تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

رشد قابل توجه درآمد خودروسازان لوکس بعد از شیوع کرونا

طی دو سال اخیر میزان تولیدات خودروسازان لوکس مثل ب‌ام‌و، آئودی و مرسدس بنز به دلیل کمبود تراشه‌های کامپیوتری کاهش پیدا کرده، اما درآمد آن‌ها رشد زیادی داشته است.

کد خبر: ۱۱۷۳۷۲
۱۶:۰۷ - ۰۷ دی ۱۴۰۰

درآمد خودروسازان لوکس بعد از شیوع کرونا

دیدارنیوز ـ برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به نقل از روزنامه بریتانیایی تایمز، با کمبود تراشه‌های تخصصی قاعدتا میزان تولیدات خودروسازان لوکس کم شده، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد درآمد این ماشین ساز‌های معروف نسبت به قبل از شیوع گسترده ویروس کرونا ۲۵ درصد بالا رفته است. این در حالی است که قبل از کرونا جریان برعکس بود. یعنی میزان عرضه اتومبیل‌های لوکس از تقاضای آن بالاتر رفت.

اما طی دو سال گذشته چیپ‌های کامپیوتری موردنیاز تولید خودرو‌های لوکس کمیاب شدند و خودروسازی‌های معروف مانند بی‌ام‌و، آئودی و مرسدس بنز هم به موجب این شرایط تولیدات خود را کم کردند. اکنون طبق بررسی‌های موجود عرضه از تقاضا کمتر شده و همین عامل به رشد قیمتی خودرو‌های تولیدی خودروسازی‌های ذکر شده کمک کرده است. این در حالی است که قبل از وقوع کرونا، خودروسازی‌های معروف دنیا مجبور بودند برای رقابت با یکدیگر و جذب مشتری بیشتر قیمت‌های خود را کاهش دهند.

تمایل خودروسازان معروف به ادامه این روند خودروسازی

روزنامه فایننشال تایمز در گزارش اخیر خود اعلام کرده که طی سه ماهه تابستان ۲۰۲۱، میزان فروش مرسدس بنز به دلیل کم شدن تولید، ۳۰ درصد افت کرد، اما درآمد این مجموعه طی همین مدت زمان تنها یک درصد پایین آمد. به عنوان مثال درآمد مرسدس بنز در سال ۲۰۱۹ تقریبا ۴۳ هزار دلار بود، اما اکنون به ۶۰ هزار دلار رسیده و نسبت به قبل کرونا رشد خوبی داشته است.

این روزنامه بریتانیایی در گزارش خود بیان کرده که به نظر می‌رسد خودروسازان معروف از ادامه این روند راضی هستند و بعد از برطرف شدن مشکلات مربوط به چیپ‌های کامپیوتری هم باز این شیوه را ادامه بدهند.

منبع: کاما پرس
برچسب ها: قیمت خودرو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی