تیتر امروز

تصاویر ماهواره‌ای از آسیب حمله ایران به پایگاه اسرائیلی/ انتقاد سازمان ملل از کشتار جدید تل‌آویو
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

تصاویر ماهواره‌ای از آسیب حمله ایران به پایگاه اسرائیلی/ انتقاد سازمان ملل از کشتار جدید تل‌آویو

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش
یادداشت اختصاصی دیدار؛ چالش ایران و اسرائیل از زاویه‌ای دیگر

شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش

برخی حقایق، معادلات، ملاحظات، مراودات و هماهنگی‌های خاص بین‌المللی در میانه‌های آتش بین ایران و اسرائیل، جان مایه یادداشت اسفندیار عبداللهی است که آینده روابط ایران با آمریکا و اسرائیل را تصویر...
اسپانیا، رفت و برگشت در دویست و پنجاه صفحه

اسپانیا، رفت و برگشت در دویست و پنجاه صفحه

ارزاقی، رمان‌نویسی است که از ابتدا درد و دغدغه مهاجرت داشته و در تک‌تک آثارش این دغدغه‌مندی ملموس است؛آنچه می‌خوانید توضیحی است که حامد شجاعی بر سفرنامه این نویسنده نوشته است.

بارش برف و باران در کشور/ آلودگی هوای شهر‌های صنعتی از شنبه

صادق ضیائیان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش برف و باران و وزش باد شدید در ۱۳ استان در روز چهارشنبه (۱۵دی‌ماه) و افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهر‌های صنعتی خبر داد.

کد خبر: ۱۱۷۹۲۶
۰۹:۵۳ - ۱۵ دی ۱۴۰۰

بارش برف و باران در کشور

دیدارنیوز ـ صادق ضیائیان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اظهارکرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، چهارشنبه (۱۵دی‌ماه) با ورود سامانه بارشی از غرب کشور در استان‌های واقع در کردستان، کرمانشاه، شمال ایلام، لرستان، همدان، مرکزی، جنوب قم و به‌تدریج در استان‌های چهارمحال وبختیاری، اصفهان، شمال فارس، کرمان، یزد خراسان جنوبی و شمال سیستان وبلوچستان بارش باران و برف گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. در مناطق سردسیر و مرتفع بارش به‌صورت برف خواهد بود.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: با نفوذ جریان‌های شمالی به سواحل دریای خزر در اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی نیز بارش رخ می‌دهد همچنین در شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز بارش پراکنده انتظار می‌رود.

وی افزود: امروز (۱۵دی‌ماه) خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای خزر مواج است. پنجشنبه (۱۶دی‌ماه) این سامانه در شرق و جنوب شرق کشور فعال و سبب بارش وزش باد و کاهش دما در این مناطق خواهد شد.

ضیاییان ادامه داد: در جنوب خراسان جنوبی، شمال شرق کرمان و برخی مناطق مرکزی سیستان و بلوچستان بارش شدت خواهد داشت و در بعدازظهر این سامانه از شرق کشور خارج می‌شود. جمعه (۱۷دی‌ماه) در غالب مناطق کشور جوی آرام پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به جو آرام و پایدار در سایر مناطق کشور گفت: روز‌های شنبه (۱۸دی‌ماه) و یکشنبه (۱۹دی‌ماه) در استان‌های ساحلی خزر بارش پراکنده رخ می‌دهد و در سایر مناطق کشور جوی آرام و پایدار حاکم خواهد بود همچنین در شهر‌های پرجمعیت و صنعتی افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۱۶دی‌ماه) صاف و به‌تدریج همراه با غبار محلی با حداقل دمای یک و حداکثر دمای ۸ درجه سانتیگراد و طی جمعه (۱۷دی‌ماه) صاف همراه با غبارمحلی با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۱۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان درپایان اظهار کرد: طی امروز و فردا (۱۵و۱۶ دی‌ماه) بندرعباس با دمای ۲۲ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و ارومیه با دمای ۳ و۲ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

منبع: ایسنا
برچسب ها: هواشناسی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی