تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

مشکلات «ری»؛ از تبدیل اراضی کشاورزی به مرکز بازیافت زباله تا احداث راه

فرماندار ویژه شهرستان ری با اشاره به اینکه معضلات زیست محیطی از مشکلات دیرینه شهرستان ری قلمداد می‌شود افزود: شهرستان ری نیازمند نگاه ویژه‌ای در تخصیص اعتبارات برای رفع مشکلات انباشته شده است.

کد خبر: ۱۱۸۰۷۵
۱۳:۴۰ - ۱۶ دی ۱۴۰۰

مشکلات «ری»؛ از تبدیل اراضی کشاورزی به مرکز بازیافت زباله تا احداث راه

دیدارنیوز ـ حسین توکلی در تشریح روند حل و فصل معضلات و مشکلات انباشته شده در سال‌های گذشته در سطح شهرستان ری گفت: بسیاری از معضلات اجتماعی و مسائل محیط زیستی کلانشهر تهران به مناطق جنوبی مانند شهرری سرازیر شده اند. دفن روزانه ۸ هزار تن زباله، اجرای سه دوره توسعه آرامستان بهشت زهرا (س) و جاری شدن روان آب‌ها و آب‌های سطحی به سمت اراضی حوزه سرزمینی ری تنها گوشه‌هایی از مشکلاتی است که همجواری با کلانشهر تهران برای ری رقم زده است.

وی افزود: باید شرح عملکرد شهرداری تهران در سایت آرادکوه، اقدامات صورت گرفته برای کاهش مشکلات و البته باقی ماندن بسیاری دیگر از مسائل توسط محیط زیست بررسی شود. همچنین تغییر کاربری اراضی کشاورزی و تبدیل آن‌ها به مراکز تفکیک و بازیافت زباله‌ها از دیگر چالش‌های زیست محیطی در بخش کهریزک است که باید حل و فصل آن مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار ویژه شهرستان ری ادامه داد: بر همین اساس بسیاری از مشکلات تهران در ری و دیگر مناطق جنوبی انباشته و ایجاد شده‌اند لذا نیاز به تخصیص اعتبارات و اختیارات ویژه است که باید مورد توجه قرار گیرد. بی‌تردید مطالبه مردم و مسئولان شهرستان ری این است که هزینه‌های مشکلات انباشته تهران در ری به این شهرستان پرداخت و صرف ایجاد و اجرای زیرساخت‌هایی برای رفع کاستی‌ها و جبران عقب ماندگی‌ها شود.

توکلی به کمبود آب کشاورزی و سرریز پسماند‌ها در اراضی کشاورزی به عنوان یکی دیگر از مشکلات زیست محیطی اشاره کرد و افزود: باید برای این حوزه نیز اعتبارات لازم دیده شود تا مشکلاتی که از دوره‌های گذشته انباشت شده حل کنیم. همچنین در حوزه تکمیل و احداث راه‌های دسترسی در سطح شهرستان با بن بست‌ها و مشکلاتی مواجه هستیم که از مطالبات قدیمی شهروندان ری محسوب می‌شود لذا با تامین اعتبار می‌توان نسبت به تکمیل آن‌ها اقدام کرد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی