تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

سربازان وظیفه و فداکاری‌هایی که فراموش نمی‌شود؛ از نجات جان تا آزادی زندانی

سرباز هستند و دلتنگ، ولی روحشان بزرگ است و در چاردیواری پادگان نمی‌ماند. یا با جان خود انسانی را نجات می‌دهند یا با پول خود زندانی آزاد می‌کنند.

کد خبر: ۱۱۷۴۴۵
۱۱:۵۵ - ۰۸ دی ۱۴۰۰

سربازان وظیفه و فداکاری‌ها

دیدارنیوز ـ غم دوری از خانه در روز‌های اول و حتی تا ماه‌ها با آن‌ها همراه است. سعی می‌کنند هر طور شده است خود را مشغول کنند تا روز‌ها بگذرد و بتوانند زودتر به خانه برگردند. در این مدت هر کاری از دستشان بربیاید انجام می‌دهند، اما برخی از آن‌ها در طول دوره خدمت از کنار حوادث به آسانی رد نمی‌شوند و با یک حرکت در تاریخ ماندگار می‌شوند و با نجات یک جان یا آزادی یک فرد دربند نام خود را جاودان می‌کنند.

در سال‌های اخیر سربازان فداکار از هر قشر و یگانی وجود دارد که با اقدامات خود کاری را انجام دادند که خیلی‌ها از انجام آن ترس دارند یا به سادگی از کنار آن عبور می‌کنند. در آخرین اقدام، سرباز وظیفه متین طاهری جمعی لشکر عملیاتی ۳ حمزه (ع) با جمع‌آوری حقوق سربازی خود یک زندانی را از زندان مرکزی ارومیه آزاد کرد. این سرباز در مورد اینکارش گفت: من وقتی به پادگان رفتم به غم افرادی افتادم که پشت میله‌ها هستند، به همین خاطر تصمیم گرفتم با حقوقم زندانی آزاد کنم.

به این بهانه به مرور مهمترین بخشندگی یا نجات از سوی سربازان می‌پردازیم.

شهادت سرباز فداکار

سال ۹۶ ماموران پلیس کرج متوجه شدند مرد معتادی حین مصرف مواد خانه‌اش را آتش زده است. بی درنگ اولین گروه از ماموران کلانتری در محل حاضر شدند و با رفتن در دل آتش، اعضای خانواده مرد معتاد را نجات دادند. در این حادثه سه پلیس در آتش دچار جراحت شدند، اما ۴۰ روز بعد سرباز وظیفه پویا اشکانی جان خود را از دست داد.

سرباز فداکار پایش را برای نجات یک سگ داد

سید محمد باختر، سرباز مریوانی ۲۷ آذر سال ۹۵ هنگام پست دادن در پادگان عجب شیر متوجه شد سگی داخل برف و میان سیم خاردار‌های پادگان گرفتار شده است. او به سگ نزدیک شد و او را نجات داد، اما یکباره انفجاری رخ داد و سکوت پادگان شکست.

با حضور نیرو‌های امدادی مشخص شد پای سرباز فداکار روی مین رفته و محمد پای خودش را از دست داده است. در آن زمان وعده‌های زیادی به این سرباز داده شد که هیچکدام اجرایی نشد.

سرباز فداکار غرق شد

۱۳ مهر ماه امسال سرباز پلیس ورامین حین رفتن به خانه متوجه می‌شود دو نفر داخل کانال تیغاب افتاده‌اند و احتمال دارد به زودی خفه شده و جان خود را از دست دهند. او بی درنگ وارد کانال آب شد تا آن‌ها را نجات دهد، اما شدت آب به حدی بود که خود او هم گرفتار شد و آب این سه نفر را با خود به سمت انتهای کانال برد.

جستجو برای نجات جان آن‌ها آغاز شد، اما فایده‌ای نداشت و ظهر روز بعد جسد سرباز امیرحسین شهرکی پیدا شد.

سرباز دلتنگ یک زندانی آزاد کرد

بهمن ماه سال گذشته بود که رضا نوازش روز‌های پایانی سربازی خود را طی می‌کرد. این سرباز حین گفتگو با افسر درجه‌دار متوجه دلتنگی زندانیان شده بود، خودش هم دلتنگ خانه بود، برای همین تصمیمش را گرفت و به مافوق خود اعلام کرد. رضا نوازش سرباز هنگ مرزی پاوه تصمیم گرفت با تمام حقوق دوران خدمت خود یک زندانی را آزاد کند.

او در مورد علت تصمیمش گفت: من دلتنگ شده بودم، افسر ارشد در مورد دوران سربازی و دلتنگی زندانی‌ها گفت، به همین خاطر من که حقوق سربازی‌ام را جمع کرده بودم، تصمیم گرفتم زندانی آزاد کنم. برای همین با مشورت فرماندهان یک زندانی غیر عمد را به آغوش خانواده بازگرداندم.

نجات پسر ۷ ساله از زیر آوار

آبان ماه امسال خبر انفجار در خانه مسکونی در سقز استان کردستان منتشر شد، اما ساعتی بعد عکسی از سربازی منتشر شد که کودکی را در آغوش گرفته و او را از مرگ نجات داده است.

او در مورد این عکس گفت: «روز جمعه من و چند سرباز در کلانتری بودیم، صدای انفجار آمد، به پشت بام رفتم و دود را دیدم. سریع به محل حادثه رفتیم. زن صاحبخانه را مردم بیرون آورده بودند، اما حس کردم باز هم کسی آنجا هست به همین خاطر سریع داخل خانه رفتم و پسر هفت ساله را از زیر آوار بیرون آوردم. من دنبال تقدیر نبودم و نمی‌دانم چگونه عکسم همه جا پخش شد.»

منبع: جامعه 24
برچسب ها: سربازی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی