تیتر امروز

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.

آغاز سفر زیارتی ایرانی‌ها به سوریه از هفته بعد

در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت اعلام شد سفر زیارتی سوریه از هفته آینده آغاز می‌شود. سفر‌های کاروانی سوریه نزدیک به یک دهه متوقف بود.

کد خبر: ۱۱۷۳۳۴
۱۲:۵۱ - ۰۷ دی ۱۴۰۰

آغاز سفر زیارتی ایرانی‌ها به سوریه

دیدارنیوز ـ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، علی‌رضا رشیدیان ـ رییس سازمان حج و زیارت ـ در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت آخرین اقدامات صورت‌گرفته برای اعزام نخستین گروه از زائران ایرانی به سوریه بعد از یک وقفه چندساله را تشریح کرد.

به گفته او، چرخه جدید اعزام زائران ایرانی به سوریه پس از اعلام موافقت طرف سوری به نمایندگی سیاسی کشورمان در دمشق، از هفته آینده فعال خواهد شد.

رییس سازمان حج و زیارت پیش‌تر هزینه سفر به سوریه را به طور تقریبی بین ۹ تا ۱۰ میلیون تومان اعلام کرده بود.

سفر‌های زیارتی به سوریه از سال ۱۳۹۰ که این کشور درگیر جنگ شد، متوقف شده بود. این سفر‌ها و اعزام کاروان‌های زیارتی در سال ۱۳۹۸ به صورت محدود از سر گرفته شد، اما با شیوع کرونا دوباره و تا امروز متوقف شد.

رشیدیان در ادامه این شورا درباره سرنوشت حج آینده به دیدار‌های وزیر حج و عمره عربستان با مسؤولان برخی کشور‌های اسلامی اشاره کرد و افزود: سازمان حج و زیارت برای این‌که این واجب دینی مردم انجام شود با توجه به شرایط ناشی از کرونا، آمادگی در قالب سناریو‌های احتمالی را در دستور کار خود قرار داده و در حوزه اجرا درحال برنامه‌ریزی و پیگیری است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالفتاح نواب _ نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت _ نیز "خواستار توجه به منویات امام امت (رضوان الله علیه) و مقام معظم رهبری به‌ویژه در بیانیه گام دوم انقلاب و پیام‌های دو سال گذشته در مورد حج در برنامه‌ریزی‌های حج سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری شد" و بیان کرد امیدوار است که حج آینده با اتخاذ تدابیر مناسب از طرف کشور میزبان با مشارکت زائران سایر کشور‌ها برگزار شود.

منبع: ایسنا
برچسب ها: سوریه
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی