تیتر امروز

هشدار اردن؛ نتانیاهو می‌خواهد آمریکا را وارد تقابل با ایران کند
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار اردن؛ نتانیاهو می‌خواهد آمریکا را وارد تقابل با ایران کند

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش
یادداشت اختصاصی دیدار؛ چالش ایران و اسرائیل از زاویه‌ای دیگر

شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش

برخی حقایق، معادلات، ملاحظات، مراودات و هماهنگی‌های خاص بین‌المللی در میانه‌های آتش بین ایران و اسرائیل، جان مایه یادداشت اسفندیار عبداللهی است که آینده روابط ایران با آمریکا و اسرائیل را تصویر...
اسپانیا، رفت و برگشت در دویست و پنجاه صفحه

اسپانیا، رفت و برگشت در دویست و پنجاه صفحه

ارزاقی، رمان‌نویسی است که از ابتدا درد و دغدغه مهاجرت داشته و در تک‌تک آثارش این دغدغه‌مندی ملموس است؛آنچه می‌خوانید توضیحی است که حامد شجاعی بر سفرنامه این نویسنده نوشته است.
فرمانده سپاه قدس

سردار سلیمانی جلودار برقراری ارتباط بین میدان و دیپلماسی بود

سردار اسماعیل قاآنی فرمانده سپاه قدس در مراسم سالگرد ترور سردار سلیمانی در مرکز مطالعات وزارت امور خارجه گفت: یکی از عرصه‌هایی که سردار سلیمانی به صورت برجسته در آن جلودار بودند برقراری ارتباط بین میدان و دیپلماسی بود.

کد خبر: ۱۱۷۷۰۱
۱۴:۱۷ - ۱۲ دی ۱۴۰۰

قاآنی سلیمانی

دیدارنیوز: فرمانده قدس سپاه اظهار کرد: شهید سردار سلیمانی در زمینه‌های مختلف جلودار بود و یکی از عرصه‌هایی که ایشان به صورت برجسته در آن جلودار بودند برقراری ارتباط بین میدان و دیپلماسی بود.

سردار اسماعیل قاآنی صبح روز یکشنبه در مراسم دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی که در مرکز مطالعات وزارت خارجه با حضور حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و تعدادی از دیپلمات‌ها و مدیران ارشد این وزارتخانه برگزار شد با بیان مطلب فوق گفت: ایشان ارتباط خوبی بین عرصه میدان و دیپلماسی ایجاد کردند. در این عرصه جلودار بودند و دفاع کننده از این منطق بودند.

وی با بیان اینکه مجموعه وزارت خارجه نیز در دوره‌های مختلف با شهید سلیمانی در این عرصه همراهی داشتند افزود: ما با افراد کاری نداریم ممکن است برخی افراد نوساناتی داشته باشند، ولی همواره این هم افزایی و همکاری وجود داشته است.

سردار قاآنی با بیان اینکه سردار سلیمانی فرزند مکتب امام خمینی (ره) هستند گفت: ایشان موفقیت در صحنه عظیم مقابله با دشمنان را در این می‌دیدند که این تعامل و هم افزایی به صورت روزمره و مستمر بین میدان و دیپلماسی برقرار باشد و شهید سلیمانی جلودار این پیوند مبارک بودند.

وی با بیان اینکه وقتی از مکتب شهید سلیمانی صحبت می‌کنیم یکی از موضوعات مهم این است کسانی که در فضای دیپلماسی و سیاسی کشور فعالیت می‌کنند با کسانی که در عرصه میدان کار می‌کنند بین آن‌ها این همراهی و هم افزایی وجود داشته باشد و آن‌ها در کنار هم قرار بگیرند، گفت: اینجاست که خداوند به کار برکت می‌دهد و این پیوندی است که از تهران ایجاد شده و در کشور‌های مختلف عمق پیدا کرده است.

سردار قاآنی با بیان این که تهران قله مقاومت، انقلاب اسلامی و همگرایی بین بخش‌های مختلف اسلام است تصریح کرد: این جا مرکز تقریب است و کسانی مانند شهید سلیمانی جلودار ایجاد این همگرایی و وحدت بودند و در این عرصه با اخلاص و صداقت رفتار می‌کردند. ایشان در صحنه‌های مبارزه فقط نگاه سیاسی نداشتند گرچه از نگاه عمیق سیاسی نیز برخوردار بودند، ولی آنچه که باعث می‌شد ایشان به میدان بیاید و در عرصه مبارزه با ظلم حاضر شود نگاه اعتقادی بود که ایشان از آن برخوردار بودند.

فرمانده قدس سپاه با اشاره به فرمایشات روز گذشته مقام معظم رهبری در خصوص شخصیت شهید سلیمانی و مکتب ایشان تصریح کرد: مقام معظم رهبری در بیان ویژگی‌های مکتب شهید سلیمانی تاکید کردند که در این مکتب دو موضوع صداقت و اخلاص، برجسته و عمده است و در واقع مظهر مکتب شهید سلیمانی است.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم از بیان خود و مطابق درک خودمان این موضوع را بیان کنیم می‌توانیم بگوییم که این دو ویژگی ارزشمند متمرکز در یک واژه است و آن ولایت مداری است. فرد ولایت مدار هم صداقت دارد هم اخلاص دارد.

وی با بیان اینکه وقتی زندگی رهبران و افرادی را که در راستای ارتقای مکتب ولایت شهید شده اند بررسی می‌کنیم می‌بینیم که زندگی آن‌ها سرشار از ویژگی‌های ارزشمندی است که در راس آن صداقت و اخلاص است؛ چرا که همه آن‌ها ولایت مدار هستند و مکتب آن‌ها محل پرورش افرادی بوده که صادق هستند و با اخلاص عمل کرده اند. در واقع ولایت مداری اوج قله این ویژگی‌های ارزشمند است و این مسیری است که شهید سلیمانی هم عامل به آن بودند و هم استاد آن بودند.

سردار قاآنی با بیان اینکه دلیل اصلی موفقیت نظام جمهوری اسلامی ایران این است که در پرتو نورانیت ولایت حرکت خود را در تمامی زمینه‌ها تنظیم کرده است، گفت: حرکت در این مسیر بوده که باعث شده این نظام الهی که همیشه از طرف‌های مختلف مورد هجوم دشمنان بوده - دشمنانی که از قدرتمندترین ابزار مادی برخوردار بوده اند - با پیروزی این هجمه‌ها را پشت سر بگذارد. در واقع این نورانیت ولایت بوده است که در فراز و نشیب‌های سخت این نظام را هدایت کرده است.

وی با بیان این که نورانیت وجود سردار سلیمانی در تبعیت محض از ولایت فقیه است و ایشان خود در وصیت نامه شان به صراحت بر اهمیت تبعیت محض از ولایت فقیه تاکید کرده اند افزود: شهید سلیمانی صاحب نظر بوده اند، دارای فهم و ایده بودند و بزرگان کشور و جهان اسلام وقتی منطق ایشان را گوش می‌دادند آفرین می‌گفتند و این منطق را مورد تحسین قرار می‌دادند، ولی خود ایشان در عین حال تابع محض، ولی فقیه بودند.

سردار قاآنی گفت: اگر می‌گوییم که طرفدار مکتب شهید سلیمانی هستیم خلاصه آن این است که سرباز آقا باشیم و آقا را امام خود بدانیم. مهمترین علت بزرگی شهید سلیمانی این بود که با تمام فهم و ایده‌ای که داشتند تابع محض آقا بودند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی