲، همدان ۲، یزد ۱۷ و لرستان ۳.


بیشتر بخوانید: فلورونا و دلمیکرون، از شایعه تا واقعیت


افزایش چشمگیر آمار مبتلایان امیکرون 

طبق آمار برخی استان‌ها بیشتر در معرض خطر هستند، مانند هرمزگان، تهران، خراسان رضوی، اصفهان و مازندران.

متاسفانه ویروس اُمیکرون گردش خود را درون جامعه آغاز کرده و ممکن است ما را در طی چند هفته آینده با افزایش چشمگیر موارد مواجه کند این جمله را قادری؛ رییس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، بیان می کند و درباره وضعیت سویه اُمیکرون، می گوید: عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و عدم استفاده از ماسک کشورهای غربی را با چالش مواجه کرده است. در کشور ما در حال حاضر ۴۶۷ بیمار مبتلا به اُمیکرون شناسایی شده‌اند.

او با بیان اینکه متاسفانه این ویروس گردش خود را درون جامعه آغاز کرده است، می افزاید: ما بیمارانی را پیدا کردیم که در اماکن عمومی برخی شهرهای بزرگ بوده‌اند و این موضوع ما را نگران کرده است که به این معناست که انتقال درون جامعه‌ای این ویروس در کشور ما هم آغاز شده و ممکن است ما را در طی چند هفته آینده با افزایش چشمگیر موارد مواجه کند.

اما در این میان باز هم خبر خوش وجود دارد که مربوط به دز سوم می شود، مجید مختاری، عضو کمیته علمی کشوری کووید ۱۹ می‌گوید: خبر خوبی که این روزها جامعه علمی دنیا را خوشحال کرد، مربوط به اثربخشی دوز سوم واکسن کرونا در مقابله با اومیکرون است و تحقیقات نشان داد، با تزریق دوز سوم واکسن کرونا، ایمنی بدن در برابر ویروس به طور مضاعف افزایش می‌یابد اما این شرایط نباید باعث غرور یا بی احتیاطی شود، چون امکان هجوم اومیکرون در هفته‌های آتی وجود دارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی