تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

پرسپولیس و استقلال، در اختیار دو وزیر!

خبر واگذاری استقلال و پرسپولیس به دو وزارت‌خانه در حالی دیشب منتشر شد که ماهیتا اتفاقی در زمینه مدیریت دولتی دو باشگاه و یا واگذاری آن‌ها به بخش خصوصی رخ نداده است.

کد خبر: ۱۱۷۳۳۲
۱۲:۴۰ - ۰۷ دی ۱۴۰۰

پرسپولیس و استقلال، در اختیار دو وزیر!

دیدارنیوز: به گفته وزارت ورزش و جوانان، دو باشگاه استقلال و پرسپولیس تهران به ترتیب به وزارت صمت و وزارت اقتصاد واگذار شدند، اما مالکیت این دو باشگاه همچنان برعهده دولت است.

حسین قربان زاده، رئیس کل سازمان خصوصی سازی در مورد مشکل اعضای مجمع باشگاه استقلال و پرسپولیس گفت: در مورد مالکیت یگانه و واحد این دو باشگاه در لیگ هم همانطور که مستحضر هستید، این دو باشگاه دولتی تلقی می‌شوند و بنابراین مالکیت این دو باشگاه با هیچ وزارتخانه‌ای نیست و مالکیت با دولت جمهوری اسلامی ایران است، اما بند یک ماده ۱۸ اجرا قانون سیاست‌های اصل ۴۴ کلیه شرکت‌های در لیست واگذاری را که باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس هم جزو آن لیست هستند، حقوق مرتبط با اعمال مالکیت را در اختیار وزارت اقتصاد قرار داده است.

او ادامه داد: ابتدای هر سال وزیر محترم اقتصاد نامه‌ای را به شرکت‌هایی که در لیست واگذاری هستند ارسال می‌کند و شرکت‌هایی که زیر ۵۰ درصد سهامدار دولت هستند، مستقیما به وزیر مربوط تفویض اختیار می‌کند. در شرکت‌هایی که بالای ۵۰ درصد دولت سهامدار هستند، چون دو شرکت استقلال و پرسپولیس در حال حاضر ۱۰۰ درصد دولتی هستند، وزیر اقتصاد نامه‌ای که می‌زند، سه عضو مجمع یعنی وزیر اقتصاد، وزیر دادگستری و وزیر مربوط که اینجا وزیر ورزش است، به عنوان اعضای مجمع را تعیین می‌کنند.

قربان زاده در پایان با اشاره به تغییر اعضای مجمع دو باشگاه گفت: در مورد این دو باشگاه و ایرادی که وارد شده است نامه‌ای تنظیم می‌شود و با هماهنگی‌ای که وزارت محترم ورزش صورت می‌گیرد، این نامه‌ها به تغییر اعضای مجمع کمک می‌کند و در مورد مالکیت هیچ تغییری اتفاق نمی‌افتد و اعضای مجمع این دو باشگاه متفاوت خواهند شد تا این ایراد برطرف شود. در مورد مدیریت کماکان وزارت محترم ورزش هر دو باشگاه را برعهده خواهند داشت.

منبع: ورزش 3
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی