تیتر امروز

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.

عین اللهی اغراق می‌کند، مجلس استیضاح

درست فردای روزی که بهرام عین اللهی از دستاوردهای دولت سیزدهم در کنترل کرونا و واردات واکسن صحبت کرد، نمایندگان نامه استیضاح او را تقدیم مجلس کردند.

کد خبر: ۱۱۷۷۹۹
۱۱:۳۳ - ۱۵ دی ۱۴۰۰

عین الهی اغراق می‌کند، مجلس استیضاح

دیدارنیوز ـ نسرین نیکنام: بهرام عین الهی وزیر بهداشت دولت رئیسی از زمانی که از پاستور راهی جمهوری و وزارت بهداشت شد، سعی کرد در بحبوحه روز‌های اوج کرونا که آمار فوت شدگان روی عدد‌های ۶۰۰ و ۷۰۰ می‌ایستاد، نقش اپوزیسیون به خود بگیرد در اوج گیری واردات واکسنی که در دولت روحانی به ثبت رسیده و در دولت سیزدهم وارد کشور شد خود را ناجی کشور در این زمینه بداند.

او با تاکید بر اینکه مردم ایران قهرمانانه در مقابل کرونا ایستادند، پز واکسن‌های ایرانی که قرار بود اوایل سال ۱۴۰۰ به مردم تحویل داده شود و اواخر سال در دسترس قرار گرفته بود را داد و حالا هم که گویا سازمان غذا و دارو تصمیم گرفته کلا پرونده واردات واکسن را ببندد و روی واکسن‌های ایرانی متمرکز شود که هنوز تائید جهانی ندارد!

به نظر عین اللهی که صحبت‌های رئیس خود محمد مخبر را در زمینه عدم تولید واکسن برکت به دلیل همین تحریم‌ها را فراموش کرده در ادامه محکوم کردن کشور‌های پیشرفته و ضعیف خواندن قدرت‌های دنیا در برابر کرونا، تحریم‌ها را مولفه تاثیرگذاری در مبارزه با کووید ۱۹ ندانست و سعی کرد با بیان جملاتی مانند اینکه ما در دو مرحله کرونا را طی کردیم، اما قدرت ما زمانی نمایان شد که هیچ بیماری روی زمین نماند درحالی‌که در بسیاری از کشورها، نمی‌توانستند همه بیماران را در بیمارستان‌ها پذیرش کنند! روی مواضع خود در غلبه به کرونا مانور بیشتری دهد.

عین اللهی روی ۱۸۰ میلیون دوز واکسن وارداتی و تزریق ۱۱۵ میلیون واکسن در ماه‌های اخیر خیلی مانور می‌دهد. تزریق روزانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار دوز واکسن را برگ برنده وزارت خانه اش می‌داند، هر چند که او خیلی پیش تر یعنی در اواخر سال گذشته واکسن اسپوتینگ وی را دریافت کرده بود و بعد در مقام دفاع از محمد مخبر برای تبلیغ واکسن برکتاعلام کرد که او این واکسن را تزریق کرده  اما بهتر بود او آمار ۵۰ هزار مراجعه، ۱۵ هزار بستری، ۸ هزار بستری آی‌سی‌یو و ۷۰۰ مرگ و میر در روز را هم در کارنامه کاری خود با تیتر‌های بزرگتری یادداشت کند تا چهار سال بعد _البته اگر تا آن زمان هنوز وزیر بهداشت بود_ این موضوع را بار‌ها مرور کند و خیلی روی توانمندی‌های وزارت خانه‌ای که هنوز موفق نشده برای ده‌ها واکسن ایرانی که در صف ورود به مراکز واکسیناسیون هستند تائیدیه جهانی بگیرد، مانور ندهد.

البته او کم کاری وزارتخانه خود را در موضوع واکسن قبول ندارد و می‌گوید: "ما متاسفانه در انعکاس فعالیت‌های خود ضعیف هستیم؛ بسیاری از فعالیت‌ها به مردم نشان داده نمی‌شود و تنها نقاط تیره نمایش داده می‌شوند که سبب یأس مردم می‌شود"؛ او دوباره از قدرتی به نام تولید واکسن داخلی صحبت می‌کند و با افتخار تاکید می‌کند که کدام کشور توانسته ۵ نوع واکسن تولید کند؟ این قدرت اصلی ماست.


بیشتر بخوانید: بهرام عین اللهی؛ وزیر بهداشت رئیسی کیست؟


عین اللهی از جمهوری به بهارستان

در کشاکش اینکه عین اللهی در روز‌های اخیر از این مجلس به آن مجلس رفت و در همه مراسم‌ها از توانمندی‌های وزارتخانه خود گفت، ۲۱ نماینده مجلس خواستار استیضاح او شدند و طراح اصلی این استیضاح هم کمال حسین پور نماینده سردشت و پیرانشهر است.

نمایندگان دلایل مختلفی برای استیضاح وزیر بهداشت دارند، اما اطلاعات نادرست او درباره آمار امیکرون پاشنه آشیل او در روز‌هایی که قرار است از جمهوری راهی بهارستان شود، خواهد شد.

وزیر بهداشت، شیوع امیکرون را در روز‌هایی اولی که ورود این ویروس جهش یافته در کشور تائید شده بود بدون افزایش اعلام کرد و خبر نداشت که فقط دو ساعت پیش از آنکه اطلاعات اشتباه درباره تعداد مبتلایان امیکرون اعلام کند، سرپرست مرکز اطلاع‌رسانی آمار ۱۵۹ نفری مبتلایان سویه جدید را در صفحه توییترش منتشر کرده است.

صبح روز شنبه، محمد هاشمی که طی روز‌های گذشته هم جدیدترین آمار مبتلایان شناسایی شده از سویه امیکرون به استناد نتایج تست‌های تشخیصی اعلام کرده بود، در صفحه مجازی خود درباره آخرین وضعیت شیوع این سویه نوشت: موارد مثبت شناسایی شده امیکرون در کشور تا امروز ۱۱ دی ماه؛ تهران ۲۸، بوشهر ۳، هرمزگان ۴۵، مشهد ۳۵، مازندران ۹، بابل ۴، اصفهان ۹، زاهدان ۶، یزد ۸، تبریز ۳، شیراز ۲، قم ۳، اراک ۱، البرز ۱، ارومیه ۱، شهرکرد ۱. مجموع موارد تایید شده، ۱۵۹ مورد.

البته امیکرون تنها دلیل حضور عین اللهی در مجلس نخواهد بود، نمایندگان ۸ دلیل دیگر برای استیضاح او دارند، عدم توزیع عدلانه اعتبارات پروژه‌های عمرانی در سطح کشور، عدم فراهم شدن دسترسی قابلیت خرید و بهره مندی از خدمات پایه سلامت برای همگان، عدم برقراری عدالت در تامین منابع و بهره مندری از خدمات سلامت، عدم رعایت حفظ شان و کرامت مردم در دریافت خدمات سلامت، عدم استفاده از نیرو‌های متخصص در بدنه وزارت خانه، عدم اقدام در خودکفایی کشور در تامین دارو و نابسامانی‌های گسترده در این حوزه، عمل نکردن به وعده‌ها و برنامه‌های ارائه شده به مجلس در زمان گرفتن رای اعتماد و ضعف در ساماندهی نیروی انسانی متخصص یعنی کادر درمان و جلوگیری از مهاجرت آنها.

حالا باید دید که عین اللهی با چه دلایل و مستندات قابل قبولی می‌تواند صندلی خود را در وزارت بهداشت حفظ کند و دیگر مسیر جمهوری تا بهارستان را طی نکند و اگر دفاعیات او کافی نباشد او نخستین وزیر رئیسی است که باید دولت سیزدهم را برای همیشه ترک کند و به دانشگاه برگردد و شاید دوباره نامه مخالفت با واردات واکسن را امضا کند!

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
0
0
باید از نمکی و عین الهی تحقیق و تفحص کرد بدون شک آنها مهره سازمان جهانی بهداشت در کاهش شدید جمعیت ایران بخصوص با واکسن های بدون تایید و مشکوک است
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی