تیتر امروز

حمله ایران به اسرائیل/ یمن به ایران تبریک گفت
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

حمله ایران به اسرائیل/ یمن به ایران تبریک گفت

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شب گذشته (شنبه ۲۵ فروردین) حملات پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام داد.
گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)
مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه

گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)

در ادامه مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه درباره «گفتمان نظام سلطه جهانی» که سه قسمت قبلی را در دیدارنیوز خواندید، در قسمت چهارم و پایانی می‌توانید پاسخ...
جنگ ایران و اسرائیل؛ دور سوم ما را به جا‌های باریکی می‌کشاند/ ژئوپولتیک منطقه به نفع ما نیست
کارشناس روابط خارجی در گفت‌وگو با دیدارنیوز، علل و عواقب جنگ بین ایران و اسرائیل را بررسی کرد

جنگ ایران و اسرائیل؛ دور سوم ما را به جا‌های باریکی می‌کشاند/ ژئوپولتیک منطقه به نفع ما نیست

بر خلاف غالب پیش‌بینی‌ها، ایران به اسرائیل حمله موشکی و پهپادی مستقیم کرد، حمله‌ای که ممکن است پیامد‌هایی برای ایران به همراه داشته باشد. آنچه می‌خوانید نظر سید علی بیگدلی کارشناس روابط خارجی...

فعال اصولگرا: دولت رئیسی گفتمان مشخصی ندارد

فعال سیاسی اصولگرا گفت: تا به حال بسته مدون اقتصادی از دولت ندیدیم. یکی از نقدها به دولت آن است که گفتمان مشخص و روشنی در این حوزه ندارد تا بتوان دولت را در مسیر اجرای آن گفتمان ارزیابی کرد.

کد خبر: ۱۱۷۷۴۵
۱۱:۴۱ - ۱۳ دی ۱۴۰۰

فعال اصولگرا: دولت رئیسی گفتمان مشخصی ندارد

دیدارنیوز: تیم اقتصادی دولت سیدابراهیم رئیسی براساس لایحه بودجه 1401 می خواهد ایده های خود را عملیاتی کند. ایده هایی که برخی آن را لیبرالیستی می دانند.
بیژن مقدم درباره لیبرالیستی بودن برنامه های اقتصادی دولت سیزدهم گفت: اقتصاد ایران نه جهانی، نه اسلامی است و نه بومی. بر همین اساس گاهی اوقات کارشناسان اقتصادی از بیماری هلندی یاد می کنند که یک مرتبه در اقتصاد کشور ما اوج می گیرد و شرایط سختی را بر ما تحمیل می کند. نسخه های درمان مشکلات اقتصادی ما نیز از همین دست است.
وی افزود: امروز درباره آنچه در عرصه اقتصادی کشور در حال اتفاق افتادن است، دو دیدگاه وجود دارد اما هیچ کدام مخالف حذف ارز 4200 تومانی و واقعی کردن قیمت ارز نیستند چون این ارز برای برخی رانت ایجاد کرده است. در این میان این سئوال اصلی مطرح می شود که با توجه به مدت کوتاه شروع کار دولت سیزدهم آیا امروز زمان برای اجرای این کار مساعد است یا خیر.
این تحلیلگر مسائل سیاسی درباره روح کلی غالب بر برنامه های اقتصادی دولت سیدابراهیم رئیسی همچون حذف ارز 4200، افزایش درآمد دولت از محل اخذ مالیات و اصلاح سهمیه بندی بنزین یا محاسبه قیمت حامل های انرژی اظهار کرد: رویکرد کلی دولت در حوزه اقتصاد اعلام نشده است. البته شعارهایی در حوزه مبارزه با فساد بیان شده اما این از جمله حرف هایی است که همه زده اند و می زنند.
وی افزود: تا به حال بسته مدون اقتصادی از دولت ندیدیم. یکی از نقدها به دولت آن است که گفتمان مشخص و روشنی در این حوزه ندارد تا بتوان دولت را در مسیر اجرای آن گفتمان ارزیابی کرد. حتی درباره حذف ارز 4200، وزیر اقتصاد می گوید «این هیچ ربطی به سیاست ارزی ندارد، از زمان دولت آقای روحانی به تعدادی کالا چنین ارزی را می دادند به تدریج دایره آن را کم کرده اند، حالا این دولت می خواهد تعداد دیگری از کالاها را نیز از شمول این ارز خارج کند».
این فعال مطبوعاتی بیان کرد: دولت درباره حامل های انرژی هم معتقد است که تغییر رویکرد نداده بلکه می خواهد در یک منطقه کوچک مثل قشم و کیش اختصاص سهمیه بنزین به هر کارت ملی را آزمایش کند. این مدل حتی قبل از آبان 98 مطرح شد. دولت هیچ کدام این طرح ها را به عنوان سیاست کلی مدنظر ندارد بلکه اینها را یکسری اصلاحات جزیی و آزمایشی می داند. حالا آیا انتهای طرح ها نیز همین است؟ نمی دانیم چون باید خیلی روشن و شفاف مطرح شوند. شخص رئیس جمهور گفته است افزایش قیمت بنزین مطرح نیست حال آنکه جامعه عددهای دیگری را در ذهن دارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی