تیتر امروز

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش
یادداشت اختصاصی دیدار؛ چالش ایران و اسرائیل از زاویه‌ای دیگر

شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش

برخی حقایق، معادلات، ملاحظات، مراودات و هماهنگی‌های خاص بین‌المللی در میانه‌های آتش بین ایران و اسرائیل، جان مایه یادداشت اسفندیار عبداللهی است که آینده روابط ایران با آمریکا و اسرائیل را تصویر...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
فوتبال گیت (۴۰)

هفته چهاردهم لیگ برتر، زیر سایه حذف از آسیا

فوتبال گیت عنوان ستونی است به قلم سجاد شجاعی که به متن و حواشی بازی‌های لیگ برتر فوتبال می‌پردازد. در این قسمت او به استقبال بازی‌های امروز در هفته چهاردهم لیگ رفته است.

کد خبر: ۱۱۸۱۳۲
۰۹:۴۹ - ۱۸ دی ۱۴۰۰

هفته چهاردهم لیگ برتر، زیر سایه حذف از آسیا

دیدارنیوز ـ سجاد شجاعی: هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال ایران در حالی امروز برگزار می‌شود که عموم هواداران فوتبال ایران در شوک حذف سه تیم از گردونه لیگ قهرمانان آسیا به سر می‌برند.

شهرخودرو ـ پرسپولیس

در جستجوی صدر با عبور از قعرنشین

سرخپوشان پایتخت یک روز بعد از شوک حذف از آسیا در مشهد باید با شهرخودروی قعرنشین دیدار کنند تا در صورت پیروزی در این مسابقه و لغزش استقلال برای اولین بار در این فصل طعم صدرنشینی را بچشند.

شهر خودرو که در این فصل مشکلات عدیده‌ای را داشته و در یادداشت‌های قبلی فوتبال گیت به آن اشاره کردیم اگر در این مسابقه هم نتواند به پیروزی برسد در آستانه پایان نیم فصل با شرایط بسیار سختی مواجه خواهد بود و معلوم نیست روحیه و امیدی برای ادامه رقابت‌ها خواهد داشت یا نه، هرچند که هنوز در نیمه راه لیگ بیست و یکم هستیم، اما روند این تیم مشهدی به حدی ناامید کننده است که از حالا خطر سقوط را خیلی جدی حس می‌کند.

سوال اصلی که برای چندمین بار مطرح میکنیم این است که استان خراسان رضوی با این همه پتانسیل اقتصادی واقعا توانایی اداره یک تیم فوتبال را ندارد؟

قطعا شهری که بازیکنانی مثل خداداد عزیزی، رضا عنایتی، نیکبخت واحدی و رضاحقیقی را در دو سه دهه اخیر به سطح اول فوتبال ما معرفی کرده و فوتبالدوستان زیادی دارد، شایسته وضعیت بهتری است.

استقلال ـ مس

اعاده حیثیت فرهاد یا تایید نظر مخالفانش؟

عملکرد هفته گذشته استقلال مقابل آلومینیوم، انتقاد‌های زیادی را در پی داشت بطوری که حتی صدرنشینی آبی پوشان هم مانع حجم بالای نقد‌ها نشد. منتقدان مجیدی، استقلال را فاقد برنامه برای گلزنی می‌دانند و تعداد کم موقعیت‌های ایجاد شده در هر بازی را شاهدی برای انتقاد خود مطرح می‌کنند و میگویند تمرکز مجیدی فقط روی کار‌های دفاعی تیمش است و در فاز تهاجمی بی‌برنامه.

حالا فرهاد مجیدی برای باطل کردن حرف‌های منتقدانش باید در دیداری حساس مقابل یک تیم سختکوش و با برنامه قرار بگیرد. شاید بازی برابر شاگردان محمد ربیعی سنگ محک جدی برای استقلال باشد تا مشخص شود که حق با منتقدان فرهاد است یا این که  تیم مجیدی می‌تواند با عملکردش درون زمین پاسخ انتقاد‌ها را بدهد.

هفته چهاردهم لیگ برتر، زیر سایه حذف از آسیا

سپاهان ـ فولاد

تقابل فوتبال هجومی محرم با تفکرات دفاعی نکونام

در یکی از بازی‌های جذاب امروز دو تیم سپاهان و فولاد با دو فلسفه متفاوت تاکتیکی رو در روی هم قرار می‌گیرند. محرم نویدکیا که تیمی تهاجمی و البته دارای ضعف‌هایی مشهود در خط دفاع ساخته است باید با تیم فولادی دیدار کند که مربی‌اش یعنی جواد نکونام نزدیکترین افکار تاکتیکی به کارلوس کی‌روش سرمربی اسبق تیم ملی را دارد و معمولا تیم‌هایش ساختار دفاعی منسجم و مستحکمی دارند و روی ضد حملات و ضربات ایستگاهی هم نسبتا خطرناک ظاهر می‌شوند.

باید دید جدال این دو همبازی سابق تیم ملی با تفکرات کاملا متفاوت چه نتیجه‌ای خواهد داشت. سپاهان در صورت عدم موفقیت در این مسابقه با صدر جدول فاصله خواهد گرفت و پیروزی‌اش مقابل فولاد می‌تواند این تیم را همچنان در کورس بالای جدول حفظ کند.

گل‌گهر ـ هوادار

نبرد استاد و شاگرد استقلالی در تیم‌های ثالث

رضا عنایتی که در اولین سال شروع مربی گری امیر قلعه نویی در استقلال از ابومسلم مشهد به جمع آبی پوشان تهران ملحق شد یکی از مهره‌های کلیدی تیم‌های امیر قلعه نویی در دوران مربی‌گری‌اش در استقلال و سپاهان بود. شیوه بازی تیم‌های تحت هدایت قلعه نویی به شکلی است که مهاجمی با ویژگی‌های عنایتی برایش از نان شب واجب‌تر بوده و به همین دلیل این دو در استقلال و بعد‌ها در سپاهان و تیم ملی همکاری نسبتا طولانی مدتی با هم داشتند. حالا و با ورود عنایتی به کسوت مربی‌گری باید استاد و شاگرد سابق در قامت رقیب با هم دیدار کنند که حتما جذابیت‌های خودش را خواهد داشت.

گل گهر بعد از شوک کسر امتیاز حالا با شوک دوم یعنی عدم تایید مجوز حرفه‌ای از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا مواجه شده که به معنی عدم حضور این تیم به عنوان جانشین سرخابی‌ها در فصل آتی لیگ قهرمانان آسیا است. حالا آن‌ها باید امتیازات بازی‌های اخیر لیگ را کسب کنند و منتظر حکم کمیته استیناف باشند تا مشخص شود امتیازات کسر شده به حسابشان برمی‌گردد یا شوک دیگری مبنی بر قطعی شدن کسر امتیاز به آن‌ها وارد خواهد شد.

صنعت مس، پیشتاز تیم‌داری در فوتبال ایران

بالاخره بعد از کش و قوس‌های فراوان و مشکلات مدیریتی متعدد تیم تراکتور تبریز، این باشگاه به همراه دیگر تیم تبریزی یعنی ماشین سازی که در لیگ یک حضور دارد به مجموعه مس سونگون واگذار شد تا دو تیم دیگر تحت مدیریت مجموعه کارخانجات مس در کشور قرار گیرد.

با توجه به اینکه مجموعه مس در استان کرمان هم چند تیم لیگ برتری و لیگ یکی را تحت مالکیت دارد و هزینه خوبی هم در این سال‌ها برای این تیم‌ها کرده به نظر می‌رسد وضعیت تیم‌های دیار ستارخان و باقرخان هم با این واگذاری بهتر شود، اما اینکه همه تیم‌های کشور را به مجموعه‌هایی واگذار کنیم که در نهایت زیر مجموعه وزارت صمت هستند و مدیریت کلان آن‌ها واحد است چندان منطقی و اصولی بنظر نمی‌رسد که باید در مطلبی جداگانه به این موضوع بپردازیم.

علی الحساب داستان تیم تراکتورسازی که بعد از واگذاری به آقای زنوزی و وعده روز‌های طلایی و رفتن به سمت حرفه‌ای شدن با استاندارد‌های بین‌المللی در نهایت به این نقطه و واگذاری به مجموعه مس منتهی شد ما را یاد این ضرب المثل انداخت که میگوید:

از طلا گشتن پشیمان گشته‌ایم ... مرحمت فرموده ما را مس کنید

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی