تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

فرار کارمندان آمریکایی پس از ناآرامی‌ها در قزاقستان

ناآرامی‌های اخیر در قزاقستان باعث شده تا برخی از کارمندان سرکنسولگری آمریکا در آلماتی وادار به خروج از این شهر شوند. ناآرامی‌ها در قزاقستان از دومین روز از سال نو میلادی در اعتراض به افزایش بهای سوخت مصرفی خودرو‌ها آغاز شد.

کد خبر: ۱۱۸۱۳۱
۰۹:۲۶ - ۱۸ دی ۱۴۰۰

آمریکا

دیدارنیوز: ادامه ناآرامی‌ها در قزاقستان، آمریکا را به موافقت با خروج داوطلبانه برخی از کارمندان سرکنسولگری خود در شهر «آلماتی» واداشت.

به نقل از رویترز، آمریکا در حالی که قزاقستان وارد ششمین روز از ناآرامی‌ها شده است، از موافقت با خروج داوطلبانه کارمندان غیرضروری سرکنسولگری خود در شهر «آلماتی» به همراه خانواده هایشان خبر داد.

در بیانیه‌ای که به همین منظور از سوی وزارت خارجه آمریکا صادر شد، به شهروندان آمریکایی درباره این هشدار داده می‌شود که ممکن است تظاهرات خشونت بار در قزاقستان، به شدت عملکرد کنسولگری آمریکا از جمله در ارائه خدمات به شهروندانی که قصد خروج از قزاقستان را دارند، تحت الشعاع قرار دهد.

ناآرامی‌ها در قزاقستان از دومین روز از سال نو میلادی در اعتراض به افزایش بهای سوخت مصرفی خودرو‌ها آغاز شد.

این در حالی است که توسل برخی جریان‌های معترض به خشونت، تخریب اموال عمومی و قتل و غارت حکایت از به سرقت رفتن این اعتراضات از سوی عوامل تروریستی و افراط گرایی دارد که از بیگانگان خط می‌گیرند. روسیه به عنوان شریک قزاقستان در سازمان پیمان امنیت جمعی، تحولات در کشور همسایه را نتیجه تحریک گروه‌های آموزش دیده از سوی بیگانگان ارزیابی می‌کند حال آنکه چین هم تلاش عوامل بیگانه برای ایجاد انقلاب رنگی در قزاقستان را محکوم کرده است.

البته، تاکنون به صراحت درباره اینکه چه کشور خارجی در دامن زدن به این ناآرمی‌ها دخیل است، اظهارنظری عنوان نشده حال آنکه کاخ سفید در چهارمین روز از ناآرامی‌ها در بیانیه‌ای معنی دار ادعا کرد که آمریکا در تحولات قزاقستان نقشی ندارد.

منبع: مهر
برچسب ها: قزاقستان
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی